Gå til innhold

Overleve livstid fengsel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis en person i usa blir dømt til 400 års fengsel, betyr det da at han vil slippe ut som en fri person hvis han skulle klare å leve så lenge?

Og ja, jeg vet det er umulig å leve så lenge.

Og forresten, hvordan er det livstid fengsel i usa fungerer? Er det slik at de virkelig har en straff som heter livstid der man må sitte til man dør, eller blir de bare dømt til en straff som er lenge enn et menskelig liv og kalles for livstid fordi ingen lever så lenge uansett? Så teknisk sett så slipper man ut når de årene har gått om man skulle leve så lenge?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke vite at det er umulig å leve så lenge. Hvem vet hva fremtidens teknologi bringer?

Skrevet

Dette lurer jeg også på! Er det forresten sant at man slipper fri hvis man overlever "dødsstraff" med henging, giftsprøyte, stolen etc.?

Er jo eksempler på dette!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe interessant spørsmål.

Jeg ser ikke bort fra at noen fanger ville se dette som en mulighet:

http://www.cryonics.org/

Spørsmålet man da kan stille seg, er:

Om en fange fryser seg og tilbringer 400 år på cella badende i flytende nitrogen, regnes dette da som gjennomført soning når han våkner til live?

Og ja, jeg vet at fangen mest sannsynlig er dau.

Gjest Fable
Skrevet

Om de lever 400 år, så slipper de ut etter endt soning.

Samme om man sitter 10, 20, 30, 40 eller 50 år.

Om man kunne "jukse" seg fram med å fryse seg ned..tviler på det, for du ville jo ikke sonet, du ville ha sovet og ikke "tatt straffen sin". Meningen med amerikansk fengsel er jo at det skal være jævlig så du ikke vil tilbake igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på! Er det forresten sant at man slipper fri hvis man overlever "dødsstraff" med henging, giftsprøyte, stolen etc.?

Mener jeg har hørt om et tilfelle der galgen knakk. Den dømte mente han burde benådes, men galgen ble reparert og straffen fullbyrdet.

Skrevet

Om en fange fryser seg og tilbringer 400 år på cella badende i flytende nitrogen, regnes dette da som gjennomført soning når han våkner til live?

Jeg vil tro at han slipper ut da :fnise: Er jo en idè dette, å bruke frivillige livstidsfanger til å prøve ut nedfrysing og gjennoppliving, er det ikke? :P

Skrevet

Slik jeg har forstått dødsstraff er det ofte de er dømt til livstid + dødsstraff, noe som innebærer at om de mot formodning skulle overleve, så må de allikevel tilbringe resten av livet i fengsel.

(Men, nå tror jeg ikke de henger folk lengre da... Iallefall ikke i USA tror jeg, og det er jo denne som er mest usikker såvidt jeg kan skjønne )

AnonymBruker
Skrevet

Aller mest sannsynlig er det vel at ingen fanger ville fått tilgang til slik nedfrysning.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mennesker som har "overlevd" dødsstraff, men de har fått straffen pånytt uten å overleve.

Jeg er ikke for dødsstraff, men jeg mener og at når en person har fått en straff, så bør straffen følges, med mindre han/hun er uskyldig.

Skrevet (endret)

Hvis man overlever 3 ganger (tror jeg det var) så slipper man dødstraff. Da menes det at man må spares, og at det er ment at vedkommende skal leve.

Endret av Pzzt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...