Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest charella
Skrevet

Får et sterkt behov for å se under senga etter å ha lest denne tråden.

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest kiramin
Skrevet

Herregud. Klarer man ikke respektere at andre tror på forskjellige ting? Greit, akkurat DU, trur ikke på spiritisme og alt det ''tullet'' der. Det er jo ikke ordentlige bevis på at det finnes, men det kan jo fortsatt finnes fordeom. Jeg har hatt en opplevelse med spiritisme, å jeg mener det finnes. Folk kan drite i og si at det er tull, jeg vet hva som er tull og ikke tull. Eller, nå motsier jeg jo igrunn meg selv, for nå sitter jg og påstår at det finnes. Mener heller at JEG har hatt MIN opplevelse med det, å jeg velger og tro på det. Andre har ikke opplevd noe med det, å mener derfor det ikke finnes. Men å sitte å si det er tull, å blablabla, det finns ikke osv, ''hun er isåfall syk'' fordi det skjedde. Kansje noen er mere spirituell en aandre, noen merker energier bedre en andre, noen er mere åpen for slikt. Kansje ånder ikke velger og vise seg, for folk som ikke har noe som helst tro på det? Det er en verden vi ikke kjenner, man bør ikke utfordre skjebnen når man faktisk IKKE VET. Jeg fikk en permanent skade i kneet etter jeg prøvde det, å det skjedde rett over kjelleren, der vi hadde prøvd det. Det kan være en tilfeldighet, men jeg tviler. Har hørt om andre som også har blitt skada etter dem har prøvd det.

Noen tror på det, andre ikke. Men å kalle folk syke, eller mene dem juger osv er latterlig teit. Det skjer faktisk uforklarlige ting, som ikke finnes svar på. Hvordan skal man bevise noen, som er død, at finnes? Er det ikke litt rart at det skjer helt uforklarlige ting (mye har en logisk forklaring, men mye har også ikke det) som man ikke kan forklare? Som virkelig IKKE skal skje av seg selv? Det syns jeg hvertfall.

Skrevet

Det var ei i bygda der jeg bodde når jeg vokste opp som prøvde seg på slik spiritisme med ouija brett sammen med noen venner.. Hun fikk vite at hun kom til å dø som en engel. noen år senere døde hun i en bilulykke på vei hjem fra en haloweenfest, utkledd som en engel.

Så jeg synest ikke at dette er noe noen bør spøke med. Det finnest mer rundt oss enn vi er klar over. Enten om det er overnaturlig eller ikke..

Den historien tror jeg at jeg har hørt om kanskje 5 forskjellige bygder/ små tettsteder oppigjennom årene. Mulig det faktisk har skjedd en plass, men det er litt av en vandrehistorie!

• 6 måneder senere...
Skrevet

Holdt på med spiritisme en gang, og da sa de at jeg skulle få en sønn. Akkurat nå har jeg ingen barn og jeg lurer veldig på om "åndene har rett"

• Liker 1
Skrevet

Turte aldri prøve pga alle vandrehistoriene rundt dette :P Merker jeg får frysninger og at hårene i nakken reiser seg når jeg leser denne tråden, så kommer nok aldri å prøve i fremtiden heller!!

...det er mye mellom himmel og jord.

Anonym poster: 565f31cd7c5047a904d35719d9f9dd1e

Skrevet (endret)

Ja, jeg har prøvd dette en del i mitt liv. Men det skjer ikke igjen. Jeg fant opplevelsene i ettertid veldig ekle, og det gjorde mine venninner også. Det var med et ouija-bord, som mange fraråder. Meg inkludert.

Jeg VET at ingen av oss som satt rundt der (vi var tre venninner) dyttet på glasset, for ånden sa ting ingen av oss visste om hverandre. Dessuten spådde hun ting som skjedde. Hva vi skulle studere, som vi nå gjør, hvor gammel hun ene var når hun ble mamma for første gang, som stemte helt korrekt osv. En del ting som ikke er tilfeldig. I tillegg følte jeg på meg at noen fulgte med meg en periode, etter de første gangene. Jeg bare følte at jeg ikke var alene på rommet mitt. Jeg hadde en ekkel opplevelse i den tiden med en system of a down plakat over sengen min. Midt på natten var det som om noen prøvde å rive den ned, lyden av at noen river i den for å få den løs fra tapen. Så falt den ned. HVER NATT. Jeg trodde det var tilfeldig. Under en slit ouija-brett hendelse en stund etterpå spurte jeg ånden om jeg hadde noen som var i rommet mitt. Den sa ja, og jeg spurte om den gjorde noe for at jeg skulle forstå at han/hun var der. "Du har en plakat av et band som rives ned hver natt. Det er ikke tilfeldig." Ingen av mine venninner visste om dette.. Kunne fortalt mange hendelser, jeg er overbevist over at man kan få kontakt med ånder via ouija-brett.

Jeg var veldig redd i en periode etterpå. Leste mange skrekk-historier og ble omtrent paranoid. Så jeg gjør ikke det igjen..

I koranen kalles de for djinner. De er en skapelse som lever i samme verden og jord som oss, men i en annen dimensjon.

De kan være veldig farlige å leke med, noen kan innta menneskekropp, andre skremmer og skaper frykt.

Mitt sterke råd er, hold deg langt unna. De er ikke veldig inteligente i forhold til menneske, men de har stor åndelig styrke. De kan leke med fysikken og psyken til menneske. Men som sagt, de er ikke veldig inteligente som mennekser iforhold til iq.

De av dem som ikke frykter Gud kan gjøre folk gale hvis de vil.

Endret av omarel
Skrevet

Spiritisme og lek med ouija-boards er ganske tåpelig, men bare fordi de bygger på tåpelige forestillinger om en åndeverden som kan kontaktes.

Brettet fungerer via den sk ideomotoriske effekten, som oversetter forestillinger og forventninger til bevegelse, og som kan demonstreres i en rekke sammenhenger.

Og det er demonstrert at når ikke deltakerne kan se brettet, så vil det ikke fungere. Det er altså ikke krefter utenfor dem selv som flytter markøren, til tross for at ingen av deltakerne opplever at de selv flytter markøren.

Opprinnelig (1890) ble ouijabrett laget som en leke, og ble brukt som en demonstrasjon av underbevisste impulser, helt til spiritister "kuppet det" etter første verdenskrig.

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ryddet for innlegg skrevet på dialekt.

Tekola, mod.

• 12 år senere...
Skrevet
lottelotti skrev (På 10.2.2013 den 22.25):

Holdt på med spiritisme en gang, og da sa de at jeg skulle få en sønn. Akkurat nå har jeg ingen barn og jeg lurer veldig på om "åndene har rett"

Hvordan gikk det?😉Har du fått en sønn?

Anonymkode: 761b0...720

• Liker 1
Skrevet
Gjest Consensio skrev (På 3.6.2011 den 21.51):

Prøvd spiritisme? Prøver man kristendom også da eller? Hvordan er det?

Sist jeg sjekket så er spiritisme en levemåte, nærmest på lik linje med andre religioner.

Du tenker på spiritualisme? 

omarel skrev (På 11.2.2013 den 10.10):

I koranen kalles de for djinner. De er en skapelse som lever i samme verden og jord som oss, men i en annen dimensjon.

De kan være veldig farlige å leke med, noen kan innta menneskekropp, andre skremmer og skaper frykt.

Mitt sterke råd er, hold deg langt unna. De er ikke veldig inteligente i forhold til menneske, men de har stor åndelig styrke. De kan leke med fysikken og psyken til menneske. Men som sagt, de er ikke veldig inteligente som mennekser iforhold til iq.

De av dem som ikke frykter Gud kan gjøre folk gale hvis de vil.

😆

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
Tobben70 skrev (På 10.6.2011 den 11.16):

Klart det finnes mye mellom himmel og jord vi ikke vet :)

Men det er ingenting som tyder på at det finnes ånder, gud(er) eller sjeler som flyr rundt.

Det er kun de som oppsøker disse som "finner" dem.

Og da er min påstand at de blir "oppfunnet" inni hodet, for å oppfylle deres søken.

Hvorfor har ikke jeg opplevd noe merkelig som må være åndelig/spirituelt?

Fordi du er lukket. 

Anonymkode: 93044...7eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.6.2011 den 21.20):

Er det noen her som har prøvd spiritisme? Fikk du noen svar? Var det ekkelt?

Ja. Nei. Nei. 

Anonymkode: 04bd3...4f3

AnonymBruker
Skrevet
Gjest Seniorita skrev (På 8.6.2011 den 14.21):

Jeg har "spilt" spiritisme et par ganger.

Skjedde ingenting..

Selvsagt ikke. 

Anonymkode: 04bd3...4f3

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde det et par ganger i ungdommen, 2014, eneste som skjedde var at vi skremte hverandre.  Ingen ting i ettertid. Utenom mye sykdom i voksen alder. Men det er sikkert tilfeldig. 

Anonymkode: 877ce...df1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...