Gå til innhold

spiritisme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

JEG tror det at OM de der demonene finnes, så kan de åpne den porten selv om de vil.

Da hadde de gjort det for lenge siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er faktisk ikke noe å tulle med. Dere som ikke tror på det eller har opplevd det kan bare le så tårene spruter om det er så utaffelig gøy og latterlig.

Jeg har spilt dette èn gang. Jeg og ei venninne. Hun kan umulig ha flyttet på glasset ettersom det var informasjon hun aldri i verden visse om.

Jeg drev på med en gutt som nettopp hadde mistet moren sin. Jeg fikk kontakt med henne gjennom spiritisme. Jeg visste ikke engang navnet hennes, og jeg har enda ikke fortalt han det her. Det er over 1,5 år siden jeg fikk kontakt med moren hans.

Vi startet med å spørre om det var noen ånder der. Glasset beveget seg til "JA". Jeg spurte deretter om noen av oss kjente personen. Glasset gikk på "NEI". Da spurte jeg om noen av oss visste hvem ånden var og glasset gikk langsomt mot meg, litt i sirkler og stoppet, vi åpnet øynene og det var utenfor brettet på MIN side.

Det var åpenbart at ånden visste hvem jeg var. Jeg spurte om jeg kjente noen i familien dens. Denn gikk på "JA". Jeg spurte om ånden hadde en sønn og da gikk glasset på bokstaven "C". Sønnen (han jeg drev på med) het Christian.

Videre spurte jeg om ånden hadde det bra. Den gikk da på "nei". Mitt siste spørsmål jeg fikk stilt var "Er du bestemoren til Emma Victoria?". Da gikk glasset på "ADJØ" og telyset slukket, så når vi åpnet øyene kom det røyk fra telyset. Det var ikke noe vindt i huset og vi satt helt rolig.

Utrolig lei opplevelse, og jeg skjønte at dette var moren hans. Hun døde av kreft tror jeg. Tør enda ikke å fortelle han dette, og jeg vet ikke om jeg burde gjøre det?

Le så mye dere vil av historien min, men den er sann. 110% sann. Jeg er ikke paranoid.

Jeg tror deg. Men det var ikke moren som snakket. Det var noe som utgav seg for å være moren. Ville holdt meg unna oom jeg var deg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thelife

Jeg tror deg. Men det var ikke moren som snakket. Det var noe som utgav seg for å være moren. Ville holdt meg unna oom jeg var deg

Hva mener du med at det ikke var henne? Kan da være gode ånder man får tak i også, ikke bare onde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at det ikke var henne? Kan da være gode ånder man får tak i også, ikke bare onde.

Jeg har opplevd å bli lurt av dem selv. De utgav seg for å være bestefaren til ene kompisen min. De kunne svare på spørmål om denne personen, det bekreftet kompisen min. Etter en stund begynte glasset å bli mer og mer urolig, og vi ble redde. Så sprakk lyspæren i rommet. Jeg hylgrein. Vi løp ut av huset. Jeg så meg ikke tilbake. Var for redd til det. Etterpå sa kompisen han hadde hørt en stemme i hodet som sa den skulle drepe han mens han løp. Det er kun denne opplevelsen som gjør at jeg tror på dette. Hadde aldri trdd på det ellers. Vær så snill og hold dere unna.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det, sammen med to jeg stoler på og som jeg vet ikke flyttet og tullet med det! Det var jævlig ekkelt, var så redd at jeg begynte å gråte etterpå! Spurte om ting som de andre ikke visste svaret på men alikevell fikk jeg riktig svar. Tror det er lett for folk som ikke har prøvd å blåse det bort og si at det bare et tull, menmen jeg vet ikke helt hva jeg skal tro!

Ganske merkelig ihvertfall!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lebewesen93

Men kan egentlig ånder og sånt ta på oss eller ta liv av et menneske ? Det hadde blitt en merkelig overskrift i avisen " drept av demon" uff, får da ikke håpe det da.

Men uansett, jeg tror på folk som sier de har opplevd forskjellige ovenaturlige ting, men jeg håper ikke det er sant! Eller, jeg håper at det er noe mer, men ikke noe ondt.

Men dere som har prøvd det, hvordan er det den dag i dag ? Er du ofte redd for at det kan komme tilbake, har du noen gang sett noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kan egentlig ånder og sånt ta på oss eller ta liv av et menneske ? Det hadde blitt en merkelig overskrift i avisen " drept av demon" uff, får da ikke håpe det da.

Men uansett, jeg tror på folk som sier de har opplevd forskjellige ovenaturlige ting, men jeg håper ikke det er sant! Eller, jeg håper at det er noe mer, men ikke noe ondt.

Men dere som har prøvd det, hvordan er det den dag i dag ? Er du ofte redd for at det kan komme tilbake, har du noen gang sett noe ?

Måten de gjør det på er at de plager deg til du ikke orker mer og begår selvmord. De kan holde deg våken om natten. De kan gjøre sånn at du stadig vekk ser ekle ting. De gjør deg rett og slett gal, og mange av disse havener på institusjoner. Det er ingen som holder ut med dette over lengre tid. Jeg er usikker på om de kan skade deg direkte fysisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thelife

Men kan egentlig ånder og sånt ta på oss eller ta liv av et menneske ? Det hadde blitt en merkelig overskrift i avisen " drept av demon" uff, får da ikke håpe det da.

Men uansett, jeg tror på folk som sier de har opplevd forskjellige ovenaturlige ting, men jeg håper ikke det er sant! Eller, jeg håper at det er noe mer, men ikke noe ondt.

Men dere som har prøvd det, hvordan er det den dag i dag ? Er du ofte redd for at det kan komme tilbake, har du noen gang sett noe ?

Jeg har det bra den dag i dag, ettersom jeg ikke opplevde noe veldig farlige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thelife

Har også en annen episode å fortelle som jeg har hørt, ikke opplevd.

Foreldrene til ei venninne av meg spilte dette i sine ungdomstider sammen med ei venninne av dem.

Hun venninnen spurte om de snakket med djevelen, glasset gikk på "JA". Hun spurte om hun kunne se han (noe man ALDRIALDRIALDRI skal spørre om!!!) De andre i rommet fikk beskjed om å gå ut, så de gikk ut. De som gikk ut av rommet hørte senere ett skrik og gikk inn igjen. Da hadde hun sett flammer som kom opp fra gulvet, og jeg tror hun ble paranoid av dette.

Hvorvidt det er sant eller ikke vet jeg ikke, men jeg tviler ikke på at det kan ligge en sannhet i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ei i bygda der jeg bodde når jeg vokste opp som prøvde seg på slik spiritisme med ouija brett sammen med noen venner.. Hun fikk vite at hun kom til å dø som en engel. noen år senere døde hun i en bilulykke på vei hjem fra en haloweenfest, utkledd som en engel.

Så jeg synest ikke at dette er noe noen bør spøke med. Det finnest mer rundt oss enn vi er klar over. Enten om det er overnaturlig eller ikke..

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ei i bygda der jeg bodde når jeg vokste opp som prøvde seg på slik spiritisme med ouija brett sammen med noen venner.. Hun fikk vite at hun kom til å dø som en engel. noen år senere døde hun i en bilulykke på vei hjem fra en haloweenfest, utkledd som en engel.

Så jeg synest ikke at dette er noe noen bør spøke med. Det finnest mer rundt oss enn vi er klar over. Enten om det er overnaturlig eller ikke..

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thelife

Det var ei i bygda der jeg bodde når jeg vokste opp som prøvde seg på slik spiritisme med ouija brett sammen med noen venner.. Hun fikk vite at hun kom til å dø som en engel. noen år senere døde hun i en bilulykke på vei hjem fra en haloweenfest, utkledd som en engel.

Så jeg synest ikke at dette er noe noen bør spøke med. Det finnest mer rundt oss enn vi er klar over. Enten om det er overnaturlig eller ikke..

Huff, dette er faktisk skumle greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thelife

Har faktisk ENDA en histore å fortelle dere. Dere tror vel at jeg er paranoid nå :fnise: ettersom jeg forteller så mange historier, men det kan jeg love dere at jeg ikke er. Hehe.

Denne historien er en jeg har hørt, fra venninner som "spilte" spirisime.

De spilte det i huset til venninna mi, hu bor på en gård, men hun turte ikke å være med å spille det i sitt eget hus. (Det skjønner jeg godt). De spilte i gamlestua og spurte etter tegn til ånden. Glasset føyk bortoer gulvet 1-1,5 meter. Det stoppet ved ei porselensdukke som stod på gulvet med øynene stirrende mot dem.

Dette er FARLIG folkens. Det spøker også i huset hennes. De har opplevd flere ting, men ikke veldig skremmende ting.

Flere som har historier å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymBruker
Hun venninnen spurte om de snakket med djevelen, glasset gikk på "JA". Hun spurte om hun kunne se han (noe man ALDRIALDRIALDRI skal spørre om!!!) De andre i rommet fikk beskjed om å gå ut, så de gikk ut. De som gikk ut av rommet hørte senere ett skrik og gikk inn igjen. Da hadde hun sett flammer som kom opp fra gulvet, og jeg tror hun ble paranoid av dette.

Akkurat samme historien skjedde med tanten til mamma også, så er nok ikke helt vanntett den nei, må legge til at hun også så djevelen i speilet bak seg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lebewesen93

Men jeg bare lurer, når man gjør dette, er det noen måte man må avslutte på, eller kan man bare gå uten gjøre noe ?

Og om man gjør noe dumt, får kontakt med noe ondt, er det noen vei tilbake ? Finnes det hjelp å få i ettertid om man blir " gal" ? Og om det nå er sant, kan det få noen konsekvenser i ettertid sånn når man dør ? Vil ikke ha en ond ånd etter meg i evig tid, hehe :P

Det virker så spennende, jeg har veldig lyst til å prøve det, men vet ikke hvorfor. Vet ikke hva jeg vil oppnå, vil bare se om det skjer noe med meg da :P

Men hadde ALDRI turt å gjort noe sånt alene da. Men jeg klarer uansett ikke helt å tro på sånt, selvom jeg egentlig tror litt på det også. Er vel egentlig ingen som vet. Men sånne vitenskapsmenn, hva mener de ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det er du som må kontakte dem, de kan ikke kontakte deg siden du er beskyttet av Gud. Men om du bruker den fri viljen din til å kontakte dem stopper ikke Gud deg og da er det åpent mellom deg og åndeverdenen. Det er det værste som kan skje et menneske.

Er jeg beskyttet av gud? Jeg har jo bedt Satan om å beskytte meg mot gud, så sier du at Satans beskyttelse ikke fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg leste nettopp en bok som heter "Mysteriet Ingeborg Køber. En sann historie om spiritisme, kjærlighet og et mulig mord" av Ivo de Figueiredo

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5331832

Den vil jeg anbefale for alle som er interessert i spiritisme. Dette er altså en sann historie om Ingeborg Køber, som var et norsk medium på 20- og 30-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoretisk sett så er det ikke mulig at noe går igjen, det er en grunn for at professorer og vitenskap-folk ikke tror på det da de vet en hel del om hvordan hjernen fungerer og ikke minst at underbevissheten kan spille deg ett puss.

Likevel så er jeg skeptisk. Bodde på internat da jeg gikk på Vidergående, før jeg begynte der trodde jeg ikke på overnaturlige fenomener. jeg gikk på landbruks-skole og hadde fjøsvakt en helg og bodde da helt alene på internatet, ingen kunne komme inn da jeg var den eneste som hadde nøkkelkort. Etter kveldsvakta gikk jeg ned i dusjen i kjelleren, og på veien ned dit så hørte jeg klart og tydelig at den ene døra til ett rom låste seg opp og igjen, og når jeg kom ned i garderoben så skrudde dusjene seg på, og der måtte man fysisk skru på krana. Har aldri løpt så fort før, kom opp på rommet, og det å løpe i en lang gammel kjellergang var alt annet enn morsomt! Vel oppe på rommet er jeg brennsikker på at jeg så en rød prikk som svevde raskt forbi vinduet mitt mot jordet, jeg bodde i 3 etasje. 2 plakater datt også ned den natten. Det er det nifseste jeg har opplevd, trodde ett øyeblikk at jeg var gal :P Det er nå 8 år siden, og jeg tror fortsatt at det kan være noe der ute.

Forsøkte spiritisme en gang hos ei veninne som var sikker på at det var en dame i leiligheten hennes som gikk igjen, så vi forsøkte med ett brett uten noen hjelpemidler. Satt lenge, men ingenting skjedde, vi ga opp og pakket sammen, og da jeg skulle ut i stua, så hadde ett fullt vannglass veltet og det var sølt vann langt bortover gulvet, også over mobilen til veninna mi. Ingen av oss hadde vært i stua og glasset kunne umulig ha veltet av seg selv da det var ett helt rett bord, det var også helt stille i leiligheten så vi måtte ha hørt at det veltet. Man kan begynne å lure noen ganger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...