Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har prøvd spiritisme? Fikk du noen svar? Var det ekkelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen her som har prøvd spiritisme? Fikk du noen svar? Var det ekkelt?

Svar fra hvem?

Gjest Consensio
Skrevet

Prøvd spiritisme? Prøver man kristendom også da eller? Hvordan er det?

Sist jeg sjekket så er spiritisme en levemåte, nærmest på lik linje med andre religioner.

Skrevet

Prøvd spiritisme? Prøver man kristendom også da eller? Hvordan er det?

Sist jeg sjekket så er spiritisme en levemåte, nærmest på lik linje med andre religioner.

TS mener påkallelse av de døde. Kontakt med den andre siden. Seanser. Ouiji-brett og sånne ting.

• Liker 3
Gjest Consensio
Skrevet

Joda, jeg forstod egentlig det ;) Jeg er bare så lei av at folk bruker ordet Spiritisme om seanser og ritualer.

Skrevet

Jeg har prøvd sånne tullete ritualer for å påkalle ånder eller hva man nå prøver på som liten, ja. Men har aldri trodd på den slags, det var bare artig lek for oss.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger,

ninuska_, moderator

Skrevet

Joda, jeg forstod egentlig det ;) Jeg er bare så lei av at folk bruker ordet Spiritisme om seanser og ritualer.

Hvorfor det? Det var jo, i det alt vesentlige, det som var spiritisme da det ordet ble til. Så vidt jeg har forstått, da.

• Liker 4
Skrevet

Ehm, sist jeg sjekket så èr spiritisme faktisk seanser og ritualer og slikt..

• Liker 4
Gjest Consensio
Skrevet

Ehm, sist jeg sjekket så èr spiritisme faktisk seanser og ritualer og slikt..

Jaja, gidder ikke sitte å diskutere frem og tilbake.

Prat med folk som faktisk ER spiritister så vil de si noe helt annet.

Gjest Seniorita
Skrevet (endret)

Jeg har "spilt" spiritisme et par ganger.

Skjedde ingenting..

Endret av Seniorita
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke diskutere fakta. Det er like dumt som å starte en diskusjon om hvorvidt en agurk er grønn, den ER grønn, diskusjon over.

Spiritisme er en trosretning som driver med spiritistiske seanser. Ikke noe å diskutere, for det ER sånn :D

AnonymBruker
Skrevet

De aller aller fleste forbinder spiritisme med seanser m/ouijiboard. Jeg har aldri prøvd det, syntes det virker litt skummelt. Hadde vært artig og hørt noen historier.

Skrevet

Jaja, gidder ikke sitte å diskutere frem og tilbake.

Prat med folk som faktisk ER spiritister så vil de si noe helt annet.

Det var jo liksom det jeg ville ha frem, men greit nok.......

Skrevet (endret)

Jeg hold en seanse med Ouija-brett med noen venner en kveld. Fikk svar fra ei lite jente som sa hun ble hengt av faren sin. Hun var vel 8 år eller noe sånt. Det var en veldig spennende opplevelse, men jeg tror egentlig svarene kommer ubevist av oss selv.

Jeg tror på spiritisme, men Ouija-brett syntes jeg er litt drøyt. Men det skader jo ikke å prøve, selvom mange babler og kjaser om djevelen så tror jeg at et Ouija-brett er mer en lek en en seanse. Sikkert en gøy lek å ha på et nachspiel etter en kveld på byen, hehe !

Endret av Vaeh
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du mener ouija-board vil jeg definitivt fraråde folk å prøve. En venninne av meg drev med det (hun hadde en lang periode med mye alternative greier) og (med håp om å slippe lange svar om hvor tåpelig oppspinn dette er vil jeg si at jeg skjønner det høres fjernt ut), hun fikk mye svar. Fra folk/ånder som var veldig lite hyggelige å ha med å gjøre. Hun opplevde masse ekkelt, merka at "noen" gikk oppå senga hennes når hun skulle sove og at hun ble fysisk berørt og dytta framover når hun satt der med brettet. Hun måtte drive med eksorsisme for å få dem bort, for hun fikk ikke sove i flere uker, og er nå, over ti år etter, livredd når noen snakker om å tulleprøve sånt. Hun sa det virka hver gang og at det var kjempeekkelt, at hun slapp fri ånder hun ikke hadde kontroll på etc.

Jeg har ikke prøvd, bare sett hennes livredde uttrykk da vi gikk til vgs neste morgen og hun knapt hadde sovet pga dette.

Og nei, hun gikk ikke på dop, og var bestevenninna mi som jeg delte alt med, så kan ikke tenke meg at hun skulle løyet bare for å gjøre seg interessant. Da ville hun i så fall sagt det til flere, ikke bare betrodd seg til noen som allerede syns hun var verdens beste venninne og gitt meg streng beskjed om å ikke si det til noen.

• Liker 3
Skrevet

Hvis du mener ouija-board vil jeg definitivt fraråde folk å prøve. En venninne av meg drev med det (hun hadde en lang periode med mye alternative greier) og (med håp om å slippe lange svar om hvor tåpelig oppspinn dette er vil jeg si at jeg skjønner det høres fjernt ut), hun fikk mye svar. Fra folk/ånder som var veldig lite hyggelige å ha med å gjøre. Hun opplevde masse ekkelt, merka at "noen" gikk oppå senga hennes når hun skulle sove og at hun ble fysisk berørt og dytta framover når hun satt der med brettet. Hun måtte drive med eksorsisme for å få dem bort, for hun fikk ikke sove i flere uker, og er nå, over ti år etter, livredd når noen snakker om å tulleprøve sånt. Hun sa det virka hver gang og at det var kjempeekkelt, at hun slapp fri ånder hun ikke hadde kontroll på etc.

Jeg har ikke prøvd, bare sett hennes livredde uttrykk da vi gikk til vgs neste morgen og hun knapt hadde sovet pga dette.

Og nei, hun gikk ikke på dop, og var bestevenninna mi som jeg delte alt med, så kan ikke tenke meg at hun skulle løyet bare for å gjøre seg interessant. Da ville hun i så fall sagt det til flere, ikke bare betrodd seg til noen som allerede syns hun var verdens beste venninne og gitt meg streng beskjed om å ikke si det til noen.

Hun har nok enten sagt det for å være interessant, ellers er hun litt "syk", og hører stemmer inni hodet sitt.

Det finnes ikke ånder, og hun kan ikke få svar fra folk gjennom spiritisme.

Alt sammen er bare tull!!

• Liker 1
Skrevet

Hun har nok enten sagt det for å være interessant, ellers er hun litt "syk", og hører stemmer inni hodet sitt.

Det finnes ikke ånder, og hun kan ikke få svar fra folk gjennom spiritisme.

Alt sammen er bare tull!!

Selvfølgelig finnes det ånder.. Eller gjenferd eller døde mennesker som ikke har gått over til den andre siden ennå om du vil

• Liker 4
Skrevet

Selvfølgelig finnes det ånder.. Eller gjenferd eller døde mennesker som ikke har gått over til den andre siden ennå om du vil

Hmmmm..

Det må du forklare nærmere.

Hvordan vet du dette?

Hvor er disse åndene/døde menneskene?

Jeg trodde døde mennesker ble begravd eller kremert og forsvant?

Hva er den andre siden?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmmmm..

Det må du forklare nærmere.

Hvordan vet du dette?

Hvor er disse åndene/døde menneskene?

Jeg trodde døde mennesker ble begravd eller kremert og forsvant?

Hva er den andre siden?

Det er selvfølgelig vanskelig å bevise noe sånt som feks ånder. Men mange har hatt opplevelser og det er veldig typisk å bare avfeie dem som skrullete osv. Det gikk foresten et veldig interesant program på Nrk(scrhødingers katt) som handlet om "nær døden opplevelser" og om hvordan vitenskapen har begynt å se på slike opplevelser med nye øyne. Blant annet om hva bevisthet er og om vi har en sjel. Det spesielle var at mange hadde hatt slike opplevelser da de var erklært klininsk døde, altså hjertet slo ikke og hjernen hadde ikke tilgang på blod. Når hjernen ikke fungerer så kan man heller ikke hallisunere.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...