AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 heisann! Jeg har lavt stoffskifte og lavt jerninnhold ble det påvist gjennom blodprøver!! Noen her som har erfaring med lavt stoffskifte? Og jern mangel?!
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 Har litt erfaring med jernmangel, spis brunost og brokkoli.
-Fisken- Skrevet 3. juni 2011 #3 Skrevet 3. juni 2011 Har litt erfaring med jernmangel, spis brunost og brokkoli. Det er ikke lenger tilsatt jern i brunost.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 Bruk søkefunksjonen! Det finnes utallige tråder i dette underforumet om lavt stoffskifte. Du vil også finne mye info på Sonjas stoffskifteforum. 1
Tears.of.the.Sun Skrevet 3. juni 2011 #5 Skrevet 3. juni 2011 Jeg har også slitt med jernmangel siden jeg fikk mens. Det viser seg i hodepine, nedsatt konsentrasjon og svimmelhet hos meg. Jeg gikk til legen og fikk tips om å ta jerntabeletter som fungerer helt flott og fint Jeg prøver å spise matvarer som er rike på jern, men det er jo ikke alltid like pålitelig.
Gjest made4u Skrevet 3. juni 2011 #6 Skrevet 3. juni 2011 Bruk søkefunksjonen! Det finnes utallige tråder i dette underforumet om lavt stoffskifte. Du vil også finne mye info på Sonjas stoffskifteforum. Det er ingen god ide å søke på lavt stoffskifte i dette forumet, da her spres myter og er veldig mange missoppfattelser, dessuten lærer du intet om lavt stoffskifte av hva som er skrevet her - de mange "kildene" om lavt stoffskifte her er en aldeles grusom kilde og noe du avgjort ikke må ta i bruk om du ikke vil sitte tilbake med mange missoppfattelser og masse synsing fra mennesker som ikke har den fjerneste anelse om hva dem skriver om... Så glem det rådet, du ville uansett ikke ha forutsetninger til å kunne manøvrere i hva som er verdifull informasjon og hva som er ren sprøyt. Lavt stoffskifte kan ha flere årsaker, normalt er det dog hormoner det dreier seg om. Dog finnes det masse info om dette, men for all del ikke her på forumet eller i andre og lignende livsstils-forum (det folk skriver der er bare en blanding av noe fakta og noe feil, ispedd teorier fra alternativtenking som er omstridt i fagmiljøer etc... Oppsøk heller fagmiljøene dersom du vil ha god og saklig info, f.eks. ved at du snakker med legen din, eller forhører deg med andre eksperter på området etc. Finnes også mange gode sider om emnet på nettet, orker ikke å finne frem linker til deg akkurat nå - men være skeptisk til kilden da overse blankt privatpersoner som uttaler seg, således også med all kommersiell livsstilsindustri (helsekostforetninger etc.) og se hva leger, sykehus, universiteter og fagmiljøet sier i stedet for. Mulig du kan trenge medisinering, i så fall må du nødvendigvis ta det med fagmiljøet (leger og eksperter) og du må innom et apotek etc. Tro meg når jeg sier at ingen andre kan hjelpe deg da du må benytte lege og apotek - samme hva helsekostforettninger sier etc (reklamen) så glem å gå den veien og å falle for slike alternative behandlingsformer som påstått skal bedre stoffskiftet ditt, det er bare tull da det du trolig må er å kontrolleres ytterligere, noe bare legen din kan eller ønsker å henvise deg til...
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #7 Skrevet 3. juni 2011 AB over; Jeg har ikke gått god for alt som måtte finnes av uttalelser på dette (og forsåvidt andre forumer heller), men det er et greit sted å begynne å lese og lære om hva det dreier seg om. Made4u, hva slags kompetanse har du for å uttale deg? Ut fra hva du skriver, viter det ihvertfall om usedvanlig liten kunnskap innen dette feltet! 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #8 Skrevet 4. juni 2011 orker ikke å finne frem linker til deg akkurat nå Da synes jeg rett og slett du skal la være å uttale deg. I alle poster hvor du har hevdet noe om kropp, helse og kosthold, har standardfrasen din vært "tar for lang tid å finne kilder akkurat nå", "du får finne kilder på dette selv" og det ovenstående. Så utrolig arrogant. Du sier aldri noe fornuftig i andre slike diskusjoner, så der er ingen grunn til å kaste deg på bølgen igjen. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå