Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

altså, min mann skal holde utdrikkingslag hjemme hos oss i morgen, dette er alkoholfritt slik at det bare blir uteaktiviteter og så komme til oss for å grille. dette er snakk om 9 voksne menn.

jeg tok på meg oppgaven med handling og matlaging siden dette er min sterke side og ikke min manns så jeg meldte meg frivillig til å hjelpe:)

på grillemenyen er det:

nakkekoteletter

grillribbe

hamburgere

pølser

grillspyd som jeg lager med:

marinert kylling, baconbiter, paprikabiter, maiskolbe, løk og potet

jeg skal også lage coleslaw, pastasalat og potetsalat og tenkte også på å steke båtpoteter å ha til.

ellers så er tilbehøret som alltid ketchup, sennep, majones og sprøstekt løk.

til dessert tenkte jeg noe enkelt siden mennene garantert er gode å mette. derfor blir det marschmallows og tilbehør som de kan lage s'mores av (melkesjokolade og grillet maschmallows lagt inni 2 kornmo kjekser) samt chips og seigmenn i hver sin skål.

ellers er det brus til.

hva synes dere om dette?

noe som mangler?

noen tips?

det burde vel være nok utvalg for 9 mannfolk som garantert har forskjellig smak når det gjelder mat?

marinering:

burde jeg marinere kjøttet i kveld og la det stå i kjøleskapet til bruk i morgen ettermiddag, eller burde jeg vente med det til i morgen?

Endret av ^me^
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hmm... utdrikkingslag... jeg tenker på alkohol med en gang jeg... istede for bare alkohol fritt: kjøp begge (øl), skal mye til før man blir full på øl. hint hint;)

men ingen harde alkoholer eller vin, øl holder fint (d r mannfolk:) aka enkle personer)

Skrevet

alkohol kan vi ikke ha da brudgommen er pinsevenn, noe som sikkert andre som kommer også er..

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke sagt noe om drikke, så vidt jeg kunne se.

Diverse brus, og en del farris/farris bris, kanskje? Kan det hende noen er interessert i lettøl/alkoholfritt øl?

Alkoholfri punsj? :vetikke:

Tenker at det kan bli litt mye forskjellig mat, men det er kanskje bare meg?

Jeg hadde savnet brød, om det ikke er noe av det (loff e.l).

Tror kanskje jeg ville droppet pastasalaten, og heller hatt litt frisk salat (evt. begge deler), det er godt til grillmat.

Ang. marinering tror jeg jeg ville lagt kjøttet i marinaden i kveld. Da får det god tid til å trekke inn og sette smak på kjøttet. :)

Skal du marinere nakkekotelettene? Det anbefales i alle fall. "Vanlige" nakkekoteletter med kun salt og pepper er litt kjedelig.

AnonymBruker
Skrevet

Meg igjen!

Ser du har skrevet at det skal være brus til. Dersom det ikke inkluderer Farris/Farris bris, så vil jeg anbefale det. :jepp:

Skrevet

åh!jeg elsker å lage mat!!

maten jeg lagde var en suksess!!guttene gikk TOTALLY NUTS etter potetsalaten jeg hadde lagd!og jeg som aldri hadde lagd verken potatsalat eller pastasalat før!fulgte bare denne oppskriften. Fikk utrolig mye skryt for maten!det er så herlig! :rodmer:

det er da det er verd alt arbeidet du lagt lagt bak deg en hel dag på kjøkkenet! :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selv om brudgommen er pinsevenn klarer han vel å se voksne menn ta seg par øl til maten?

Det er forskjell på fyll og 4-5 øl.

Men fint å høre at det ble vellykket. :)

• Liker 1
Skrevet

vel ang. alkohol så var det som forventet, 6/9 var pinsevenner, de andre kjørte så det hadde ikke blitt drukket noe i det hele tatt om jeg hadde kjøpt inn øl :)

Gjest Spinell
Skrevet

Selv om brudgommen er pinsevenn klarer han vel å se voksne menn ta seg par øl til maten?

Det er forskjell på fyll og 4-5 øl.

Men fint å høre at det ble vellykket. :)

Men du milde himmel! Innse at enkelte arrangerer alkoholfrie fester, da! Det er da vel ikke noe problem.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...