AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 Her er noe jeg leste i et blad i dag, utdrag fra forskning.no: "Granatepler mot bakterier - det kan vise seg å være smart. I hvertfall i følge britiske forskere. De ha nemlig funnet ut at stoffer fra frukten blant annet tar knekken på skumle sykehusbakterier som resistente stafylokokker. Granateplene ble i forsøket brukt til å lage en salve som også innehold C-vitamin og salt. Det gode resultatet kan være utgangspunktet for en ny type antibiotika, ettersom det stadig blir flere infeksjoner som er resistente mot etablerte legemidler. Enn så lenge får vi nøye oss med å spise granatepler au naturel vel vitende om at fruktens små "steiner" er vidunderlige antioksidantbomber." Kos deg med granateplet, da 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 Jada...jeg skulle prøve dette fantasiske "eplet" her om dagen, kjøpte noen på butikken, begynte å skjære de opp og det krydde av maur eller noe annet type insekt....Ekkelt, åssn skal man vite at det ikke er egg eller insekter inni da? de er jo såpass "åpne"....
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 en annen ting er at de er vanskelige å spise.... i hvert fall det granateplet jeg prøvde meg på, steinene var harde og bitre, og det kan vel ikke være meningen man skal sitte og sutte av geleen utenpå hvert enkelt frø? Men liker smaken da.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #5 Skrevet 4. juni 2011 Off, maurene og annet ekkelt skal jo ikke være der, jeg har kjøpt granatepler i mange år uten å finne noe slikt inni der, du har vært uheldig! Og du som fikk eple med harde og bitre steiner, de beste granateplene er mørkerøde, for da er de skikkelig modne! Jeg lar de ligge på kjøkkenbenken eller i kjøleskapet til skallet blir mørkere, om de er for lyse. Da blir frøene mørkerøde, og skikkelig saftige og gode. Du har nok bare prøvd et umodent eple
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå