Gå til innhold

Folk som gjør rare ting

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En dag var jeg ute i butikken og i brødvaredisken stod det ei random jente. Hun tok på seg en brødpose på hånden, stakk handen ned i disken hvor alle skolebollene var, og begynte å smuldre glassurbitene som hadde fallt av og samlet seg helt i bunn av kassa. Hun stod slik lenge, virka ikke spesielt sprø eller ustabil, og jeg hadde virkelig lyst å spørre om hvorfor, men turte ikke!

En annen gang satt jeg og så ut vinduet mens jeg spiste frokost, en fyr kom hoppende, ja ikke løpende, men hoppende med lange skritt og armene veivende opp og ned. Så løp han litt vanlig, så hoppet han sprøtt som en kengur igjen :skratte:

Lurer jo på hva som rører seg der!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fått "hvorfor gjør du ditt, og hvorfor gjør du datt?" flere ganger av folk jeg ikke kjenner, jeg. :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Har fått "hvorfor gjør du ditt, og hvorfor gjør du datt?" flere ganger av folk jeg ikke kjenner, jeg. :gjeiper:

Haha, har du? Hva gjorde du, og hva svarte du?

Og viktigst, hva følte du? Jeg vil jo ikke fornærme noen, bare stille nysgjerigheten :fnise:

Skrevet

Jeg legger jo egentlig ikke merke til sånt selv, for jeg gjør det jo helt naturlig og tenker ikke særlig over det. Derfor husker jeg heller ikke noen episoder akkurat nå. :gjeiper: Men jeg svarte jo bare "Åh, det tenkte jeg ikke over" så lo jeg litt.

Det var jo litt rart, men samtidig morsomt. Nå har jeg ganske mye selvironi, så gjør meg ingenting.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes noe av moroa er å ikke vite, jeg. Og så finner jeg på grunner for dem og morer meg stort.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, kanskje det er slik med de andre også, at de ikke tenker over det og at det er normalt for dem også

Skrevet

Haha!:skratte:

For å stille nysgjerrigheten din; Løpingen kan være del av intervalltrening, styrking/rehabilitering eller øking av dårlig blodsirkulasjon til lungene. Slik "veiving" kan øke sirkulasjonen med bortimot 50% eller mer. Men ser FRYKTELIG teit ut!!!:skratte:

AnonymBruker
Skrevet

Haha!:skratte:

For å stille nysgjerrigheten din; Løpingen kan være del av intervalltrening, styrking/rehabilitering eller øking av dårlig blodsirkulasjon til lungene. Slik "veiving" kan øke sirkulasjonen med bortimot 50% eller mer. Men ser FRYKTELIG teit ut!!!:skratte:

Hahahaha!! Dette hadde jeg prøvd å gjøre et sted det ikke bor folk, om jeg først måtte :skratte:

Skrevet

I nabobyen min er det en litt merkelig kar som omtrent alltid er på et av kjøpesentrene. Han går målrettet og kjapt 10-20 meter før han plutselig stopper og snur. Så går han enda kjappere tilbake, før han igjen stopper og snur. Har ofte hatt lyst å spørre hva han driver med, men han ser litt skummel ut, så jeg går bare til dels store omveier rundt ham. Men ååå så mange teorier jeg har! :popcorn:

Skrevet

Er det så mye å tenke over da? Disse menneskene har sikkert tvangstanker, det er sannsynligvis ingen god grunn bak det.

• Liker 2
Gjest Heloise
Skrevet

Heldigvis gjør jeg bare de aller mest håpløse tingene hjemme bak 4 vegger.... Enn så lenge :fnise:

Skrevet

Jeg kan finne på å gjøre mange rare ting selv, men det er ting jeg virkelig ikke tenker over. Og jeg har en hel dose med nordnorsk sjølironi så for min del er det bare morsomt om noen spør meg hva jeg driver med når jeg synger opera i dusjen, separerer de hvite og de sorte riskornene i villrisen fra hverandre og plukker opp alle grønnsakene i butikken samtidig.

Jeg har sett folk som gjør mye rare, unike ting. Og jeg blir oppriktig glad når jeg ser sånt. Så lenge det er innenfor normale grenser :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med folk med psykiske lidelser, så for meg blir det ikke rart/morsomt å se folk gjøre ting som ikke passer inn i normalbildet til folk flest. Jeg pleier ofte å tenke at disse er modige som tør å gå ut blant folk til tross for alle skjeve blikk og dårlig skjult latter som følger dem.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Der jeg bodde før gikk det en litt eldre kar rundt i en diger cowboyhatt, skravla totalt uforståelig med seg selv, og delte ut drops og karameller til folk (slike som er innpakka individuelt) Han kom ofte inn på butikken der jeg jobba, og fant alltid på et eller annet merkelig. Kundene mine ble gjerne litt paff, men jeg var blitt vandt med han, så jeg pleide å svare om han snakka til meg, selv om jeg i 60% av tilfellene ikke forsto bæret av hva han snakka om. Fant etterhvert ut at han bare gav disse karamellene til folk han likte, så det var jo bare å ta det som et kompliment. (han ga aldri karameller til en kollega som alltid overså han)

Etterhvert fikk jeg vite fra sikre kilder at han var sprøyte gal, men harmløs. Så det var bare å jatte med han :fnise: Han var forøvrig veldig flink til å spille piano!

En annen fyr i byen som og går rundt og snakker med seg selv virker heller hissig. Der har jeg hørt at han kan finne på å være agressiv. Noe som egentlig ikke overrasker. Det høres ut som at han går og krangler med hverandre. Ikke med seg selv, med med hverandre. Altså, jeg lurer på om han har flere personligheter som ikke akkurat er gode venner.

Disse to har helt sikkert en diagnose eller 3, så da er det jo forståelig at oppførselen kan finne på å være en smule merksnodig. Selv gjør jeg og veldig mye merkelig, men stort sett innafor husets fire vegger :fnise:

Endret av fruBeist
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I nabobyen min er det en litt merkelig kar som omtrent alltid er på et av kjøpesentrene. Han går målrettet og kjapt 10-20 meter før han plutselig stopper og snur. Så går han enda kjappere tilbake, før han igjen stopper og snur. Har ofte hatt lyst å spørre hva han driver med, men han ser litt skummel ut, så jeg går bare til dels store omveier rundt ham. Men ååå så mange teorier jeg har! :popcorn:

Kanskje han venter på noe? Selv hater jeg å stå stille og vente, så det blir alltid til at jeg går frem og tilbake når jeg venter på bussen. Samtidig teller jeg skritt, og har en liten lek som går ut på at jeg får x kroner for hvert skritt jeg rekker før bussen kommer. På den måten virker det faktisk som om den kommer raskt. Er nesten så man håper den skal bli forsinket om man lever seg nok inn i spillet. ;)

• Liker 2
Skrevet

En annen gang satt jeg og så ut vinduet mens jeg spiste frokost, en fyr kom hoppende, ja ikke løpende, men hoppende med lange skritt og armene veivende opp og ned. Så løp han litt vanlig, så hoppet han sprøtt som en kengur igjen

Han trente? :rolleyes:

Skrevet (endret)

En dag var jeg ute i butikken og i brødvaredisken stod det ei random jente. Hun tok på seg en brødpose på hånden, stakk handen ned i disken hvor alle skolebollene var, og begynte å smuldre glassurbitene som hadde fallt av og samlet seg helt i bunn av kassa. Hun stod slik lenge, virka ikke spesielt sprø eller ustabil, og jeg hadde virkelig lyst å spørre om hvorfor, men turte ikke!

En annen gang satt jeg og så ut vinduet mens jeg spiste frokost, en fyr kom hoppende, ja ikke løpende, men hoppende med lange skritt og armene veivende opp og ned. Så løp han litt vanlig, så hoppet han sprøtt som en kengur igjen :skratte:

Lurer jo på hva som rører seg der!

Det første eksempelet fikk meg til å tenkte på http://www.youtube.com/watch?v=mmllotLUU38.

Det andre, vel, det kunne vært meg (om jeg trodde ingen så meg). Litt barnlig hopping er en bra måte å ønske dagen velkommen når man er ute på joggetur...

Endret av 2046
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ler rart, hikker rart, grøsser rart, nyser rart... Det er så mye jeg gjør som folk reagerer på. En gang jeg hikket i butikken kom det noen tyske turister bort og lurte på hva jeg gjorde.

Har masse sære ting for meg som jeg ikke tenker over selv, vi har vel noe alle sammen :)

AnonymBruker
Skrevet

Ts her, det er for all del ikke å henge ut noen eller være slem med noen! :)

Som sagt, jeg lurer jo bare på hva folk driver med når de gjør rare ting, eller hva de tenker på da hehe.

Selv kan jeg si at jeg.. liker å plassere føttene mine i omrisset av en brostein, eller gynge fra fot til fot mens jeg venter på bussen.

Noen her sa at de så for seg at de fikk penger for x-antall skritt de tok mens de venta på bussen feks, jeg kan også finne på å trippe opp og ned busstoppet, eller rundt det noen runder. Hva må ikke folk tro da, men :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Å, nå kom jeg på en til rar ting :) Her jeg bor ser jeg omtrent daglig en mann som alltid bærer på 5-6 poser! Jeg lurer alltid fælt på hva han har i de posene! Noen ganger ser posene tomme ut, og da begynner jeg iallefall å lure! :) (tror forresten ikke det er tomflasker, ut fra posenes form)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...