Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

- Noen har puttet narkotika i barnemorens drikke, og barnemoren ligger i en grøft og er døden nær. Neida, det er ikke hennes feil at noen er onde nok til å putte ting i folks drikke. MEN, bare en uansvarlig mor drar på en fest der hun lar drikken sin stå ubevoktet lenge nok til at noen i det hele tatt rekker å tilsette noe i den. Det hadde LETT vært løst ved å ta med seg glasset inn på badet når hun gikk på do, drikke opp øla før hun forlot flaska osv.

-

Seriøst!? :skratte:

Og dette er det ti personer som har trykka "like" på! Nå er det virkelig på tide at jeg slutter å lese på KG.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst!? :skratte:

Og dette er det ti personer som har trykka "like" på! Nå er det virkelig på tide at jeg slutter å lese på KG.

Hva er problemet da? Er det ikke sant, kanskje? MAN DRIKKER IKKE DRIKKE SOM HAR STÅTT UBEVOKTET. Og hvis man har to barn ventende hjemme gjør man det I ALLE FALL ikke. Man tenker jo ikke over sånt når man er full, sier du? Man drikker seg ikke så full hvis man har to barn ventende hjemme! Gjør man det, så er man uansvarlig.

• Liker 6
Skrevet

Hva er problemet da? Er det ikke sant, kanskje? MAN DRIKKER IKKE DRIKKE SOM HAR STÅTT UBEVOKTET. Og hvis man har to barn ventende hjemme gjør man det I ALLE FALL ikke. Man tenker jo ikke over sånt når man er full, sier du? Man drikker seg ikke så full hvis man har to barn ventende hjemme! Gjør man det, så er man uansvarlig.

Jo, jeg lag glatt drikken min stå ubevoktet, som du sier. Og jeg har barn. De situasjonene hvor jeg drikker sammen med andre er enten

1) hyggelige venners lag, eller

2) middager sammen med jobbkolleger.

Tror jeg ville blitt sett rimelig rart på hvis jeg reiste meg for å gå på do under en jobbmiddag, og passet på å ta med meg både vin- og vannglasset mitt. Jeg måtte vel tatt med middagstallerkenen også, for kollegene mine kunne jo liksågodt ha blandet noe i maten.

Men sorry, dette blir jo helt avsporing.

• Liker 6
Skrevet

Jo, jeg lag glatt drikken min stå ubevoktet, som du sier. Og jeg har barn. De situasjonene hvor jeg drikker sammen med andre er enten

1) hyggelige venners lag, eller

2) middager sammen med jobbkolleger.

Tror jeg ville blitt sett rimelig rart på hvis jeg reiste meg for å gå på do under en jobbmiddag, og passet på å ta med meg både vin- og vannglasset mitt. Jeg måtte vel tatt med middagstallerkenen også, for kollegene mine kunne jo liksågodt ha blandet noe i maten.

Men sorry, dette blir jo helt avsporing.

Du vet godt at det ikke er sånne sammenkomster det er snakk om. Man har en viss peiling på hva slags holdninger og verdier kollegene og vennene har, og du er tydeligvis ikke i en vennekrets der narkotika er eller har vært inne i bilde. Er man det, så VET man at man ikke kan stole på at alle som er der har vett i skallen.

Som sagt: hvis en mor ender opp med dop i glasset når hun er på en fest der hun har avtalt med barnevakten at hun skal komme hjem tidlig og barna venter hjemme, da har hun uansett trådd fryktelig feil et sted (henger med feil folk/drikker for mye/er for dårlig til å passe på blant folkene hun er på fest med), noe som tyder på dårlig dømmekraft, og da kan bv etter min mening GODT få ta en titt på saken.

Jeg hadde blitt direkte skuffa om ingen i livet mitt satte spørsmålstegn ved mine evner som omsorgsperson hvis jeg hadde gått på fest med barna hjemme og endt opp neddopa. Kanskje hadde det vist seg at sjefen min var den skyldige, og da hadde jeg jo hatt mitt på det rene. Men nesten uansett hvem andre som hadde fått i meg dop, så hadde jeg selv vært medskyldig på ett eller annet punkt langsmed veien.

• Liker 1
Gjest Ruccola
Skrevet

Du vet godt at det ikke er sånne sammenkomster det er snakk om. Man har en viss peiling på hva slags holdninger og verdier kollegene og vennene har, og du er tydeligvis ikke i en vennekrets der narkotika er eller har vært inne i bilde. Er man det, så VET man at man ikke kan stole på at alle som er der har vett i skallen.

Som sagt: hvis en mor ender opp med dop i glasset når hun er på en fest der hun har avtalt med barnevakten at hun skal komme hjem tidlig og barna venter hjemme, da har hun uansett trådd fryktelig feil et sted (henger med feil folk/drikker for mye/er for dårlig til å passe på blant folkene hun er på fest med), noe som tyder på dårlig dømmekraft, og da kan bv etter min mening GODT få ta en titt på saken.

Jeg hadde blitt direkte skuffa om ingen i livet mitt satte spørsmålstegn ved mine evner som omsorgsperson hvis jeg hadde gått på fest med barna hjemme og endt opp neddopa. Kanskje hadde det vist seg at sjefen min var den skyldige, og da hadde jeg jo hatt mitt på det rene. Men nesten uansett hvem andre som hadde fått i meg dop, så hadde jeg selv vært medskyldig på ett eller annet punkt langsmed veien.

Er faktisk ikke enig med deg jeg altså, for sånt kan også skje hos personer man kjenner og stoler på.

Ja, man skal tenke seg om i forhold til glassene sine, men jammen er du nå vel krass her syns jeg.

Er du alltid 100% sikker på at ingen har tuklet med glasset ditt? Uansett hvor du er? Er du aldri uoppmerksom i et bittelite sekund en gang...?

For det tror jeg ikke noe på nemlig, de som driver med sånt er ofte proffe på det.

....og hvorfor i alle dager har du "ditt på der rene" om det var SJEFEN din sm hadde gjort det i forhold til bestekompisen din som du har kjent siden barnehagen......? Hve er forskjellen?

MEN jeg er enig med deg i at man velger selv hvordan man vil vere, og er jeg på en fest jeg ikke liker utviklingen på så går jeg rett og slett! Jeg har da et hode å tenke med, og det er mitt ansvar å holde dette hodet såpass klart at jeg fortsatt tenker fornuftig.

(Nå er jeg en person som faktisk i løpet av mine 31 år ALDRI har vert dritings, så jeg VET hva jeg snakker om! Jeg drikker, jeg er i godt humør, jeg danser på bordet om jeg vil - MEN jeg gir meg og går over til vann når jeg kjenner at det er nok!

Fornuften men er nemlig for stor til å la alkoholen få kontroll over kroppen min. Kall meg hva dere vil, men jeg er ingenting annet enn fornuftig rett og slett og skal love dere at jeg har et lass med venninner som er drittmisunnelige på at jeg har evnen til å kjenne hvor grensene går! )

• Liker 4
Skrevet

Er faktisk ikke enig med deg jeg altså, for sånt kan også skje hos personer man kjenner og stoler på.

Ja, man skal tenke seg om i forhold til glassene sine, men jammen er du nå vel krass her syns jeg.

Er du alltid 100% sikker på at ingen har tuklet med glasset ditt? Uansett hvor du er? Er du aldri uoppmerksom i et bittelite sekund en gang...?

For det tror jeg ikke noe på nemlig, de som driver med sånt er ofte proffe på det.

....og hvorfor i alle dager har du "ditt på der rene" om det var SJEFEN din sm hadde gjort det i forhold til bestekompisen din som du har kjent siden barnehagen......? Hve er forskjellen?

Poenget var ikke at sjefen er mer gyldig som "unnskyldning" enn bestekompisen når det gjelder det der, men at UANSETT hvem som gjorde det, så hadde jeg ikke tatt skade av at noen undersøkte litt rundt mine drikke- og festevaner.

Og joda, jeg har vært uoppmerksom mange ganger, og jeg har hengt med folk som overhodet ikke hadde noen som helst slags grunn til å ha interesse av å tilbringe tid med meg, utenom det faktum at jeg var en lett påvirkelig ungjente med svært få grenser. Jeg har hengt i miljøer der stoff ikke var uvanlig (har aldri tatt noe selv, vel å merke, utenom hasj et par ganger), og der hvemsomhelst gjerne dukka opp på fester der jeg var dritings.

Men nå er jeg runda 20. Jeg gidder ikke helgefylla. Når jeg drikker er det kosedrikking med kanskje fem-seks gode venner der vi prater, spiller spill og hører på musikk. Jeg gidder sjelden å bli med ut på byen, og de gangene jeg blir med er jeg aldri overstadig berusa og går aldri fra glasset mitt (nei, ALDRI, faktisk).

Jeg har full forståelse for at også mødre ønsker å slå ut håret av og til, og at ikke alle på min alder har gjort seg ferdig med festinga. Men en mor med barna ventende hjemme oppfører seg ikke som en rebelsk sekstenåring. Gjør hun det, så TRENGER hun å bli sjekka av noen. Grundig.

Jeg vet med meg selv at jeg ALDRI kommer til å oppføre meg som moren her har gjort, og derfor vet jeg at HVIS det skulle skje, så er det noe galt fatt, og jeg er sannsynligvis altfor far out til å kunne se det selv. Så vær så snill, ikke fei det under teppet om jeg gjør noe sånt. Ikke hør på unnskyldningene mine, for det er sannsynligvis løgn alt sammen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hadde det vist seg at sjefen min var den skyldige, og da hadde jeg jo hatt mitt på det rene. Men nesten uansett hvem andre som hadde fått i meg dop, så hadde jeg selv vært medskyldig på ett eller annet punkt langsmed veien.

Nå er du litt naiv, og jeg mener det ikke som personangrep. Men er du ute på byen kan barteenderen ha noe i glasset ditt uten at du vet det. Hva hvis det skjer og han bak disken samarbeider med dørvaktene, blir du skyldig hvis du blir utsatt for overgrep og dopet videre ned utover natten da?

• Liker 4
Gjest Ruccola
Skrevet

Og joda, jeg har vært uoppmerksom mange ganger, og jeg har hengt med folk som overhodet ikke hadde noen som helst slags grunn til å ha interesse av å tilbringe tid med meg, utenom det faktum at jeg var en lett påvirkelig ungjente med svært få grenser. Jeg har hengt i miljøer der stoff ikke var uvanlig (har aldri tatt noe selv, vel å merke, utenom hasj et par ganger), og der hvemsomhelst gjerne dukka opp på fester der jeg var dritings.

Så du har aldri tatt noe selv du.....ja for hasj er jo jovlig..... :filer:

I rest my case... ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir litt lei meg når jeg leser den påstanden.. Jeg fikk dop i drink som ikke var ubevoktet et øyeblikk, dvs at dopet faktisk må ha kommet fra bak i baren eller at noen tilfeldig har kastet det på brettet vårt og at det tilfeldigvis traff min drink bare. Så selv om man har øynene på drinken hele tiden, kan det likevel snike seg noe oppi der, det trengs bare å snu seg vekk et sekund. Likevel hadde jeg aldri forlatt drinken min tilfeldig også drukket av den senere, det hadde jeg ikke turt.

Men det er feil å si at folk er selvforskyldt da, hvem faen regner med dop i drink, det er ikke normal oppførsel.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes ikke man har skyld i det selv om man blir dopet av drinken sin, men samtidig synes jeg at man burde på passe på drinkene sine for ens egen sikkerhet.

Skrevet

Åh herlighet, NESTEN uansett hvem andre, sier jeg jo.

Jeg mener selvsagt ikke at man i hvert eneste tilfelle selv har vært medskyldig, og det har heller ingenting med saken å gjøre. Men NÅR man først, som en omsorgsperson (for det var det det var snakk om her), har blitt dopa ned og ikke vært i stand til å komme hjem og ta seg av barna slik avtalen var, da MÅ saken sjekkes ut slik at man kan finne ut av om denne moren faktisk har opptrådt uansvarlig. Har hun ikke det, så er det selvsagt greit (i sammenhengen at hun ikke har gjort noe galt overfor barna), men i de aller, aller fleste tilfeller har hun på et eller annet tidspunkt gjort en grov feil. Det kan være å feste med feil folk, å være dårlig til å passe på, å drikke mer enn at hun har kontroll. Det er jo ikke til å komme bort ifra at det er svært, svært mye enklere å dope ned en person som fra før ser ut til å være overstadig, som er dårlig til å følge med, og som ikke har personer rundt seg som er oppegående.

Når en mor ikke er i stand til å minske faren for slikt mest mulig når barna attpåtil venter hjemme, da er det noe feil. Det ER faktisk ikke sånn at alle og enhver blir dopa ned av bartenderen når de går på byen. DERFOR synes jeg at det er riktig å melde fra til barnevern eller politi i slike saker.

Denne diskusjonen blir uansett litt på trynet når den blir tatt ut av sin opprinnelige sammenheng.

Jeg mener ikke at bakmennene ikke skal tas når noen blir dopa ned, jeg synes bare at det skal undersøkes om en barnemor virkelig har vært ansvarlig når noe slikt skjer med henne.

Skrevet

Så du har aldri tatt noe selv du.....ja for hasj er jo jovlig..... :filer:

I rest my case... ;)

Du vet at utenom betyr at det er snakk om et unntak? Jeg er selvsagt klar over at hasj ikke er lovlig. Med unntak av hasj har jeg ikke rørt ulovlige stoffer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...