Gå til innhold

Vurderer å kjøpe ny seng.


Azalea

Anbefalte innlegg

Hei. :)

Vurderer nå å gå til innkjøp av ny seng, men er usikker på hva som er verdt pengene der ute. Har litt lyst på kontinentalseng, er det noe å satse på? Har noen lyst til å dele sine erfaringer sånn generelt?

Om dere vet om noe som er på salg, er det bare å skrive ned det og? ;) Bor i Oslo-området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har Wonderland Opus kontinental fra bohus, og er kjempefornøyd! Virkelig verdt hver eneste krone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengekomfort oppleves svært forskjellig fra person til person. Sengen jeg elsker kan du fort hate - og omvendt

Det er derfor 100% avgjørende at du får teste sengen i minst 1 mnd før du bestemmer deg om valget. (Det kan du feks på IKEA og sikkert andre steder også)

Vi hadde en dyyyyr continentalseng fra Jensen.

Den var vi aldri fornøyde med, fordi vi hadde valgt feil seng; for myk.

Vi liker å ligge på fast madrass, og testet derfor den hardeste de hadde på IKEA.

Første to-tre dagene virket den FOR hard, men etterhvert ble den fantastisk.

Hatt den i 2 år nå. Fortsatt like fornøyde.

Endret av Henkie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å teste en seng i en måned før man bestemmer seg?

Jeg var fornøyd med senga fra Ikea og er fornøyd med den jeg har nå, en Jensen-madrass. Tok med venner som var av samme størrelse som meg og fikk de til å hjelpe meg å teste hardheten på senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta "http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/bedroom/10609/tab/sultan_madrassguide/"]SULTAN madresstest

Vi kjøpte dessverre en billig continentalseng på Bohus, den kastet vi, den var altfor myk! Så kjøpte vi Ikea seng med en "dyr" sengebunn de "dyreste" madrassene og den "dyreste" overmadrassen; kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Og jeg + kattene tilbringer vår nattehvile på en Jensen Royal continental :)

Det er aldleles riktig som Henkie påpeker; det som passer den ene passer ikke nødvendigvis den andre like godt.

Jeg er veldig fonøyd, men jeg kjente Jensen fra mine to foregående madrasser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å teste en seng i en måned før man bestemmer seg?

Hvorfor det?

IKEA lar deg teste i 90 dager (usikker, men tror det er 90 dager ihvertfall mer enn en mnd) med full returrett og pengene tilbake. Da får du virkelig testa om du har valgt riktig seng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

IKEA lar deg teste i 90 dager (usikker, men tror det er 90 dager ihvertfall mer enn en mnd) med full returrett og pengene tilbake. Da får du virkelig testa om du har valgt riktig seng

Etter å ha lest litt på nettet frister det veldig å prøve ut Ikea sine madrasser da disse har fått veldig mye skryt. Men, hvem av madrassene og overmadrassene på ikea er best? :sjenert: Skal ha 1.80-seng. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Før hadde jeg Jensen rammemadrass med en 7 cm overmadrass. Den var rådyr, bare overmadrassen kostet 7000 kr, men hjelpeseg for en komfort. Ryggen og nakken min fikk et helt nytt liv, for meg var det verdt hver krone. Bohus kjører også ofte kampanjer, slik at man kan spare noen tusenlapper. Denne madrassen er også miljø/allergivennlig slik jeg har forstått det.

Nå har jeg en IKEA rammemadreass, Sultan Stamnes, med Tveit overmadrass. Overmadrassen regelrett stinket av kjemikaler i 2 mnd´er, selv med daglig lufting. Hadde kjempeproblemer med luftveiene pga det. Komforten er helt ok, sover godt på den madrassen. Men den kan aldri måle seg med min gamle Jensen, og jeg kommer helt klart til å kjøpe Jensen igjen når jeg flytter til et mer permanent hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med vår Svane classic kontinental.

Den består av 4 madrasser inni et trekk + overmadrass. To av madrassene er superfaste og er ment som "bunn", mens de som ligger oppå er vendbare med en myk og en fast side. De ligger oppå en liten ramme. Lett å sette sammen (5 minutt) og lett å frakte med seg ved flytting. Kjøpt på salg på Skeidar (tror det var 6995kr), men har bare hatt den i 6mnd så kan ikke si noe om kvaliteten etter et par år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg ny seng tidligere i år.

Hadde på forhånd bestemt meg for at jeg skulle ha kontinentalseng og valget falt på en Wonderland VIP (180x200). Bohus solgte dem med 50% rabatt, så betalte 17.500 (ordinært 35.000).

Strålende fornøyd! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest litt på nettet frister det veldig å prøve ut Ikea sine madrasser da disse har fått veldig mye skryt. Men, hvem av madrassene og overmadrassene på ikea er best? :sjenert: Skal ha 1.80-seng. :)

Heia,skal au kjøpe ikea seng nå.Ble anbefalt en sultan aukra med tveit overmad.Ville hatt en jensens men ifølge forbrukerportalen kom ikea best ut, og når man leser rundt har ei seng ikke mange levår,var det 7 eller 9 år så må man bytte, og da ser jeg ingen vits å kjøpe så dyr seng.Så har man jo bytterett om det skulle bli helt grusomt,men håper jo den faller ismak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Senger av gode merker (Svane, Jensen, Wonderland) er ment å holde i mange år, Wonderlandsengen min har f.eks 25 års garanti, og er ment å holde så lenge, og ikke i 7 eller 9 år. Kontinentalsengen min består av flere medrasser som kan vendes og snus for å holde lenge, og der det er mulig å variere/regulere mykhetsgrad. Jeg sov godt på en Ikea seng i 11 år, men det kan ikke sammenlignes med den Wonderlandsengen jeg har nå. Våkner og er rett og slett mer uthvilt, og trenger mindre søvn for å være ovenpå. Merkes også at rygg/bekken/nakke er mindre stiv enn før, og at jeg sover roligere.

Brukte mange timer i butikken (fordelt over flere dager) for å kjenne etter hvilken seng som passet best for meg. Fikk også god hjelp av damen i butikken ifht hvilken fasthetsgrad som var beregnet for ulike vektklasser. Kjøpte en madrass som var litt fastere enn jeg hadde tenkt, og kjenner at det var utrolig godt for kroppen min. Dersom du syns det er mye penger å legge 20-30.000 i en kontinentalmadrass, så test ut senger i forkant, og vent til den rette kommer på salg. Selv kjøpte jeg på bohus, og sparte mye penger med å handle på salg. Sengen er det eneste møbelet i mitt hjem som vikrelig er investert i og koster litt penger, men det er verdt hvert øre, og uten tvil den beste innvesteringen som er gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Senger av gode merker (Svane, Jensen, Wonderland) er ment å holde i mange år, Wonderlandsengen min har f.eks 25 års garanti, og er ment å holde så lenge, og ikke i 7 eller 9 år. Kontinentalsengen min består av flere medrasser som kan vendes og snus for å holde lenge, og der det er mulig å variere/regulere mykhetsgrad. Jeg sov godt på en Ikea seng i 11 år, men det kan ikke sammenlignes med den Wonderlandsengen jeg har nå. Våkner og er rett og slett mer uthvilt, og trenger mindre søvn for å være ovenpå. Merkes også at rygg/bekken/nakke er mindre stiv enn før, og at jeg sover roligere.

Brukte mange timer i butikken (fordelt over flere dager) for å kjenne etter hvilken seng som passet best for meg. Fikk også god hjelp av damen i butikken ifht hvilken fasthetsgrad som var beregnet for ulike vektklasser. Kjøpte en madrass som var litt fastere enn jeg hadde tenkt, og kjenner at det var utrolig godt for kroppen min. Dersom du syns det er mye penger å legge 20-30.000 i en kontinentalmadrass, så test ut senger i forkant, og vent til den rette kommer på salg. Selv kjøpte jeg på bohus, og sparte mye penger med å handle på salg. Sengen er det eneste møbelet i mitt hjem som vikrelig er investert i og koster litt penger, men det er verdt hvert øre, og uten tvil den beste innvesteringen som er gjort!

Ikea-sengene har også 25 års garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senger av gode merker (Svane, Jensen, Wonderland) er ment å holde i mange år, Wonderlandsengen min har f.eks 25 års garanti, og er ment å holde så lenge, og ikke i 7 eller 9 år. Kontinentalsengen min består av flere medrasser som kan vendes og snus for å holde lenge, og der det er mulig å variere/regulere mykhetsgrad. Jeg sov godt på en Ikea seng i 11 år, men det kan ikke sammenlignes med den Wonderlandsengen jeg har nå. Våkner og er rett og slett mer uthvilt, og trenger mindre søvn for å være ovenpå. Merkes også at rygg/bekken/nakke er mindre stiv enn før, og at jeg sover roligere.

Brukte mange timer i butikken (fordelt over flere dager) for å kjenne etter hvilken seng som passet best for meg. Fikk også god hjelp av damen i butikken ifht hvilken fasthetsgrad som var beregnet for ulike vektklasser. Kjøpte en madrass som var litt fastere enn jeg hadde tenkt, og kjenner at det var utrolig godt for kroppen min. Dersom du syns det er mye penger å legge 20-30.000 i en kontinentalmadrass, så test ut senger i forkant, og vent til den rette kommer på salg. Selv kjøpte jeg på bohus, og sparte mye penger med å handle på salg. Sengen er det eneste møbelet i mitt hjem som vikrelig er investert i og koster litt penger, men det er verdt hvert øre, og uten tvil den beste innvesteringen som er gjort!

For å si det sånn,så har jeg hatt svane seng og en anna dyr en (husker ikke navnet)kosta vel 16-18000 mener jeg å huske.Der kan du au vende å snu og selfølgeli gjør jeg det ganske hyppig,men har nå lest og tilogmed sett program om tester som er gjort, at ei seng har IKKE mere enn 7-9 år.Og da forholder jeg meg til det, selv om de sier 25 år.Har ennå ikke hørt om noen som har hatt ei seng så lenge for de går i stykker.De siger sammen etterhvert så da kjøper jeg heller ei til 8000 på ikea og hiver den når den er gåen.Hygenemessig er det jo topp og ikke ha ei seng i 25 år uansett.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For å si det sånn,så har jeg hatt svane seng og en anna dyr en (husker ikke navnet)kosta vel 16-18000 mener jeg å huske.Der kan du au vende å snu og selfølgeli gjør jeg det ganske hyppig,men har nå lest og tilogmed sett program om tester som er gjort, at ei seng har IKKE mere enn 7-9 år.Og da forholder jeg meg til det, selv om de sier 25 år.Har ennå ikke hørt om noen som har hatt ei seng så lenge for de går i stykker.De siger sammen etterhvert så da kjøper jeg heller ei til 8000 på ikea og hiver den når den er gåen.Hygenemessig er det jo topp og ikke ha ei seng i 25 år uansett.

Vask trekkene og bytt overmadrass, så er det like hygiensisk som ny seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har en Jensen rammemadrass som har vart i 19 år, og den er like god! Det eneste som er byttet er overmadrassen. Nå må vi ha ny fordi vi trenger større seng, 140 er litt lite når 2 voksne og 2 små havner oppi der.

Gruer meg litt til å få ny seng, for jeg tror nesten aldri vi blir å finne en så god som den vi har nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jensen!

Vi har en eller annen jensenseng, i hard, og er kjempefornøyd! Har aldri sovet så godt som vi gjør nå. Mange tror man sover beste på myke senger. Vel, det kan jeg avkrefte. Man får så mye mer ut av å velge en hard seng. Hvor hard den skal være, tilpasset din kroppsform/vekt osv kan man teste i butikken (ved at man legger seg sidelengs, og ser hvor mye sengen faller/kroppen bøyer seg osv). Jeg erfarer at ryggen og nakken min har veldig god nytte av denne senga.

Men det er smak og behag!

Betalte værtfall ikke mer enn 10 lapper på bohus, og det synes jeg absolutt det er verdt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...