AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #1 Skrevet 3. juni 2011 Jeg ser at folk på dette forumet og andreforum blir kraftig irettesatt om de kaller noen stygg eller mindre pen, for slikt kan man jo ikke ha noe av. Greit nok det, jeg synes selv at det er egentlig ganske unødvendig å kalle noen det, men hvorfor gjelder ikke det når det er snakk om kjendiser eller "rosa berter", spesielt hvis de har en blogg og dermed et ansikt? 3
Tears.of.the.Sun Skrevet 3. juni 2011 #2 Skrevet 3. juni 2011 (endret) Det lurer jeg også litt på. Har opplevd at mennesker har litt dobbelmoral når det kommer til akkurat det. Edit: "til", ikke "litt" Endret 3. juni 2011 av Tears.of.the.Sun 1
@zumi Skrevet 3. juni 2011 #3 Skrevet 3. juni 2011 Alle er vel like mye verd, uansett farge og fasong ;D Enig med deg. Er unødvendig. Jeg har selv vært den stygge, og blitt kaldt mye rart. Derfor er jeg glad i mennesker for dem de er, ikke for hvordan dem ser ut. Men vi må ikke glemme at "stugg" brukes ofte av unge mennesker som et tegn på personlighet. Man kan faktisk ha stygg personlighet, og det har ingenting å si med utsende^^
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #4 Skrevet 3. juni 2011 Jeg tror nok de fleste forventer at de som står frem i medier og blir kjendis av et slag skal ha litt tykkere hud og ha lært seg og ikke la stygge ord nå dem. Og det må de nesten ha. Ikke at de rettferdiggjør å kalle noen stygg. Det er frekt uansett hvem man sier det til.
Gjest Raindrops Skrevet 3. juni 2011 #5 Skrevet 3. juni 2011 Ikke bare det, det er rart hvor lett mange bruker ordet stygg. Om helt normale mennesker, som kanskje ikke er over gjennomsnittet nydelige, men likevel helt vanlige uten noen skavanker. Det er jo helt greit å ha forskjellige preferanser, men jeg blir overrasket når noen kaller helt gjennomsnittlige mennesker for stygge, for i mitt hode skal det en god del til.
Gjest stillness Skrevet 3. juni 2011 #6 Skrevet 3. juni 2011 Alle kan vel tenke det,men det å faktisk kalle andre for stygg uansett om det er på et forum det syns ikke jeg noe om. Syns det er en uting at alle må gå rundt og si alt det de tenker på hele tiden.Er noe som heter høflighet og respekt for andre mennesker. Har selv opplevd at noen har kommet til meg i voksen alder kun for å si at jeg var stygg.Ikke en hyggelig opplevelse for en som allerede sliter med selvtilliten..
CoffeeCup Skrevet 3. juni 2011 #7 Skrevet 3. juni 2011 Jeg syns det er forskjell på å kalle noen stygg direkte til personen, enn å tenke for meg selv at oi hun var stygg, syns heller ikke noe om å si til andre at en person er stygg. Men mest hvis de kjenner og vet hvem jeg snakker om! Hvis dere skjønner? Jeg kan godt fortelle: Åhh, jeg møtte en stygg dame her om dagen, som var skikkelig frekk! At det går ann! Men da vet de ikke hvem det er... Hvis jeg sier: Hun som sitter bak oss der, hun er stygg ass! Nei, det ville jeg aldri sagt... det hører til barneskolen! Men hvis jeg noen gang kaller noen for stygg (noe jeg sjeldent gjør), så har det faktisk som oftest med personligheten å gjøre! Jeg kan si at hun var stygg som gjorde det... eller at hun er stygg som oppfører seg sånn! (og da med en god grunn) Er det mer greit? Eller er jeg like fæl jeg og?
Gjest stillness Skrevet 3. juni 2011 #8 Skrevet 3. juni 2011 Jeg syns det er forskjell på å kalle noen stygg direkte til personen, enn å tenke for meg selv at oi hun var stygg, syns heller ikke noe om å si til andre at en person er stygg. Men mest hvis de kjenner og vet hvem jeg snakker om! Hvis dere skjønner? Jeg kan godt fortelle: Åhh, jeg møtte en stygg dame her om dagen, som var skikkelig frekk! At det går ann! Men da vet de ikke hvem det er... Hvis jeg sier: Hun som sitter bak oss der, hun er stygg ass! Nei, det ville jeg aldri sagt... det hører til barneskolen! Men hvis jeg noen gang kaller noen for stygg (noe jeg sjeldent gjør), så har det faktisk som oftest med personligheten å gjøre! Jeg kan si at hun var stygg som gjorde det... eller at hun er stygg som oppfører seg sånn! (og da med en god grunn) Er det mer greit? Eller er jeg like fæl jeg og? Nei,jeg syns ikke du er fæl Jeg også kan finne på å si at andre er stygge,men ikke direkte til dem.Ofte handler det jo veldig mye om personlighet også.. Alle kan vel finne på å si at noen er stygg,ingen er jo perfekt,men jeg syns at folk kan holde seg for god til å si det direkte til noen.Det sårer jo veldig mye å høre noe sånt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå