Gå til innhold

Infeksjon i piercing


Gjest Sevastra

Anbefalte innlegg

Gjest Sevastra

Nå har jeg da klart å få infeksjon i øret mitt der hvor jeg stretcher.

For noen dager siden stretcha jeg til 5 mm. Min vanlige rutine er at jeg renser 1 gang om dagen med saltvannsløsning. Etter jeg hadde gjort dette i går tror jeg min lille valp slikka meg ved/på øret.

Grunnen til at jeg spør om dette her er at jeg har lett for å få innfeksjoner i piercinger. Har tilsammen hatt 6 som jeg har måtte tatt ut pga det. Dette er ikke fordi jeg ikke renser, noe som jeg alltid blir møtt med hos pierceren min. Jeg har bare lett for å få det. Aner ikke hvorfor. Får noe som ligner på kuler rundt hullet.

Så nå hadde jeg bestemt meg for å gi opp piercinger og bare beholde septumen(som er helt frisk og fin) og kun ha 5mm i ørene. Men nei.

Er det noen her som har erfaring med stretching og infeksjoner som kan komme med noen innspill? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke gjort stretching, men har fått infeksjon i nipple-piercing. Fikk beskjed om å bruke bacimycin-salve i noen dager til det gikk over, deretter fortsette med saltvannsløsning. Jeg bruker å ha på litt bacimycin hvis jeg søler noe på piercingen som en forhåndsregel også, for å unngå infeksjon. (Jeg gjør det max en gang i uken, det er ikke anbefalt å bruke antibakteriell salve over tid, da gror såret saktere/arret blir større/etc).

Gjorde det på brystvortepiercingene og de grodde perfekt, navlepiercingen er ny men salven tok knekken på en begynnende infeksjon :) får se om den gror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sevastra

Får man tak i den på apoteket uten resept? Har brukt klorhexidin tidligere, men synes ikke den hjelper noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nå har jeg da klart å få infeksjon i øret mitt der hvor jeg stretcher.

For noen dager siden stretcha jeg til 5 mm. Min vanlige rutine er at jeg renser 1 gang om dagen med saltvannsløsning. Etter jeg hadde gjort dette i går tror jeg min lille valp slikka meg ved/på øret.

Grunnen til at jeg spør om dette her er at jeg har lett for å få innfeksjoner i piercinger. Har tilsammen hatt 6 som jeg har måtte tatt ut pga det. Dette er ikke fordi jeg ikke renser, noe som jeg alltid blir møtt med hos pierceren min. Jeg har bare lett for å få det. Aner ikke hvorfor. Får noe som ligner på kuler rundt hullet.

Så nå hadde jeg bestemt meg for å gi opp piercinger og bare beholde septumen(som er helt frisk og fin) og kun ha 5mm i ørene. Men nei.

Er det noen her som har erfaring med stretching og infeksjoner som kan komme med noen innspill? :)

Du må nok øke antallet rensinger til minst to ganger om dagen hvis du skal få det iorden.

Du renser for skjelden som du gjør nå og det er dette jeg tror gjør at du blir møtt av at pierceren din sier du må rense bedre.

Du bør altså renese oftere, men ikke for hardhendt.

Når du renser, gjør du det før sengetid og etter at du har stelt deg på morgenen.

Når du har infeksjon bør du også rense midt på dagen.

Trapp ned på dette når infeksjonen tørker inn og forsvinner.

Fortsett å rense med saltvannsløsning, og hold fingrene unna piercingen i mellom.

Du må rense etter at du dusjer på morgenen.Ellers skyller du bakterier fra håret/kroppen inn i såret med vanlig springvann, ser du.

Sørg også for å holde såret tørt mellom rensingene.

Når såret han grodd helt kan man slutte med hyppig rens.

Du må selv vurdere om du trenger å bruke bacimycin i tillegg til saltvannsløsning, eller ta ut piercingen og la det gro før du starter på nytt.

Lykke til.Hilsen en sykepleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sevastra

Jeg mener når jeg har infeksjon og renser anbefalt mengde som pierceren min har sagt og det ikke blir bedre. Så tror hun ikke på meg. Jeg er ikke helt tapt bak ei vogn. Har hatt mange piercinger.

Men takk for svar. Skal rense oftere i forbindelse med stretching og se om de blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...