Gå til innhold

Pris hos dyrlege i Sandefjord


Gjest Emily25

Anbefalte innlegg

Gjest Emily25

Vet noen sånn ca. hvor mye det vil koste å ta med hunden til dyrlege for å sjekke om hun har analkjertler? Noen som har gjort det før?

Jeg tror hunden min har det fordi hun "aker" seg på gulvet mer i det siste og stadig prøver å fange halen sin. Jeg tørr ikke å ta sjansen på å vente enda litt lenger for å se om hun slutter med det, i tilfelle det blir mye verre.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle hunder hra analkjertler (om de ikke er operert bort eller dannet normalt anatomisk).

Høres ut som hun har fylte analkjertler, noe som skjer når analkjertlene ikke tømmer seg normalt (feks ved diare), normalt vil analkjertlene tømme seg ved avføring og sette "god lukta på avføringen"... om de ikke tømmer seg normalt vil kjertlene bli fylt og kan føre til en smertefull betennelse.

Hunden bør til veterinæren for å tømme analkjertlene, hvor mye prisen kommer på vil også variere med hvor fylte de er og om dyret trenger noe å sove på for å tømme dem (veldig fylte vonde analkjertler kan gjøre at dyret ikke aksepterer å tømme de i våken tilstand.)

Når du er hos veterinæren kan du be han/henne om å vise deg hvordan du selv kan tømme disse hjemme. Analkjertelene skal bare tømmes ved behov og på dyr som får problemer med dem, ellers kan man selv lage problemer.

Ville nok regnet med en pris på 600 - 1500 alt etter om dyret må få noe å sove på og hvor enkelt tømmingen går.... (+ om det trengs antibiotika eller ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har mistanke om at hunden din har fylte analkjertler og har begynt å ake seg på rumpa så burde du komme deg til veterinæren så fort som mulig, om du venter så blir det absolutt ikke bedre, da hunden får betente sår som er meget smertefullt om det sprekker. Se etter om hun er irritert bak og har sår på en av sidene, om det er det så tar det ikke lang tid før det sprekker og går betennelse i såret og det kan bli enda mer kostbart da hun kanskje må puttes i narkose for å få det tømt, eller antibiotika i 14 dager og smertestillende i 4-5 dager. Jeg betalte litt over 1000 lappen fordi de måtte vente med å tømme det til etter antibiotika-kuren var ferdig. Mye bedre å ta dyrlege-besøk og få tømt dem med en gang istedet for at det skal bli betent og vondt :)

Endret av Nebel86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...