Gå til innhold

Billigste bilforsikring? HASTER


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en VW Passat 2001 mod, og finner kun forsikringer til 2500+ pr måned!! Da med delkasko/minikasko. Jeg er under 23 og må ha ubegrenset kjørelengde. Er medlem i Handel og Kontor, men finner ingen tilbud inne på deres hjemmeside.

Noen som vet hvilken forsikring som blir billigst for meg?

DET HASTER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal kjøpe meg en VW Passat 2001 mod, og finner kun forsikringer til 2500+ pr måned!! Da med delkasko/minikasko. Jeg er under 23 og må ha ubegrenset kjørelengde. Er medlem i Handel og Kontor, men finner ingen tilbud inne på deres hjemmeside.

Noen som vet hvilken forsikring som blir billigst for meg?

DET HASTER!!

Jeg har bilen min på foreldrene mine, fordi det er altfor dyrt. Også betaler jeg kun en gang i året, og da er det vel 10 tusen for full kasko ;-) Blir nok noe dyrere siden du har nyere bil, men anbefaler deg å sette den på en "voksen" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bilen min på foreldrene mine, fordi det er altfor dyrt. Også betaler jeg kun en gang i året, og da er det vel 10 tusen for full kasko ;-) Blir nok noe dyrere siden du har nyere bil, men anbefaler deg å sette den på en "voksen" :)

Hvorfor blir det billigere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok billigere om du setter det på en foresatt som har bil fra før av grunnet at det mest sannsynlig er opparbeidet mer bonus enn hva du selv har.

Gjensidige pleier å være billigst på bilforsikring for unge under 25 år, men ring litt rundt og forhør deg før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Gjensidige, har brukt de i 2 år, og er strålende fornøyde med de. Valgte de fordi de var billigst for meg.

Men enda viktigere for å være kunde hos dem:

Var i en ulykke i høst hvor jeg endte opp med 4 netter på sykehus (møtte semitrailer som kom over i feil fil - og hadde vel mildt sagt griseflaks som kunne gå ut av bilen selv (for -så- å svime av), men fikk en god smell i ryggen). Gjensidige hadde kontinuerlig kontakt med meg gjennom hele sykehusoppholdet, og dekket alle utgifter jeg senere hadde til oppfølging av fysioterapauter, leger, røntgengreier, osv. Jeg skjønner at oppfølgingen kommer av at de vil unngå å bli saksøkt senere, men det føltes veldig bra å bli "passet på" i den situasjonen.

De rekvirerte også leiebil så fort jeg var skrevet ut av sykehuset, og holdt kontakt hele veien.

All ære til gjensidige for å gjøre en super jobb. :) Nei, de betaler meg ikke for å si det. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pga at de har mer bonus enn det jeg har. Bilen og forsikringen står på Pappa og jeg er medeier og bilen er registrert så jeg som er under 23 kan kjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!! :)

Hvor mye kjører du når du trenger ubegrenset kjørelengde?

Bor langt ute på landet, tar 1 time til byen, som jeg kjører til minst 3 ganger i uken, i tillegg til jobb et annet sted. Så skal jeg jo tilbake. Og så regner jeg med bilferier +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, må man ikke bo i samme husstand for å kunne være medeier på bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Bor langt ute på landet, tar 1 time til byen, som jeg kjører til minst 3 ganger i uken, i tillegg til jobb et annet sted. Så skal jeg jo tilbake. Og så regner jeg med bilferier +++

Alle forsikringsselskapene jeg vet om gir deg mulighet til å velge kjørelengde.

"Fri kjørelengde" er alltid det absolutt dyreste valget du kan gjøre, så regn litt på hvor mye du faktisk vil komme til å kjøre.

Hos mange av selskapene kan du kan velge kjørelengde mellom 5 000 til 110 000 kilometer. Dog vil ikke abolutt alle selskapene gi deg valgfrihet helt opp til 110 000 km, noen har lavere grense før du må velge "fri kjørelende".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok heller begynt med vagt begrenset kjørelengde, et sted i området 50,000-100,000 km, og så justert opp dersom det viser seg å være utilstrekkelig.

Kan jo regne veldig grovt på det. Jeg antar at en time til byen tilsvarer 80 km en vei. For å ta godt i sier vi fire ganger i uken, tur-retur, 52 uker i året: 80*4*2*52 = 33280 km. Bilferier bare tipper jeg løst ut av luften er hele 20 dager i året med 500 km (mer enn Stavanger-Kristiansand tur-retur) hver dag, det er ytterligere 10000 km. Fortsatt under 50,000 km til sammen, så kommer jobben din som jeg ikke vet avstand til eller hyppighet av.

Dersom du virkelig behøver ubegrenset kjørelengde vil forøvrig utgifter til drivstoff og vedlikehold være så store at forsikring blir en relativt liten del av regnestykket. For all del, det er du som vet hvordan du lever, men i mitt hode er "ubegrenset kjørelengde" noe som bare er nødvendig for folk som mer eller mindre jobber fra bilen, enten det er taxi, budbil eller omreisende selger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du virkelig behøver ubegrenset kjørelengde vil forøvrig utgifter til drivstoff og vedlikehold være så store at forsikring blir en relativt liten del av regnestykket. For all del, det er du som vet hvordan du lever, men i mitt hode er "ubegrenset kjørelengde" noe som bare er nødvendig for folk som mer eller mindre jobber fra bilen, enten det er taxi, budbil eller omreisende selger.

Veldig enig i denne. Dersom du faktisk kjører så ekstremt mye som du antyder, er jo prisen for forsikringen bare piss i havet i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i denne. Dersom du faktisk kjører så ekstremt mye som du antyder, er jo prisen for forsikringen bare piss i havet i forhold.

Og da vil det faktisk være lønnsomt å kjøpe ny bil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det skrives her at de fleste forsikringsselskapene opererer med kjørelengder opp til over 100.000. Må bare få korrigere denne. De aller aller fleste selskapene opererer med kjørelengder fra 5.000 til 40.000 og deretter er ubegrenset eneste alternativet... Og ja- ubegrenset koster masse fordi det innebærer en vesentlig økt risko for selskapet. Jo mer du kjører jo større sjanse er det jo for at det skjer noe.

Når det gjelder bonus så vil jeg jo anbefale at du begynner å jobbe deg opp din egen bonus. Vær klar over at selvom dere nå får dine forelders bonus på bilforsikringen, så vil du ikke, under noen omstendigheter kunne overta denne- selvom du står som medeier. Det har ingen betydning at du står som navn to på vognkortet. Bonus følger person og kan ikke arves fra foreldre. Bonus kan kun deles mellom ektefeller/samboere, aldri foreldre/barn. Dermed må du ved neste bilkjøp måtte begynne helt på starten av bonusstigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Alle forsikringsselskapene jeg vet om gir deg mulighet til å velge kjørelengde.

"Fri kjørelengde" er alltid det absolutt dyreste valget du kan gjøre, så regn litt på hvor mye du faktisk vil komme til å kjøre.

Hos mange av selskapene kan du kan velge kjørelengde mellom 5 000 til 110 000 kilometer. Dog vil ikke abolutt alle selskapene gi deg valgfrihet helt opp til 110 000 km, noen har lavere grense før du må velge "fri kjørelende".

Ser det skrives her at de fleste forsikringsselskapene opererer med kjørelengder opp til over 100.000. Må bare få korrigere denne. De aller aller fleste selskapene opererer med kjørelengder fra 5.000 til 40.000 og deretter er ubegrenset eneste alternativet...

ehem... *host*

Ikke hos alle, men hos mange.

Mer forøvrig den så påfølgende setningen: "Dog vil ikke abolutt alle selskapene gi deg valgfrihet helt opp til 110 000 km, noen har lavere grense før du må velge "fri kjørelende".

For den som kjører mye er det viktig å være klar over at selskapene har litt ulik praksis mht. øvre grense for valg av kjørelengde.

- har du behov for 45.000 km så blir det fort prisdifferanse mellom "fri kjørelengde" hos ett selskap og "45.000 km /år" hos et annet.

Slik som TS fremelgger saken mht. km/år så er dette verd å ta med seg i prosessen rundt å velge selskap.

Også viktig å ta med det du så riktig sier om opptjening av bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehem... *host*

Ikke hos alle, men hos mange.

Mer forøvrig den så påfølgende setningen: "Dog vil ikke abolutt alle selskapene gi deg valgfrihet helt opp til 110 000 km, noen har lavere grense før du må velge "fri kjørelende".

For den som kjører mye er det viktig å være klar over at selskapene har litt ulik praksis mht. øvre grense for valg av kjørelengde.

- har du behov for 45.000 km så blir det fort prisdifferanse mellom "fri kjørelengde" hos ett selskap og "45.000 km /år" hos et annet.

Slik som TS fremelgger saken mht. km/år så er dette verd å ta med seg i prosessen rundt å velge selskap.

Også viktig å ta med det du så riktig sier om opptjening av bonus.

:-)

Var vel mere korrigeringen i vår definisjon av mange og noen- jeg ville påpeke at de fleste hadde lagt lavere grense før "ubegrenset kjørelengde", men at noen kan ha såpass høy, men etter å også ha tatt opp tema på jobb i dag så virker det mere som unntaket enn regelen. Men pytt pytt, flisespikkeri.

Det vi begge kan være skjønt enige om er viktigheten å sjekke priser og vilkår hos flere (mange) selskaper før man bestemmer seg:-)

Hadde dog av nysgjerrighet vært gøy å høre hvilke selskap som tilbyr så høy kjørelengde på privatbiler (altså ikke næringstariff). Tok som sagt opp tema på jobb i dag, der kommer vi med bakgrunn fra i allefall 4-5 ulike selskaper- og kom bare til 50.000 som høyeste valg for private (næringsbil strekker seg lengre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...