Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest lolle
Skrevet

Vi er 2 single jenter i slutten av 20 årene som skal 2 uker til den franske rivieraen i august. Vi kommer til å bo i Cannes, men tenkte å reise litt rundt omkring derfra, for det meste på kortere dagsturer. Vurdert å dra en tur til Korsika, men da blir det i så fall overnatting der 1 natt. Uvisst om vi skal leie bil noen dager, eller ta tog/buss for å komme oss rundt. Er det noen her som har tips om hva vi burde se/finne på der av ulike ting? Både bra steder å reise, restauranttips, bra strender, markeder, utesteder osv er av interesse : ) Forresten har begge vært i Monaco, så det trenger vi ikke se igjen allerede...

Takk for alle tips!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi reiste på vingårder, så på lavendel-engene og druerankene, reiste til Grasse der de lager parfyme, en tur til st tropez, Eze (nyydelig), st paul og andre småbyer. Tror ikke dere får tid til å kjede dere. Var på marked ved pavilliongen i cannes på kvelden, gikk langs stranden og i smågater på dagen. Er også en borg som er fin å se. Og en liten koselig kirke på en høyde med utsikt over cannes. Kjempe koselig!

God tur! :D

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

St Tropez er verdt å få med seg, marinaen er kjempeflott og det er gøy å sitte på cafe og se på folk :) Likte Nice og jeg, bra shopping og koselig å spasere i byen. St Paul de Vence er visst også veldig flott, i tillegg til den idylliske badebyen Villefranche. Jeg elsker franske rivieraen. Kos dere!

• 2 uker senere...
Skrevet

Dra til antibas og se på dyreparken :) Spekkhoggere og delfiner ++ - en kjempeflott opplevelse! Ellers så anbefelas Nice :) Koster lite og ta tog der nede, så dra litt rundt omkring! God tur!

Skrevet (endret)

Tog til Nice og Monaco.

Båttur til St Tropez.

Fergen til Korsika - men da ville jeg regnet to-tre dager på turen, fergen bruker vel 5-6 timer.

Ta båten fra Cannes til St Marguerite.

Endret av Xtra_lilje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...