Gå til innhold

Ustabil mens

Fremhevede innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg har alltid hatt veldig ustabil mens, ofte bare to ganger i året à fem til sju dager. Begynte på p-piller ved juletider, og nå er den selvsagt helt presis hver måned.

Men jeg bekymrer meg. Er det noen sjanse for at den vil være mer jevn om jeg slutter på p-piller?

Prøvde å snakke med legen min om dette, men hun var litt motvillig der. Kunne bl.a. veldig gjerne ønsket en sjekk for pcos. Dette på bakgrunn av den svært ustabile syklusen, samt smerter nederst i magen som jeg er redd kan være cyster. Har ellers ingen symptomer på pcos.

Er jo slikt man bekymrer seg for når man har funnet mannen i sitt liv og snuser litt på tanken om barn... Vil jeg kunne bli gravid selv med veldig ustabil mens?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du burde absolutt be om en henvisning til en gynekolog. Man behøver ikke å ha så mange symptomer på PCOS, det finnes mange slanke PCOS'ere bla.

Det er mye vanskeligere å bli gravid når man har sjeldne menstruasjoner og dermed også sjeldne eggløsninger (om man har noen i det hele tatt).

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Du burde absolutt be om en henvisning til en gynekolog. Man behøver ikke å ha så mange symptomer på PCOS, det finnes mange slanke PCOS'ere bla.

Det er mye vanskeligere å bli gravid når man har sjeldne menstruasjoner og dermed også sjeldne eggløsninger (om man har noen i det hele tatt).

Takk for svar :) Vet du om jeg kan få vite noe om dette via blodprøve, eller må jeg ta gyn.undersøkelse?

Gjest Quelleriel
Skrevet

Jeg er også interessert i å vite mer om dette!

Gjest Icido
Skrevet

For å sjekke seg for pcos tar man blodprøver av hormoner og man kan ta ultralyd til gynekolog for å finne cyster på eggstokkene.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

For å sjekke seg for pcos tar man blodprøver av hormoner og man kan ta ultralyd til gynekolog for å finne cyster på eggstokkene.

Ok. Regner med at jeg ikke kan ta den prøven mens jeg går på p-piller? Skal forsøke en samtale til med legen min, men hun var som sagt ikke helt snakkesalig. Får heller gå til privat gynekolog om hun er for vrang :)

Gjest Icido
Skrevet

Ok. Regner med at jeg ikke kan ta den prøven mens jeg går på p-piller? Skal forsøke en samtale til med legen min, men hun var som sagt ikke helt snakkesalig. Får heller gå til privat gynekolog om hun er for vrang :)

Joda, du kan det, men jeg vet ikke om resultatene blir like korrekte som de hadde blitt om du ikke gikk på p-piller. Er bare å dra til legen og få tatt blodprøvene, så får du henvisning til gynekolog i samme slengen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...