Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Jeg har installert firefox 4 men etter det klikka pc-en. Når jeg prøver å søke på en nettside står det mellomtjener ikke funnet. Noen som vet hvordan jeg fikser det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fungerer andre nettlesere?

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Nei,det har vært virus på internet explorer så det er bare firefox som virker. Fikk råd om å avinstallere,men hvordan gjør jeg det?

Skrevet (endret)

avinstallere Firefox : http://support.mozilla.com/en-US/kb/Uninstalling%20Firefox

http://firefox.no/2009/07/01/firefox-35/ 3.5 er den versjonen jeg likte best,uten mye skiit. Den nye 4. eller betaversjonen har jeg hørt at mange sliter med,den fryser seg osv.

IE kan en teknisk sett ikke helt fjerne,men du kan gå tilbake til en forrige versjon (8 f.eks) eller oppgradere til IE 9

Endret av Kårky
Gjest Lottiplott
Skrevet

Gå i kontrollpanel => programmer => avinstaller programmer.

Deretter velger du Mozilla og trykker på avinstaller. Så bruker du en annen nettleser for å reinstallere. :) Evt kan du følge rekkefølgen over, men i stedet for å trykk avinstaller, velger du reparer. :)

Gjest Lottiplott
Skrevet

avinstallere Firefox : http://support.mozilla.com/en-US/kb/Uninstalling%20Firefox

http://firefox.no/2009/07/01/firefox-35/ 3.5 er den versjonen jeg likte best,uten mye skiit. Den nye 4. eller betaversjonen har jeg hørt at mange sliter med,den fryser seg osv.

IE kan en teknisk sett ikke helt fjerne,men du kan gå tilbake til en forrige versjon (8 f.eks) eller oppgradere til IE 9

Jeg har brukt 4.0 en stund nå, og den er FÆL til å fryse. "Firefox svarer ikke" er et varsel jeg har blitt veldig godt kjent med i det siste. :-p

Skrevet (endret)

Verken IE eller Firefox fungerer? Jeg vet ikke hvilket OS du har, men jeg har Vista og da går jeg inn på kontrollpanel og "avinstaller et program" som ligger under "Programmer". Der får du opp en liste hvor du finner Firefox.

Edit: ser at jeg var litt treig.

Jeg har fått pepper for å anbefale ting som TS ikke spør om før, men du kan vurdere Opera, hvis det bare er trøbbel med andre nettlesere.

Jeg har sjonglert mellom Firefox, Chrome og Opera og da er det Opera jeg trives best med. Hvis du ikke liker designet på Opera så er det veldig enkelt å bytte skin. Min Opera er veldig lik som Chrome nå, bruker et Chrome-skin.

Endret av DBM
Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Takk for svar. Har avinstallert. Men nå har jeg jo ikke internett i det hele tatt. Hva gjør jeg da? Må jeg kjøpe ny pc?

Skrevet

Bruk IE for å laste ned alternativ nettleser

Skrevet

Takk for svar. Har avinstallert. Men nå har jeg jo ikke internett i det hele tatt. Hva gjør jeg da? Må jeg kjøpe ny pc?

Svaret er selvsagt å finne deg en mann som kan fikse for deg, mens du lager middag og tar husarbeidet! :)

Skrevet (endret)

Jeg har brukt 4.0 en stund nå, og den er FÆL til å fryse. "Firefox svarer ikke" er et varsel jeg har blitt veldig godt kjent med i det siste. :-p

Det er antageligvis fordi du ikke har fjernet "use hardware acceleration when available".

Tools -> Options -> Advanced -> fjern haken på hardware acceleration og save. Da skal det fungere som før :)

ETA: Nå med riktig informasjon :gjeiper:

Endret av Antlers
Skrevet

Står i siste nr av "Komputer for alle" at Firefox 4 ikke kan installeres på XP-maskiner. Merkelig nok.

Gjest Lottiplott
Skrevet

Det er antageligvis fordi du ikke har fjernet "use hardware acceleration when available".

Tools -> Options -> General -> fjern haken på hardware acceleration og save. Da skal det fungere som før :)

Jeg har 4.0 på norsk, og finner ingenting som kan passe.. Legger ved skjermbilde.. ;)

Skrevet (endret)

Jeg har 4.0 på norsk, og finner ingenting som kan passe.. Legger ved skjermbilde.. ;)

Det er ikke så rart du ikke finner det. Jeg skrev litt vel kjapt, skjønner du... Det ligger selvsagt under 'Advanced', men under 'General' i Advancedvinduet :sjenert:

Du må forresten lukke firefox og åpne på nytt før det fungerer. Mener å huske at det ikke var nødvendig å reboote PC'en.

Endret av Antlers
Gjest charella
Skrevet

Min firefox "fryser" også en del nå etter den siste oppdateringen... Har hvert nødt til å trykke ctrl+alt+delite noen ganger ja...

Skrevet

Min firefox "fryser" også en del nå etter den siste oppdateringen... Har hvert nødt til å trykke ctrl+alt+delite noen ganger ja...

Gjør som jeg skrev i innlegget over. Da blir du kvitt problemet :)

Gjest charella
Skrevet (endret)

hehe leste ikke så nøye igjennom inleggene her :P Hva er hardware acceleration?

Edit: foresten min firefox er norsk, er det det samme som "Bruk maskinvareakselerasjon når tilgjengelig" ?

Endret av charella
Gjest Lottiplott
Skrevet

Edit: foresten min firefox er norsk, er det det samme som "Bruk maskinvareakselerasjon når tilgjengelig" ?

Det var det jeg fjernet haken fra hvertfall :)

Sorry hvis tråden ble off topic forresten:-S

Skrevet

Som i "Hva heter det på norsk", eller som i "Hva er det for noe rart"?

Vil tro det heter hardware-aksellerasjon på norsk, og hvis du vil vite hva det er, så er jeg skikkelig elendig på å forklare, men du kan jo f.eks lese litt her: http://en.wikipedia.org/wiki/Hardware_acceleration

Det er idiotisk at default = hardware acceleration on, for det er lite kompatibelt for de fleste, slik situasjonen er i dag.

Gjest charella
Skrevet

Som i "Hva heter det på norsk", eller som i "Hva er det for noe rart"?

Vil tro det heter hardware-aksellerasjon på norsk, og hvis du vil vite hva det er, så er jeg skikkelig elendig på å forklare, men du kan jo f.eks lese litt her: http://en.wikipedia.org/wiki/Hardware_acceleration

Det er idiotisk at default = hardware acceleration on, for det er lite kompatibelt for de fleste, slik situasjonen er i dag.

Lurte egentlig bare på hva det er på norsk-norsk :P

Litt OT men har dere også merket at "tilbake-knappen" ikke ikke alltid funker heller nå? Utrolig irriterende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...