Gjest Aria. Skrevet 2. juni 2011 #1 Skrevet 2. juni 2011 Er det noen her som er medlem i Mensa? Hva er grensen for å komme inn? Jeg lurer litt på hvordan dette fungerer, for det er jo av og til sånn at man skårer forskjellig på iq-tester. Altså, det går jo ikke å fake iq, men resultatet (poengsumen) kan jo variere litt. Så, om man en gang får akkurat nok til å komme inn så holder det? Skjønner ikke helt hvordan det fungerer, kontakter man de da? Sender inn iq testen sin? Og når man er medlem, hva går det egentlig ut på? Får man tilsendt et blad i posten hver måned eller noe sånt? Er litt nyskjerrig på hva det egentlig er, hele greia er jo så "mystisk". Og lurer på om noen her er medlem.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #2 Skrevet 2. juni 2011 Er det noen her som er medlem i Mensa? Hva er grensen for å komme inn? Jeg lurer litt på hvordan dette fungerer, for det er jo av og til sånn at man skårer forskjellig på iq-tester. Altså, det går jo ikke å fake iq, men resultatet (poengsumen) kan jo variere litt. Så, om man en gang får akkurat nok til å komme inn så holder det? Skjønner ikke helt hvordan det fungerer, kontakter man de da? Sender inn iq testen sin? Og når man er medlem, hva går det egentlig ut på? Får man tilsendt et blad i posten hver måned eller noe sånt? Er litt nyskjerrig på hva det egentlig er, hele greia er jo så "mystisk". Og lurer på om noen her er medlem. Hei. Det er bare å gå inn på hjemmesidene deres og ta en test der for å se hvordan du ligger an. Jeg var ikke smart nok desverre, men resultatene har variert ganske mye hver gang jeg har tatt testen(ca 2-3 ganger). Jeg tror nok dagsformen har ganske mye å si. Mensa medlemmene virker ganske elitistiske av seg og får nok en stoooor selvtillitsboost av medlemskapet.
Gjest Iah Skrevet 2. juni 2011 #3 Skrevet 2. juni 2011 Jeg har hørt at testen som ligger på hjemmesiden er enklere enn den testen man må ta for å bli tatt opp som medlem. Som sagt er dette noe jeg har hørt, og aner ikke om det stemmer.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #4 Skrevet 2. juni 2011 Jeg hadde høy nok IQ, men ønsket ikke å være en del av Mensa.
FantasDick Skrevet 2. juni 2011 #5 Skrevet 2. juni 2011 Man kan ta testen som ligger på nettsidene for å få en pekepinn på hvor man ligger. Ta kontakt med lokallagene for å finne ut når/hvor du kan møte opp for å ta testen, den koster 250,-. Kravet er at man må ligge innenfor de øverste 2% av befolkningen, men det kan variere fra år til år så vidt jeg vet, så aner ikke hva det er nå. Oppunder 140, kanskje? Hva som skjer når man er medlem aner jeg ikke, men det er nok ikke noe hemmelighetskremmerier. Jeg skal prøve meg neste gang de har tester her i Trondheim, scorer 137 på hjemmetesten, så håper jeg kommer inn! 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #6 Skrevet 2. juni 2011 Det kan virke som det er laaaangt over to prosent av befolkningen som er smarte nok. Enten det, eller så er det mange skrytepaver der ute. 1
Solbærpiken Skrevet 3. juni 2011 #7 Skrevet 3. juni 2011 Det kan virke som det er laaaangt over to prosent av befolkningen som er smarte nok. Enten det, eller så er det mange skrytepaver der ute. det samme har jeg tenkt... Lurer litt på den 2% Men IQ og intelligens er ikke helt det samme - IQ er kun "logisk intelligens" som man skal kunne klare å løse uavhengig av språk og forkunnskaper. Derfor er noen av disse IQ-testene helt feil, da de har "ord"-oppgaver.. Ellers minnes jeg det kosta 500,- bare å ta testen når jeg gikk på høyskolen (og det er snart 10år siden). Ærlig talt, tenkte jeg da, jeg er ikke så opptatt av å bevise/motbevise hvor smart jeg er. Da får det holde med mattekarakteren :-p
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #8 Skrevet 3. juni 2011 Hva er mensa for noe? Er det en sånn mensklubb for damer eller noe de diskuterer mens, bind og intimbarbering?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #9 Skrevet 3. juni 2011 Hva er mensa for noe? Er det en sånn mensklubb for damer eller noe de diskuterer mens, bind og intimbarbering? Ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå