Gå til innhold

Pizzatips trengs

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg skal lage pizza for familien min imorgen og har lyst å gjøre det litt mer spennende enn pizza med kjøttdeig og ost ;)

Har noen forslag til hva jeg kan ha på?

Tenkte å lage en med kjøttdeig, en med skinke og en med pølse. Liker godt pepperoni selv men vet ikke hvor glad resten av familien er i det.

Det er relativt små pizzaer (30cm ca) så fikk lyst å lage mange forskjellige typer.

Håper på gode svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å lage tacopizza? Bare blande kjøttdeigen med tacomix, bruk tacosaus på glass i stedet for tomatsaus, dryss over mais, nachoschips og ost :) kjempegodt!

Ellers er sjampinjong veldig godt på pizza! Da er favoritten min, pepperoni, sjampinjong og ananas :spise:

Lykke til ;)

Skrevet

Spekeskinke er kjempegodt på pizza, gjerne sammen med pinjekjerner, og med ruccolasalat på før servering. :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Prøv hvit pizza! Denne er fantastisk! Samboeren min, som elsker pizza, sier at dette er den beste han noen gang har smakt.

Skrevet

Prøv hvit pizza! Denne er fantastisk! Samboeren min, som elsker pizza, sier at dette er den beste han noen gang har smakt.

Den så utrolig god ut. Må prøve den en gang, tror jeg. :)

Skrevet (endret)

Kan hende det blir sett på som ekstravagant hos noen, men den deiligste pizzaosten får man etter min mening med en blanding av revet parmesan og mozarellakule revet i biter.

Ellers må deigen helst være glatt og smidig - når deigen ligger på benken holder man fast i den nærmest seg selv med venstre hånd, mens man skyver øverste del fra seg med høyre hånd. Deretter folder man den og roterer den litt før man gjentar "hold og skyv". Man får silkedeig, og resultatet smaker og ser proft ut!

Når det gjelder pizzatoppinger pleier jeg å gå inn på menyen til bra italienske pizzarestauranter for å stjele tips. villaparadiso.no for eksempel.

Edit: Måtte bare finpusse linken.

Endret av Bunyan
  • Liker 1
Skrevet

Jeg laget for ikke så lenge siden en pizza sammen med en kompis.

Vi brukte:

- fersk sjampinjong i skiver

- kjøttdeig

- hakkede tomater (på boks, i basilikum)

- fersk tomat i skiver

- paprika

- salchicha picante og chorizo fra et tapasbrett fra Grilstad

Vi toppet halve med Jarlsberg og den andre halvdelen med Norzola. Begge deler ble utrolig godt.

Skrevet

Tror dere det er mulig å bruke rømme istedenfor creme fraiche? Her jeg bor finnes ikke creme fraiche.

Skrevet

Lag en spicy pizza.

Chorizzo pølse, jalapenos, ananas, chilli, hvitløk, løk, paprika. Naam.

Skrevet

Tror dere det er mulig å bruke rømme istedenfor creme fraiche? Her jeg bor finnes ikke creme fraiche.

Det går helt fint, men bruk Seterrømme. Lettrømme skiller seg ved høye temperaturer og ser skikkelig udelikat ut.

Skrevet

Skinke, svarte oliven og asparges (forkokes en liten stund) er kjempegodt oppå pizzaen!

Skrevet

Tips til fyll:

1: Mozzarella, spinat, spekeskinke

2: Skiver av tomat, pepperoni, Jarlsberg

3: Løk, bacon, biffstrimler, ost

4: Skinke, ost, oliven, grønn paprika, jalapenos

Gjest Mauna Lee
Skrevet

sataysaus og kylling er også kjempegodt på pizza!

AnonymBruker
Skrevet

Vegetarpizza?

Tomat, løk, svarte oliven, fersk champinon, paprika.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...