Gå til innhold

Vekter til hjemmetrening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å trene overarmene mine, er det da gunstig å trene med vekter? Jeg tenker å kjøpe noen vekter til hjemmebruk,- men de manualene man får kjøpt på g-sport og sånn er jo bare 1-2 kg. Er det nok? Evt hva burde jeg kjøpe, - som ikke er svindyrt helst?

Til info så er jeg ganske utrent:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt en sånn koffert med vekter på XXL. Der kan jeg bytte ut og styre akkurat som det passer meg. Kostet vel bare 3-400 kr for alt. Ypperlig for en som er utrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og begynne med kan du kanskje bruke to vannflasker fylt med en blanding av vann og sand? Bare sånn helt i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aeikina

Jeg har nettopp fått inn med te-skje, at man helst må trene med tunge vekter, så anbefaler deg å skaffe (etterhvert) tyngere. Man får ikke fine/ definerte armer om man trener med 2 kg hele veien;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og begynne med kan du kanskje bruke to vannflasker fylt med en blanding av vann og sand? Bare sånn helt i begynnelsen.

Det er jo litt for lett, eller?

Jeg er uansett litt i tvil om det er best å trene f.eks få repetisjoner med så tunge at man nesten ikke klarer, eller maaaange med veldig lette vekter?

Har brukt noen forskjellige apparater på treningssenter for armene, bruker å ha 12-15 kg på de... Men blir ofte ikke støl! Er det ikke slik at om man ikke blir støl har man ikke trent nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en sånn koffert med vekter på XXL. Der kan jeg bytte ut og styre akkurat som det passer meg. Kostet vel bare 3-400 kr for alt. Ypperlig for en som er utrent.

har også sånne, de er kjempegreie og jeg ville mye heller kjøpt de enn sånne som ts beskriver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...