Gå til innhold

New teeth:)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har fått fikset tennene sine pga bulimi, sykdom, ble slått til, ulykke?

Ikke gebiss, men lag over dine egne eller skruetenner.

Hvor lang tid tok det for det ble i orden?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vis du vil ha skruer (implantat) vareierer det veldig hvor lang tid det tar. Først: skal du trekke en dårlig tann, eller skal du bare skru inn en der en mangler? noen har healings tid fra tanntrekking til de setter inn skruen. Når skruen er inne har du en individel healings tid hos oss pleier den og være 3-6mnd. Så må man ta avtrykk og sende til en tekknikker som kan lage kronen, og etter det kan man sette på en krone. Så det tar litt tid : )

Hvis du vil ha skal fasetter (et tynt lag porselen på utsiden av tannen) så sliper man minimalt på tannen og tar avtrykk, og setter på en midlertidig uten på tannen man har slipt på, og sender avtrykket til en tannteknikker (Dette ordner tannlegen seff)( Sender man innen norge tar det 1-2 dager avhenging av hvor mange selvfølgelig, sender man til feks hongkong tar det lenger tid, ca 10 dager før man får de, men det blir billigere og like bra)

Skal man ha kroner (en porelenskrone på setter utenfor din nedslipe tann, her sliper man mer en skallfasetter) samme gang som over : )

Når kronen/ fasetten kommer tilbake til tannlegen limer/sementerer man den fast også er man ferdig : D

Dette ble litt surrete og det kan hende jeg har glemt noe men man ; )

(jeg har dyskleksi)

AnonymBruker
Skrevet

Hjertliiig takk for svar:)

Jeg har gjennomsiktige tenner med hull og de smuldrer opp, detter av og det ser man GODT....Vet ikke men vil ha rask løsning og ikke no ta ut og inn gebiss!!Smiler lite og unngår nær kontakt til de grader!!

AnonymBruker
Skrevet

Hellig imorgen, det er stengt:P

AnonymBruker
Skrevet

Sjak er du tannlege?

Vel, som sagt mine tenner er ubrukelige!..Vilken av dette vil være mer effektiv og vil få mindre skader etterhvert?!For jeg er ikke 100 frisk enda av bulemien!!

Skrevet

Bare be om en undersøkelse hos tannlegen, og si at du vil ha et kosnadsoverslag på hva som trengs og gjøre med tennene din for at de skal se bra ut. Da vet du hva det kommer til og koste og hvor lang tid det tar ; )

Det kan bli dyrt da vi tar 25 000 per implantat.

Men hvis du feks må trekke flere tenner i overkjeven da. Si du mangler 4 tenner, så kan du sette feks 2 implantat også ha en bro (sitter helt fast i implantatene og føles som ekte tenner) mellom implantatene

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://modeu.com/wp-content/uploads/2011/03/dental-bridges.jpg&imgrefurl=http://modeu.com/tannhygiene/4866/dental-broer-2&h=490&w=385&sz=23&tbnid=7qqtu_bYXk_qhM:&tbnh=253&tbnw=199&prev=/search%3Fq%3Ddental%2Bbridge%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=dental+bridge&usg=__4FF-fU-FUS5j9Ts9rY-t1luKcyM=&sa=X&ei=s1bnTcSEOMu4hAfV0fDICg&ved=0CB4Q9QEwAA

ser ut som på linken over, det er slik også tennene som skal ha krone på blir slipt ned før man setter på en porselens tann uten på ;)

• Liker 1
Skrevet

Sjak er du tannlege?

Vel, som sagt mine tenner er ubrukelige!..Vilken av dette vil være mer effektiv og vil få mindre skader etterhvert?!For jeg er ikke 100 frisk enda av bulemien!!

Nei jeg er tannhelsesekretær (men vi lærer mye om tenner vi også : )

Alt er jo av porselen ( noe også med metall under som er ganske slitesterkt), men jeg vil anbefale at du blir 100 % frisk fra bulemien. For selv om hele tannen er dekket kan man forsatt få hull i kanten av kronen. Og porselen blir også slitt. Og munnhygenen er superviktig!!

For vil du virkelig ofre så mye penger forså og måtte bytte ut etter det har blitt slitt av den sterke syren?

Når vi sliper ned tenner så er det jo ingen emalje igjen, og dentinet som ligger under emaljen blir mye fortere skadet.

Hvis man er frisk fra bulemien og har god munnhygene. Så kan det holde i eviheter. Folk har jo hatt broer og kroner som har holt i 10-40 år : )

Men siden jeg ikke vet helt åssen tennene dine er så er det ikke sikkert du bare trenger kroner og broer osv. Hvis tennene dine er syke så kan det jo også hende du trenger rotfyllinger også osv.

Og implantat er bra men hvis ikke du mangler tenner, så er det bedre og ha sine egne og heller ta implantat hvis de en gang blir dårlige (impantat heller er ikke en helt risk fri sak, man kan få betennelse rundt skruen hvis man ikke er flink med tanntråd og etter hvert kan den løsne(fordi benet trekker seg tilbake pga betennelsen) rundt tannrøtter heter det periodontitt, husker ikke om det heter noe annet rundt implantat skruene : )

Men som sakt snakk med tannlegen etter en fulstendig Undersøkelse han gir deg svar på alt du trenger. Skriv opp en liste over ting du lurer på, så du ikke glemmer noe : )

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva gjennom dine ord, strålte det posetivitet og et lyst håp for meg.

Tusen takk med *gooooood klem*

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva gjennom dine ord, strålte det posetivitet og et lyst håp for meg.

Tusen takk med *gooooood klem*

TS

AnonymBruker
Skrevet

Dersom det skyldes bulimu vil det vel få dekket mye av det offentlige. Men du bør vel prøve å bli frisk først, ikke bare er det dumt å betale høye egenandeler for nye tenner, for så å ødelegge dem, det er også mye tid i tannlegestolen som skal til for å bli ferdig, og man blir etterhvert så lei at man i hvertfall ikke gidder å gjøre det dobbelt opp, selv om man får det sponset.

AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt eller hørt om slik situasjon før^^?

Fikk det det tildekket?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...