AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #1 Skrevet 1. juni 2011 Her kan vi ta en ny diskusjon på om vi ønsker gjester på forumet eller om det kun skal være for registrerte brukere. Personlig synes jeg det er på tide å utestenge gjester. Det er mye useriøst og usmakelig fra den kanten og det ødelegger og forsøpler forumet. Mange flotte gjester også men de ville sikkert ta seg bryet med å registrere seg. Kom med meningene deres.
Gjest stillness Skrevet 1. juni 2011 #2 Skrevet 1. juni 2011 Hvis de blir utestengt så kommer det jo like mye usmakelig fra folk som er AnonymBruker så tror ikke det hjelper stort. Syns det er mange som misbruker det å være anonym og bare sitter og slenger drit.Vel,tør man ikke poste sine usmakelige oppgulp uten å være anonym så kan man egentlig holde kjeft.. 4
FrøkenJosefine Skrevet 1. juni 2011 #3 Skrevet 1. juni 2011 Burde bare være lov å være anonym i følsomme temaer og temaer man kan bli gjenkjent i.. Synes jeg da.. Er aldri anonym jeg..hehe 2
Sofie_22 Skrevet 1. juni 2011 #4 Skrevet 1. juni 2011 Burde bare være lov å være anonym i følsomme temaer og temaer man kan bli gjenkjent i.. Synes jeg da.. Er aldri anonym jeg..hehe Tror h*n mente gjester, og ikke anonym bruker. Jeg synes ikke KG bør stenges for gjester, det er jo like mye useriøst som kommer fra "anonym bruker". Ser egentlig ingen grunn til det.. 2
FrøkenJosefine Skrevet 1. juni 2011 #5 Skrevet 1. juni 2011 Tror h*n mente gjester, og ikke anonym bruker. Jeg synes ikke KG bør stenges for gjester, det er jo like mye useriøst som kommer fra "anonym bruker". Ser egentlig ingen grunn til det.. Ja, skjønte det, var egentlig en kommentar til Stillness, men glemte sitere.. Synes ofte ABer er vanskeligere enn gjester.. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #6 Skrevet 1. juni 2011 Ja, skjønte det, var egentlig en kommentar til Stillness, men glemte sitere.. Synes ofte ABer er vanskeligere enn gjester.. For ikke å glemme registrerte brukere, finnes mange ugreie av den sorten også. Slå heller ned på de som bryter reglene, istedenfor å stenge ute hele grupper pga enkeltpersoners oppførsel. 4
FrøkenJosefine Skrevet 1. juni 2011 #7 Skrevet 1. juni 2011 For ikke å glemme registrerte brukere, finnes mange ugreie av den sorten også. Slå heller ned på de som bryter reglene, istedenfor å stenge ute hele grupper pga enkeltpersoners oppførsel. Ja, men det jeg tenker litt på er om det rett og slett blir enkelere for folk å være litt ekle når de gjemmer seg bak anonymitet.. Ikke alle selvsagt, men noen... 1
Gjest stillness Skrevet 1. juni 2011 #8 Skrevet 1. juni 2011 Burde bare være lov å være anonym i følsomme temaer og temaer man kan bli gjenkjent i.. Synes jeg da.. Er aldri anonym jeg..hehe Ja,er bare da jeg bruker anonym knappen.Ellers er jeg aldri anonym. Har ingenting å skjule 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #9 Skrevet 1. juni 2011 Ja, men det jeg tenker litt på er om det rett og slett blir enkelere for folk å være litt ekle når de gjemmer seg bak anonymitet.. Ikke alle selvsagt, men noen... Hjelpe meg, hvor mange ganger skal vi ha denne debatten? Gjestediskusjonene har rullet og gått i årevis. Og blant annet resultert i innføringen av anonym bruker-funksjonen, som faktisk har stengt flere forum for gjesteposting. Forskjellen mellom AB og gjest er at AB er en registrert bruker som kan identifiseres av moderatorer ved gjentatte regelbrudd, og evt utestenges. Så for tusende gang: Hvis AB-innlegg støter - rapporter dem. Akkurat som for innlegg av brukere som poster med nick. Like lett/vanskelig å få bukt med begge deler. Og for øvrig: KG kommer ikke til å fjerne muligheten til å poste anonymt - de mister for mye trafikk av det. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #10 Skrevet 1. juni 2011 Nei takk. Jeg trives med å trolle og forsøple forumet, og jeg liker også å trolle som gjest. Heldigvis er det ikke dere som bestemmer... 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #11 Skrevet 1. juni 2011 Men kjære vene. Er vi ikke nokså anonyme alle som en her inne da, uansett om man opptrer som AB, gjest eller med nick? Diskusjonene for og imot AB/gjest er så idiotiske! Det er vel ingen som ønsker å bli avslørt på et forum uansett? Det er derfor man fremstår med et nick, som AB eller som gjest, og ikke sitt virkelige navn. Hvilken funksjon man velger å bruke, får være opp til hver og en. Det spiller vel ikke så himla stor rolle vel? Vi må jo selv ta ansvar for å ikke skrive på en slik måte at man blir gjenkjent. Det er like stor sjangse for å bli gjenkjent som AB og gjest, som med nick hvis man skriver om sensitive detaljer her. AB eller nick... Jeg vet ikke hvem dere er uansett. Det er det du skriver om som er avgjørende.
Benedicte22 Skrevet 1. juni 2011 #12 Skrevet 1. juni 2011 Selvfølgelig trenger vi gjester her! De er med på å lage liv. 1
Gjest Raindrops Skrevet 1. juni 2011 #13 Skrevet 1. juni 2011 Selvfølgelig trenger vi gjester her! De er med på å lage liv. Enig. Klarer ikke å irritere meg over verken gjester eller anonyme brukere.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #14 Skrevet 1. juni 2011 Jeg synes kg skal gå tilbake til å åpne alle forumene for gjesteposting. Mulig bare meg, men jeg synes kg var langt bedre på den tiden. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #15 Skrevet 2. juni 2011 Hva med en poll, slik at vi faktisk kan stemme? :gjeiper: Uansett - min stemmer er: Nei
Brunhilde Skrevet 2. juni 2011 #16 Skrevet 2. juni 2011 Jeg synes kg skal gå tilbake til å åpne alle forumene for gjesteposting. Mulig bare meg, men jeg synes kg var langt bedre på den tiden. Jeg er enig. Jeg har alltid vært for gjesteposting, og vil heller ha den muligheten enn muligheten til å poste som anonym. (Lurer også på hvordan jeg skal stemme når det ikke er noen poll i innlegget? )
Gjest Emo Fisk Skrevet 2. juni 2011 #17 Skrevet 2. juni 2011 KG var i en periode stengt for gjester, og det var en fin og stille tid en liten stund, så ble det ubeskrivelig kjedelig. Vi trenger gjestene, og det er faktisk ikke bare gjester og AB'er som viser dårlig folkeskikk her inne.. Jeg ser folk bli angrepet i første og beste post bare fordi de ikke har nick, og det er minst like gale som litt trolling.
Tabris Skrevet 2. juni 2011 #18 Skrevet 2. juni 2011 Jeg skulle ønske forumet var stengt for både gjester og AB, samt litt mer strikse moderatorer. Det hadde hevet nivået på forumet (jeg er ikke en av dem som anser trolling og useriøse innlegg som "liv"). Men jeg vet jo at det ikke kommer til å skje, så da må jeg bare forholde meg til det - noe som da betyr at jeg ikke anser KG som et spesielt seriøst forum. 2
Gjest norah Skrevet 2. juni 2011 #19 Skrevet 2. juni 2011 Vel, man kan jo snu problemstillingen og kreve at moderatorene ble langt strengere. Man kunne formet reglene slik at spørsmål uten rimelig hensikt ble slettet(eks; "liker dere kåte damer å se kuk"). Da får man fortsatt anledning til å stille spørsmål, men man må formulere seg noe sivilisert og fornuftig. Så kunne man, som i andre forum, vært mye strengere på sidesnakk - og da særlig den typen som åpenlyst bare vil lage kvalm. Det er enkelt å skille mellom selvstendig meningsytring "på kanten"(som jo bør få stå) eller bare pubertalt vas. På den måten hadde man kunne hatt både gjester og anonyme poster, men reglene gir anledning til å fjerne tull. Det hadde kun vært ekstra jobb i en kort periode(og da kunne man helt sikkert LETT får inn ekstra moderatorkapasitet), så hadde de useriøse skjønt at dette ikke var stedet å være. Nå er det jo helt kaos her inne.......og vi se at flere og flere oppegående brukere gir seg - snart meg inkludert om det ikke blir endringer. 1
Gjest norah Skrevet 2. juni 2011 #20 Skrevet 2. juni 2011 Jeg skulle ønske forumet var stengt for både gjester og AB, samt litt mer strikse moderatorer. Det hadde hevet nivået på forumet (jeg er ikke en av dem som anser trolling og useriøse innlegg som "liv"). Men jeg vet jo at det ikke kommer til å skje, så da må jeg bare forholde meg til det - noe som da betyr at jeg ikke anser KG som et spesielt seriøst forum. Mitt spørsmål er; hvorfor skjer ikke dette? Det er jo vi brukere som holder forumet i live - og det er vi som skape grunnlag for sponsorinntekter. Uten oss har man heller ikke noe inntektsgrunnlag. Moderatorene er kun til for å vedlikeholde, det er brukerne som faktisk får forumet til å ha et eksistensgrunnlag. Det må da være mulig å samles om et krav om bedring? Noe mer enn at bare en og en enkeltbruker sier hva man mener(og "ignoreres")? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå