AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #1 Skrevet 1. juni 2011 Jeg har så fæl håndskrift! Det er ikke litt gøy å lese over eksamensnotatene mine engang! Men hvordan kan jeg bli flinkere? Jeg har jo skrevet stort sett hver dag de siste 19 årene, så jeg mangler ikke trening i å skrive. Og om jeg tar meg skikkelig god tid, så ser det litt bedre ut, men på forelesninger så har jeg ikke tid.
FrøkenJosefine Skrevet 1. juni 2011 #2 Skrevet 1. juni 2011 Jeg og har dritstygg håndskrift, så ille at den nesten ikke er lesbar hvis jeg ikke skriver sykt sakte, og det er jo ikke akkurat produktivt! På eksamener har jeg fått lov til å skrive mye på data, siden håndskriften min er såpass dårlig at den kan sette meg ned i karakter tilogmed.. Egentlig ganske merkelig, siden jeg samtidig er ganske god til kreative ting! Tror vi bare må leve med det, dessverre!
-stina Skrevet 1. juni 2011 #3 Skrevet 1. juni 2011 Stygg håndskrift skal visstnok være et tegn på høy intelligens. Bare tenk på hvor stygt de fleste leger skriver.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #4 Skrevet 1. juni 2011 Åå. Skriften min er leselig, men den ser jo skikkelig fæl ut likevel. Kunne godt tenkt meg å skrive eksamen på data, siden det går mye kjappere, men får vel bare leve med det Er bare irriterende å ha en kjæreste som skriver mye finere enn meg.. Jaja, jeg slipper å skrive bursdagskort og sånt da Haha! Den skal jeg ta med meg videre -stina!
FrøkenJosefine Skrevet 1. juni 2011 #5 Skrevet 1. juni 2011 Da er jeg verdens mest intelligente person! :D Hurra!
Gjest imli Skrevet 1. juni 2011 #6 Skrevet 1. juni 2011 Hehe, eg har også grusom handskrift. Hjelp ikkje akkurat at eg skriv sånn skikkeleg gammaldags løkkeskrift Men, men, er liksom det som eg meg - eg greier ikkje skriva sånn "jenteskrift" Kvifor er stygg handskrift teikn på høg intelligens? Eg har høyrt det før, men aldri høyrt grunnen. Eg må i så fall seiast å vera meget intelligent
Gjest Silvermist Skrevet 1. juni 2011 #7 Skrevet 1. juni 2011 Jeg har også en grusom håndskrift, nesten helt lik min far sin og hans er stygg! Men den kan stort sett leses av andre når jeg konsentrerer meg litt, så jeg kan ikke si det bryr meg nevneverdig.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #8 Skrevet 1. juni 2011 Kaligrafi må da være en fin hobby. Hvis man holder på lenge nok vil det vel til slutt påvirke håndskriften? Eneste løsningen jeg ser er å skrive saktere, da blir det som regel lesbart.
Gjest Cipheria Skrevet 2. juni 2011 #9 Skrevet 2. juni 2011 (endret) Jeg skriver veldig stygt, men heldigvis kjedet jeg meg på skolen. Jeg begynte å bruke ulike skrifttyper; kursiv til venstre eller høyre, større eller mindre små bokstaver, rundere bokstaver, mer firkantede bokstaver, lykkeskrift, halv-lykkeskrift osv. Så nå kan jeg skrive leselig om jeg gidder. Endret 2. juni 2011 av Cipheria
Paprica Skrevet 2. juni 2011 #10 Skrevet 2. juni 2011 Jeg tror at folk mangler skikkelig håndskrift fordi vi skriver for sjelden for hånd. Så trikset for å få penere håndskrift er vel å bruke mer tid på det!
Fantomina Skrevet 2. juni 2011 #11 Skrevet 2. juni 2011 (endret) , Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Gjest imli Skrevet 2. juni 2011 #12 Skrevet 2. juni 2011 Eg har også skrivi mykje for hand, me hadde ikkje noko særleg data på skulen. Skreiv for hand i alle skuletimar, både i grunnskule og vgs. Eg har dermed skrivi mykje for hand, men pent er det ikkje. I tillegg har eg ikkje "jenteskrift". Dei fleste som skriv "jenteskrift" har OK penskrift. Hos veldig mange kvinner kan du sjå på skrifta at ei kvinne har skrivi. Slik er ikkje min handskrift... Kunne like godt ha vore skrivi av ein mann, trur eg. Kva lærte folk her på skulen? Løkkeskrift eller andre typar? Me lærte ein slags formskrift fyrst, deretter løkkeskrift rundt 2-3 klasse.
Gjest Nanette Skrevet 2. juni 2011 #13 Skrevet 2. juni 2011 Stygg håndskrift skal visstnok være et tegn på høy intelligens. Bare tenk på hvor stygt de fleste leger skriver. Yes!
Gjest Vettel Skrevet 2. juni 2011 #14 Skrevet 2. juni 2011 Så bra det er flere jenter som skriver stygt! trodde jeg var den eneste, hehe!
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #15 Skrevet 2. juni 2011 Jeg har hørt noe om at det er forskjell på hvilken hjernehalvdel vi bruker. De har egentlig likt utgangspunkt, men på skolen så lærer vi at svaret skal ha to strek under seg, og da blir den kreative halvdelen undertrykt. Så er det så klart noen som har forsket på dette og lært hvordan en skal få i gang den andre halvdelen. Noen som var skikkelig dårlig til å tegne gikk på kurs hos disse folka og etterpå så tegner de som guder. Kanskje dette gjelder for å skrive fint også?
morningbird Skrevet 2. juni 2011 #16 Skrevet 2. juni 2011 Vel, jeg skrevet mye pennere da jeg brukte mye mindre tid foran datamaskin
Gjest Iah Skrevet 2. juni 2011 #17 Skrevet 2. juni 2011 Min håndskrift er heller ikke noe å skryte av, men det som plager meg mer enn at jeg skriver stygt er at jeg skriver så barnslig. (Skriver "trykkbokstaver") Særlig signaturen min er helt horribel og vil være latterlig enkel for eventuelle barn å forfalske. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå