Gå til innhold

Bæsjeposer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Tidligere idag gikk jeg min vanlige runde med hunden min.

Han gjør fra seg ganske ofte og i "små" doser, da det er en liten hund det er snakk om. Ergo det blir en del bæsjeposer etterhvert.

Tingen er det at jeg som regel kaster de ved nærmeste søppeldunk jeg finner. I dette tilfellet var det en privat restavfallsdunk jeg skulle hive fra meg i.

Den stod i innkjørselen, rett ved fortauet, og idet jeg tok opp lokket på den kom en sint mann ut og sa at jeg måtte la være å fylle opp restavfallet hans med mitt avfall.

Jeg ble helt perpleks der jeg stod. Jeg visste ikke hva jeg skulle si, så jeg bare unnskyldte meg og fortet meg videre.

Nå i etterkant har jeg jo tenkt litt på det.

Det må da være bedre at jeg kaster hundeposene i avfallet enn at jeg lar være å plukke opp etter hunden min?

Men det jeg egentlig lurer på er om det er noen regel for dette?

Kan man ikke kaste bæsjeposer i "private" avfallsdunker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk betaler jo for å få tømt avfallsdunkene sine, så de kan strengt tatt nekte deg å kaste i dunkene deres, ja. Eller ta betalt for det. Selv om en enkelt hundepose kanskje ikke har allverdens å si, så baller det fort på seg om alle som gikk forbi skulle kastet oppi en liten ting.

Dessuten gikk du faktisk inn på hans eiendom for å gjøre det.

Selvsagt skal du plukke opp etter deg, men kast det da i kommunens kasser, eller vent til du kommer hjem. Det er ikke så vanskelig. Det er også ok å kaste ting i dunker som er satt fram til tømming (før de blir tømt). Men du må nesten godta at folk ikke vil betale for ditt avfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillekanin

Evig problem det greiene der...jeg har bordercollie og har løst det på den måten at jeg tar ho med ut en liten tur ( i området) på 5 minutter slik at ho får gjort fra seg. Da kan jeg plukke opp og hive i min restavfallsdunk. Så går jeg en lenger tur (1,5 time) og da kan det hende ho bare tisser litt her og der. Jeg forstår at andre reagerer på om du/andre benytter deg av deres søppeldunk. For å sette det på spissen, ville jo jeg klikka om naboen min heiv babybleier i MIN dunk (har ikke barn selv).

En annen ting jeg syns er nesten verre, er de som slenger fulle hundeposer i naturen/henger de opp i trær/fester de på postkassestativer (JA jeg har sett det!++) Det er jo verre enn at bikkja driter i veikanten og en ikke plukker opp i stedet for å sette poser med drit rundt om kring. ÆSJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du har hund, det er ditt valg, du er klar over at den gjør fra seg.

2. Det er i Norge påbudt å samle med seg bæsjen.

Ergo, du vet dette når du legger ut på hundetur, og tar selvfølgelig med deg posene hjem og kaster det i DIN søppelkasse. Jeg bor rett ved en tursti, og jeg vet av erfaring at det aldri bare er én pose. For det første er det IKKE mitt problem at andre har hund, og for det andre synes jeg det er dødsfrekt. Har sagt ifra et par ganger ja...

Og dere som sier at det er verre å ikke plukke driten eller slenge posene i naturen, ja det er jo verre, men det er jo hundeeier, og ikke søppelkasseeiers problem vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Navifairy

TS her.

Jeg har kanskje vært litt for naiv og tatt det for gitt at alle synes det er flott at man plukker opp etter seg, og ikke har noen problemer med at man hiver posene hos andre.

Men det var virkelig en god idé det der med å gå en liten tur først. Jeg skal nok følge opp den :)

Er nylig blitt hundeeier, så dette var litt nytt for meg. Men tusen takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lillekanin

Ja det er jo gjerne på begynnelsen av turen de må drite :fnise: I hvertfall på min bikkje. Om jeg IKKE hadde gjort det, ja da hadde jeg mått gå med en pose med drit i handa halvannen time...det er ikke noe særlig (bor like ved skauen og ingen felles søppelkasser der).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man må bære på en pose i halvannen time syns jeg ikke det er så ille altså :) Men kan jeg absolutt ikke bære den posen så lenge, legger jeg den i grøfta og plukker den opp på hjemturen (har aldri glemt en eneste pose!) :) Jeg ville ikke likt det hvis hundeeiere (det er jo gjerne flere enn en) kastet bæsjeposen i min avfallsdunk. Den blir full nok fra før ;) Trodde det var allminnelig folkeskikk å ta posen med hjem, eller kaste den i kommunale bøtter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bikkje = mitt søppel = mitt ansvar!

Vi plukker alltid opp og kaster posen i egen dunk hvis ikke vi går forbi en offentlig. Har S T O R hund som leverer noen store pakker, og unner absolutt ingen andre å ha de liggende i dunken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg har hund, og jeg plukker opp bæsjen når hunden gjør fra seg i vegkanten (oftest går han på do i skogen, og der plukker jeg ikke opp), men å brukes folks private søppelkasser kunne ikke falle meg inn å gjøre. Jeg bruker enten offentlige søppelkasser eller kaster posene når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng bajsen på ei grein til du skal hjemover igjen. Men ta den for all del med deg. :) Selv er jeg på det stadiet hvor vi faktisk ikke bare går tur, men vi TRENER faktisk selv på spaserturer, så en bæsjepose blir i veien for oss. Derfor må jeg alltid finne et sted å kaste den. Heldigvis er det søppeldunker hver tyvende meter i parkene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Heng bajsen på ei grein til du skal hjemover igjen. Men ta den for all del med deg. :) Selv er jeg på det stadiet hvor vi faktisk ikke bare går tur, men vi TRENER faktisk selv på spaserturer, så en bæsjepose blir i veien for oss. Derfor må jeg alltid finne et sted å kaste den. Heldigvis er det søppeldunker hver tyvende meter i parkene. :)

NEI man henger IKKE bærsjeposene i et tre og går videre. Det ser kvalmt ut og ødelegger naturen (selv om meningen er å ta den ned etterpå). Bæsjeposene har ingen ting i trærne å gjøre. Da får du heller gå tilbake til nærmeste søpledunk. Makan :kjefte:

Jeg ser heller at folk kaster hundeposer i min søpledunk, enn å la være å plukke opp etter hunden. Eller ennå være - henge posen opp i et tre. Og jeg vet at det kan bli mange poser da søpledunken står helt inntil et turområde. Så jævla stor plass tar da ikke den bæsjeposen. Ikke om det blir flere heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke henge det slik at det synes da. :fnise: Selv om mange gjør det, ref. en heslig artikkel jeg leste for en stund tilbake. Nok å sette den på ei busk, viktigste er jo at man HUSKER den etterpå. Gjør man ikke det når man like langt. Tviler på at noen noensinne har sett mine bæsjeposer da jeg ikke tror det er så veldig mange der ute som leter etter bæsjeposer i buskas ved grøftene.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig kan han nekte deg å kaste posen i hans søplekasse. Men for å være ærlig så synes jeg det er smålig. Om søplekassen hans blir stappfull av andres søppel så han ikke får plass til sin egen, så er det en annen ting. Men hvor sannsynlig er egentlig det?

Jeg har verken barn eller hund, men klarer ikke å hisse meg opp over at noen kaster søppel i en søppelbøtte. Selv om den er min, og avfallet kommer fra barn, hunder etc. Jeg setter heller pris på at det ikke havner på trær, veikanter e.l.

Om du blir kjempesint for at noen bruker søplekassen din, så bør du kanskje heller finne noe annet å engasjere deg i. Selv om det er i din fulle rett :0)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du har hund, det er ditt valg, du er klar over at den gjør fra seg.

2. Det er i Norge påbudt å samle med seg bæsjen.

Ergo, du vet dette når du legger ut på hundetur, og tar selvfølgelig med deg posene hjem og kaster det i DIN søppelkasse. Jeg bor rett ved en tursti, og jeg vet av erfaring at det aldri bare er én pose. For det første er det IKKE mitt problem at andre har hund, og for det andre synes jeg det er dødsfrekt. Har sagt ifra et par ganger ja...

Og dere som sier at det er verre å ikke plukke driten eller slenge posene i naturen, ja det er jo verre, men det er jo hundeeier, og ikke søppelkasseeiers problem vel!

åh herre jævler, la meg gjette................ du liker ikke hunder så veeeeeldig godt???

Hvis det er et stort problem så kan du vel klistre noe på søppla di, noe som IKKE kast hundebæsj her. De burde lage klistremerker med bilde av hund og pose og kryss over, så kan alle som har store problemer med bæsjeposer i søppla si sette det på, så alle hundeeiere ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i hunder, men jeg vil allikvel ikke ha bæsjeposer i min søppeldunk. Grunnen er at de stinker, selv om de er knyttet for.

Ja, jeg syns det er ganske frekt å kaste eget søppel i andres dunker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...