Gå til innhold

Fot som hovner opp

Fremhevede innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Ble kraftig tråkket på av hest for 1 1/2 uke siden. Var til lege og på røntgen, ingen brudd - bare kraftig "flattråkket". Vært hjemme de siste dagene og gått uten sko. Men i dag skulle jeg ha på etpar joggesko, og foten hovnet opp som en ballong etter at jeg hadde gått bare noen meter...

Ringte legevakten, og de sa det ikke var farlig.

Men da lurer jeg på om noen har gode råd og erfaringer mot hoven fot? Den roer seg litt ned når jeg får av skoen og får lagt den litt opp, men den er fremdeles hoven og ekkel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa de at det ikke var farlig når foten hovnet opp som en ballong? :klo:

Altså, det trenger sikkert ikke være noe farlig, men en jeg kjenner ble sparket i benet av hest, noe som resulterte i at benet hans etterhvert hovnet opp. Han trodde ikke det var noe farlig, men etter å ha blitt tvunget av kona til å oppsøke lege, viste det seg at det var snakk om blodpropp som følge av sparket. Det kunne gått riktig galt om han hadde ventet lenger.

Jeg har en kjølende gel fra bodyshop som er god å smøre inn legger og føtter med på varme sommerdager, men ellers har jeg ingen gode råd. Jeg ville nok insistert på å få en lege til å se på foten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...