Gå til innhold

Heshet, nervøsitet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt merke til et litt rart fenomen hos meg selv. Det er at når jeg sitter i situasjoner hvor jeg føler meg litt ukomfortabel, som f.eks på et møte, på samarbeidsgrupper osv, hvor det er "forventet" at jeg plutselig skal kunne måtte ta ordet og si noe, så blir stemmen min helt hes, nesten borte :P Høres ut som jeg er sørpeforkjøla. Kan det ha noe med at man anspenner seg, og at dette går ut over talen, og stemmebåndene? Noen logopeder her som vet no om slikt?

Jeg er generelt tett i nese og hals og sånn pga allergi og diverse, og for noen år siden hadde jg veldig kraftig bronkitt hvor stemmen ble helt borte og legen sa jeg hadde virus på stemmebåndet. Det er jo blitt bra igjen da, så jeg tror ikke det er relevant nå. Men det å slite med generell heshet trodde jeg egentlig hadde noe med nettopp tettheten og sånn, men det er så påfallende at det slår til bare i slike situasjoner og så er det helt bra igjen etterpå:P

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har det på samme måte. Har alltid vært sånn tror jeg. Aner ikke hva det kommer av, men det må jo handle om anspenthet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...