Gjest hÞnemor Skrevet 1. juni 2011 #1 Skrevet 1. juni 2011 Vi bor i Bergen sentrum og har fÄtt barnehageplass i Indre Arna. Mange jeg snakker med sier at det er helt hÄplÞst, og at jeg bÞr "pushe pÄ" for Ä fÄ byttet. Jeg mener at det ikke hÞres Sà ille ut Ä reise til Arna, og at det sikkert finnes andre som fÄr like lang eller lengre reisevei. Vi ville selvsagt gjerne hatt plass i sentrum slik vi sÞkte om (har et lite minihÄp om at det skal ordne seg i suppleringsopptaket), men det kan vel ikke forventes at alle som vil fÄr plass i sentrum i dag? Har beregnet at det vil ta en time fra jeg gÄr pÄ toget med minsten i Bergen, til jeg er tilbake i sentrum igjen. (8 min tog + 5-10 min gange til bhg + levere / kle av / si hadet + gÄ tilbake til arna stasjon + vente pÄ neste tog + 8 min tog). Vil gjerne hÞre fra dere som bor i Bergen kommune. Hvor har dere fÄtt plass, og ca. hvor lang reisevei beregner dere? Noen som allerede har barn i barnehage litt langt borte, og kan fortelle om erfaringer med det?
Gjest Lotten Skrevet 12. juni 2011 #2 Skrevet 12. juni 2011 Vi bor i Bergen sentrum og har fÄtt barnehageplass i Indre Arna. Mange jeg snakker med sier at det er helt hÄplÞst, og at jeg bÞr "pushe pÄ" for Ä fÄ byttet. Jeg mener at det ikke hÞres Sà ille ut Ä reise til Arna, og at det sikkert finnes andre som fÄr like lang eller lengre reisevei. Vi ville selvsagt gjerne hatt plass i sentrum slik vi sÞkte om (har et lite minihÄp om at det skal ordne seg i suppleringsopptaket), men det kan vel ikke forventes at alle som vil fÄr plass i sentrum i dag? Har beregnet at det vil ta en time fra jeg gÄr pÄ toget med minsten i Bergen, til jeg er tilbake i sentrum igjen. (8 min tog + 5-10 min gange til bhg + levere / kle av / si hadet + gÄ tilbake til arna stasjon + vente pÄ neste tog + 8 min tog). Vil gjerne hÞre fra dere som bor i Bergen kommune. Hvor har dere fÄtt plass, og ca. hvor lang reisevei beregner dere? Noen som allerede har barn i barnehage litt langt borte, og kan fortelle om erfaringer med det?
Gjest Samme Skrevet 12. juni 2011 #3 Skrevet 12. juni 2011 Vi bor i Bergen sentrum og har fÄtt barnehageplass i Indre Arna. Mange jeg snakker med sier at det er helt hÄplÞst, og at jeg bÞr "pushe pÄ" for Ä fÄ byttet. Jeg mener at det ikke hÞres Sà ille ut Ä reise til Arna, og at det sikkert finnes andre som fÄr like lang eller lengre reisevei. Vi ville selvsagt gjerne hatt plass i sentrum slik vi sÞkte om (har et lite minihÄp om at det skal ordne seg i suppleringsopptaket), men det kan vel ikke forventes at alle som vil fÄr plass i sentrum i dag? Har beregnet at det vil ta en time fra jeg gÄr pÄ toget med minsten i Bergen, til jeg er tilbake i sentrum igjen. (8 min tog + 5-10 min gange til bhg + levere / kle av / si hadet + gÄ tilbake til arna stasjon + vente pÄ neste tog + 8 min tog). Vil gjerne hÞre fra dere som bor i Bergen kommune. Hvor har dere fÄtt plass, og ca. hvor lang reisevei beregner dere? Noen som allerede har barn i barnehage litt langt borte, og kan fortelle om erfaringer med det?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #4 Skrevet 12. juni 2011 Vi bor i Bergen og har 8,5km hver vei til bhg. Fikk ikke plass pÄ noen av de vi sÞkte pÄ, men fikk altsÄ tildelt denne. Vi mÄ gjennom Danmarksplass hver morgen og ettermiddag og som kjent er det jo veldig ofte kÞ her. Det kan ta nÊrmere en time fra jeg ankommer bhg til vi er hjemme. Da gÄr det selvsagt litt tid til pÄkledning osv. i bhg, men det meste er kjÞringen i seg selv. Veldig slitsomt, spesielt for barnet som er sliten etter en lang dag og Þnsker Ä komme hjem, spise og slappe av.
Judge Judy Skrevet 12. juni 2011 #5 Skrevet 12. juni 2011 Da vi fikk barnehageplass for et Är siden fikk vi fÞrstevalget vÄrt som er rett ved siden av der vi bor. Vi bor ikke i sentrum da, men i en av bydelene. Tror ikke denne bydelen var en av de med flest sÞkere. Kan egentlig tenke meg at det ikke er sÄ ille Ä ha plass i Indre Arna. FÞrst tenkte jeg "Ä herregud", men egentlig er du jo utrolig heldig som kan ta toget, og dermed slipper Ä stÄ fast i rushtrafikken!
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2011 #6 Skrevet 13. juni 2011 Vi bor i Skuteviken, og har plass pÄ FlÞyen barnehage. Veldig greit Ä kunne levere pÄ stasjonen hver dag. Men man finner jo alltid en lÞsning, om det sÄ er i Arna!
Gjest hÞnemor Skrevet 14. juni 2011 #7 Skrevet 14. juni 2011 Da vi fikk barnehageplass for et Är siden fikk vi fÞrstevalget vÄrt som er rett ved siden av der vi bor. Vi bor ikke i sentrum da, men i en av bydelene. Tror ikke denne bydelen var en av de med flest sÞkere. Kan egentlig tenke meg at det ikke er sÄ ille Ä ha plass i Indre Arna. FÞrst tenkte jeg "Ä herregud", men egentlig er du jo utrolig heldig som kan ta toget, og dermed slipper Ä stÄ fast i rushtrafikken! Ja, jeg tenker ogsÄ at tog er en mer behagelig og forutsigbar reisemÄte enn bil i all slags vÊr/fÞre/trafikkforhold. SÄ nÄr vi fÞrst fikk plass utenfor egen bydel, var det kanskje ikke det verste. :-)
Gjest hÞnemor Skrevet 14. juni 2011 #8 Skrevet 14. juni 2011 Vi bor i Skuteviken, og har plass pÄ FlÞyen barnehage. Veldig greit Ä kunne levere pÄ stasjonen hver dag. Men man finner jo alltid en lÞsning, om det sÄ er i Arna! Ja, det hÞres helt fantastisk ut! :-) FlÞyen mÄ jo vÊre et av de bedre stedene Ä la poden tilbringe dagen. Uansett, jeg blir sjeleglad hvis vi fÄr noe innenfor bergenhus/Ärstad, men inntil videre fÄr vi innstille oss positivt pÄ Arna. :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ