Gjest Else Skrevet 1. juni 2011 #1 Skrevet 1. juni 2011 Har mest sannsynlig fått en stafylokokk infeksjon på fingeren som så veldig stygg ut, gikk til legen og fikk antibiotika. Nå ser såret en god del bedre ut, og hevelsen rundt såret er borte etter 4 dager på ganske sterk penicillin..men nå begynner jeg å lure på om jeg reagerer på antibiotikaen... Våknet i dag tidlig av at jeg klødde noe helt sinnsykt på fingeren, og så at jeg hadde store blemmer på begge hendene. Så begynte jeg å bli tungpustet og fikk helt panikk, tok allergimedisin (er allergiker) og prøvde å roe meg ned og puste normalt. Nå har det gitt seg omtrent helt. Men er litt redd nå, bør jeg fortsette å ta antibiotikaen?
Sweetpea25 Skrevet 1. juni 2011 #3 Skrevet 1. juni 2011 Jeg synes du bør dra til legen, igjen. Så han kan vurdere om du skal fortsette eller få ny medisin. 2
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2011 #4 Skrevet 1. juni 2011 Kontakt legen og be om råd der. Jeg er alergisk for penicillin. Fikk slike reaksjoner du beskriver. Mye utslett og hovenet opp over hele kroppen. Ekstra ille i ansiktet og hals. Klarte nesten ikke puste. Men tok det engentlig med ro siden jeg trodde det hadde noe med hals-streptokokk infeksjonen å gjøre. Ringte lege og fikk hastetime hun ga meg allergimedisin umiddelbart og var under oppsyn i flere timer. Men hevelsen gikk ikke ned for 6-7 t senere. Beskjeden jeg fikk den gang var at jeg måtte avslutte kuren med en gang. Legen tok allergitest noen uker etterpå mot disse preparatene, som viste at jeg hadde alvårlig utslag. Legen mente det var så risikabelt at jeg faktisk kunne dø av det -om- noen ga meg en kur til.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #5 Skrevet 1. juni 2011 Jeg holdt på nesten å dø av pencillin siden jeg reagerte som baby. Anbefaler så absolutt å be om hastetime hos legen og ikke ta flere av pillene.
Gjest Lottiplott Skrevet 1. juni 2011 #6 Skrevet 1. juni 2011 Jeg er også allergisk mot penicillin, og fikk samme symptomer som deg, i tillegg til at jeg hovnet opp og fikk elveblest. Jeg reagerte på det lenge etter jeg sluttet med det, og det tok et par måneder før jeg var helt frisk igjen. Kunne ikke gå 500 meter uten at beina hovna og elveblestet brøt ut. Nå er det sikkert ikke så ille for deg, for jeg gikk ut hele kuren før jeg reagerte. Jeg anbefaler deg å gå til legen med en gang og bytte til antibiotika. Jeg har også fått beskjed av legen at jeg VIRKELIG ikke må bruke penicillin igjen.
Devana Skrevet 1. juni 2011 #7 Skrevet 1. juni 2011 Jeg får anafylaktisk sjokk av penicillin. Brukte det ofte når jeg var liten pga mange infeksjoner og en dag smalt det bare i kroppen og jeg fikk elveblest over hele meg, det tettet seg i halsen, jeg svimte av, og ja ... Jeg overlevde i det minste, men vil ikke igjennom det en gang til for å si det sånn! Ring til legen din FØR du fortsetter å ta flere piller, just in case. Hvis det er stengt der nå bør du ta en telefon bort på legevakten og høre om det er trygt å fortsette på kuren til imorgen slik at du da kan høre med legen din.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #8 Skrevet 1. juni 2011 Takk for svar! Jeg har ikke tørt å ta flere piller, er hyperallergisk fra før så er veldig redd for å gå inn i anafylaktisk sjokk. Det er stengt hos legen i dag, men skal ringe legevakta å høre hva de sier.
Devana Skrevet 1. juni 2011 #9 Skrevet 1. juni 2011 Takk for svar! Jeg har ikke tørt å ta flere piller, er hyperallergisk fra før så er veldig redd for å gå inn i anafylaktisk sjokk. Det er stengt hos legen i dag, men skal ringe legevakta å høre hva de sier. Det er bra! Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #10 Skrevet 1. juni 2011 Da har jeg vært hos legen! Ringte legevakten og fikk komme til en lege. Han var utenlandsk, og skjønte nesten ikke bæret av det jeg sa (kaanskje fordi jeg har en litt uforståelig sunnmørs/nordfjordingdialekt... ). Men han fikk i hvert fall rådet meg til å ikke ta flere piller, og skrev ut en ny resept på en annen pencillin til meg. Så nå skal jeg stappe i meg litt allergimedisin, og håpe at den tunge pusten gir seg snart.
Devana Skrevet 1. juni 2011 #11 Skrevet 1. juni 2011 Da har jeg vært hos legen! Ringte legevakten og fikk komme til en lege. Han var utenlandsk, og skjønte nesten ikke bæret av det jeg sa (kaanskje fordi jeg har en litt uforståelig sunnmørs/nordfjordingdialekt... ). Men han fikk i hvert fall rådet meg til å ikke ta flere piller, og skrev ut en ny resept på en annen pencillin til meg. Så nå skal jeg stappe i meg litt allergimedisin, og håpe at den tunge pusten gir seg snart. Du fikk vel en antibiotika uten penicillin håper jeg?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå