AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #1 Skrevet 1. juni 2011 Er det noen som har oppskrift på vaniljekrem eller vanilje fyll? Skal ha det i en sjokoladekke, og den ferdige vaniljekremen man får kjøpt er for tynn syns jeg, kaka klapper jo sammen da..
skrue Skrevet 1. juni 2011 #2 Skrevet 1. juni 2011 Ingen oppskrift akkurat nå, men du kan jo alltids prøve å blande inn noen gelatinplater. Eventuelt blande vaniljekremen med vanlig pisket krem. Det siste er kanskje ikke nok.
Sweetpea25 Skrevet 1. juni 2011 #3 Skrevet 1. juni 2011 1/2 liter fløte. (Kan ta 50/50 med melk og fløte). 1 vaniljestang. 85 g sukker. 40 g Maizenna. 4 eggeplommer. - Pisk sammen eggeplommer, sukker og maizenna i en bolle. - Ha fløte (og evt, melk) i en kjele. - Del vaniljestangen i 2, og skrap ut frøene. Ha de i kjelen med fløte/ melk og kok opp. - Hell eggene oppi kjelen, og rør til det tykner. (Pass på så det ikke brenner seg fast i kjelen!) - Ha kremen i en bolle, og la den avkjøles.
-hild Skrevet 1. juni 2011 #4 Skrevet 1. juni 2011 Jeg har ca samme oppskrift som Sweetpea - men der står det at man skal helle halvparten av melken (etter oppkok) over eggeblandingen og røre - så helle alt tilbake til kjelen og koke. Har lagd en gang, og det funket helt fint :-) For ikke å snakke om at det smaker så mye bedre enn det på pakke!
Marry Skrevet 1. juni 2011 #5 Skrevet 1. juni 2011 Jeg leste bare vaniljefyll! og tenkte du letet etter god vaniljesprit..hihi urk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå