rigelgutten Skrevet 1. juni 2011 #1 Skrevet 1. juni 2011 Jeg lurer veldig mye på hva jeg skal gjøre til høsten. Går nå på aap,er 27 år. Har slitt psykisk i mange år. Her jeg bor nå ønsker jeg ikke å bo lenger. Bor på bygda hvor alle kjenner alle,og jeg føler folk prater om meg. Ja,når du er hjemme og ikke jobber er du unormal. Jeg jobber litt ,tillkallingsvikar og har mye fri . I den fi perioden prøver jeg å reise litt ,da jeg har behov for å ut blant folk igjen å oppleve noe. Har reist til kiel alene og skal nå på danskebåten alene. Vurderer sydentru alene,og jeg vokser mye på disse turene. Bra trening. Til høsten har jeg mest lyst til å reise. Vet ikke hvor. Hvor kan jeg reise,og kan jeg leve på aap ? Vil de godkjenne dette hos Nav? Dette er jo en slags rehab periode for meg.
Amélie E. Skrevet 1. juni 2011 #2 Skrevet 1. juni 2011 Jeg vet ikke hva aap er, jeg er utlending, men jeg går ut ifra at det er økonomisk attføring? Ei heller har jeg greie på Nav regler for å bo i utlandet og motta økonomisk støtte, kanskje du kan spørre noen på nav om dette? Så smart å reise som rehabilitering! Skulle jeg ha reist til høsten ville jeg ha valgt et eller fler europeiske land (av personlige grunner ville jeg valgt Italia). Hva med å reise et sted der du har interesse for å lære mer om kulturen eller språket for videre rehabilitering, selvutvikling og kanskje det da vil åpne seg nye veier for fremtidig kunnskap og utdanning? Hvis reisen din er ment som litt "sosial trening", hva med å velge et land der du forstår språket? Lykke til og god tur :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå