Gå til innhold

Tvangsinnleggelse.

Fremhevede innlegg

Gjest feilbehandlet
Skrevet

Ble feilbehandlet for over tjue år siden. De to legene som sto for tvangsinnleggelsen er fortsatt i jobb. Det ble konkludert med av andre leger at tvangsinnleggelsen var feil og at diagnosen var feil.

Det er forsent å klage til helsetilsynet. Fristen er innen to år siden feilbehandlingen skjedde.

Jeg ønsker konsekvenser for disse to overgriperne. Er det andre måter å få dette til på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener at de gjorde noe galt med vilje, eller av latskap?

Skrevet

Du mener at de gjorde noe galt med vilje, eller av latskap?

Om motivasjonen for behandlingen var sadisme eller inkompetanse eller begge deler vet jeg ikke.

Jeg ønsker bare at dette skal få konsekvenser.

Har du noen råd å gi?

Skrevet

Trist å høre at du har opplevd feilbehandling. Men jeg tror ikke noen her på KG kan hjelpe deg med akkurat dette. Men lykke til:)

Skrevet

Hvorfor ikke?

Kan jo tenkes at det er personer som leser her inne som har opplevd feilbehandling og som kjenner til ulike klagemuligheter og framgangsmåter?

Skrevet (endret)

Om motivasjonen for behandlingen var sadisme eller inkompetanse eller begge deler vet jeg ikke.

Jeg ønsker bare at dette skal få konsekvenser.

Har du noen råd å gi?

Mitt råd er å la det ligge og komme deg videre. Det er menneskelig å gjøre feil, og her var det også to leger som gjorde feil.

Da vil jeg anta at det var en sak som var vanskelig å vurdere, og de har mest sannsynlig gjort en vurdering ut ifra hva de trodde var best.

Hvis du virkelig er frisk, så dropper du alt som heter hevnaksjoner. De gjorde en feil som fikk store konsekvenser for deg, men du kan ikke mene at de fortjener noen form for hevn hvis de prøvde å gjøre en god jobb.

Og jeg antar at "systemet" kjenner til at det er gjort en feil, ettersom andre leger har vurdert det som feil? Da er det ikke noe mer du kan gjøre, når det er registrert hva slags feil som ble gjort og av hvem.

Endret av DBM
  • Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Mitt råd er å la det ligge og komme deg videre. Det er menneskelig å gjøre feil, og her var det også to leger som gjorde feil.

Da vil jeg anta at det var en sak som var vanskelig å vurdere, og de har mest sannsynlig gjort en vurdering ut ifra hva de trodde var best.

Hvis du virkelig er frisk, så dropper du alt som heter hevnaksjoner. De gjorde en feil som fikk store konsekvenser for deg, men du kan ikke mene at de fortjener noen form for hevn hvis de prøvde å gjøre en god jobb.

Disse to prøvde ikke å gjøre en god jobb. Jeg ønsker at de skal miste lisensen.

Jeg ønsker tips og råd om hvordan jeg går fram for å få dette gjort.

Skrevet

Disse to prøvde ikke å gjøre en god jobb. Jeg ønsker at de skal miste lisensen.

Jeg ønsker tips og råd om hvordan jeg går fram for å få dette gjort.

Men hvis det de har gjort er kritikkverdig nok til å miste lisensen, så hadde de vel mistet den allerede?

Eller sitter du på informasjon som andre ikke vet om?

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg sitter ikke på ekstra informasjon, men ingen informerte meg om klagemuligheter den gangen. Hadde jeg klaget så hadde de kanskje mistet lisensen.

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjorde de mot deg?

• Liker 1
Skrevet

Du har rett til å klage til kontrollkommisjonen når du er innlagt, og 3mnd etter hvis jeg ikke husker helt feil. Du skal til og med få hjelp til å klage av de ansatte hvis du vil det. Du har også rett til å få vite om at du har rett til å klage.

Når det har gått såpass lang tid er nok ikke kontrollkommisjonen stedet å gå, men domstolen. Da må du nok skaffe deg advokat. Du kan få fri rettshjelp hvis du tjener under en viss sum.

Jeg er ikke helt sikker på dette, men tror det er slik det fungerer.

Men jeg tror det beste for deg er å prøve å gå videre, da jeg tviler på at du får noe medhold. Jeg tenker dette fordi det har gått såpass lang tid.

Gjest Gjest
Skrevet

Fylkeslegen eller se om du kan komme i kontakt med andre pasienter som har opplevd lignende ting?

Men er det foreldet, så er godt mulig du ikke får gjordt noe. (Skremmende at det bare er 2 års frist på slikt)

Gjest Gjest
Skrevet

Ta en tlf til pasient og brukerombudet i din kommune.

Du finner flere opplysninger og tlf til din kommune her http://www.pasientombudet.no/

Har du hatt økonomiske tap på grunn av feil /manglende behandling

Kan du søke om erstatning gjennom Norsk Passienterstatning

Du finner mer informasjon på denne siden http://www.npe.no/

Men vær forberedt på at det er lite de kan og ønsker å gjøre.

Vierker som npe jobber mer for å beskytte leger og andre helsepersonell , en å hjelpe pasientene og rette opp feil som alt er blidt gjort.

NPE har fått en del kritikk i media i senere tid.

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2011/05/09/manglende-tillit-til-npe/index.xml

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.1315138

7 av 10 fikk avslag i NPE http://www.nyhetspressen.com/116984.html

AnonymBruker
Skrevet

Fylkeslegene beskytter kriminelle sadister i psykiatrien.

Jeg forfulgte mine to overgripere og drev dem omtrent til vanvidd, jeg handlet innenfor loven men helt på grensen.

De rører ikke meg igjen!

Gjest charella
Skrevet

Huff sorrry men du hørtes ut som om de hadde god grunn til å tvangsinnlegge deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Huff sorrry men du hørtes ut som om de hadde god grunn til å tvangsinnlegge deg.

Hvem?

Gjest Gjest
Skrevet

Til dere som hevder det er menneskelig å gjøre feil, eller at de sikkert hadde rett (merk her at TS har fått medhold av andre leger):

Om noen hadde blitt feilaktig dømt for noe, hadde dere sagt det samme da?

TS: Som andre her har påpekt, advokat, og domstolen er trolig den eneste muligheten du har. Om det er verdt det eller ei er opp til deg. Personlig hadde jeg nok gått videre med det om jeg hadde hatt krefter, og ikke hatt barn.

Skrevet

Ts

Hva begrunner du det med?

Skrevet

Fylkeslegene beskytter kriminelle sadister i psykiatrien.

Jeg forfulgte mine to overgripere og drev dem omtrent til vanvidd, jeg handlet innenfor loven men helt på grensen.

De rører ikke meg igjen!

Hva gjorde du?

Dersom det du gjorde var lovlig så er det vel greit, selv om det var på grensen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...