Gå til innhold

Snus eller livsstil

Fremhevede innlegg

Gjest Snusmumriken
Skrevet

Lurer på om det er noen andre her som får uren hud rundt munn og nese av snus, er usikker på om snusen er årsaken, eller om det er noen andre faktorer.

Har levd veldig usunt dette året i forhold til det jeg vanligvis gjør med tanke på mat og alkohol forbruk. Har også oppholdt meg store deler av året i tropisk og fuktig klima. Det hele toppet seg da jeg begynte å røyke igjen rundt februar, men gikk etterhvert over til snus. Har de siste 2 månedene fått uren hud og noe jeg vill kalle "rød bart". Har aldri hatt noen problemer med hud før dette året, men har etter utenlandsoppholdet fått dette. Fikk i tillegg heteutslett og sopp/ringorm på huden.

Tror dere den urene/irriterte/røde huden rundt munn og nese skyldes snusen eller disse andre faktorene? Skal sies at jeg ikke snuser mye, kanskje 2 til 3 bokser i uken. Vet heller ikke om noen andre som får "rød bart" og uren hud rundt munnen av snus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hatt urenhud verken rundt munnen eller andre steder. Og jeg snuser. Så tror ikke det har noen innvirkning på det, men man vet aldri folk reagerer vel forskjellig.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar, noen fler med erfaringer?

Skrevet

Snuser selv, og har veldig sjelden uren hud.

Spiser svært sjeldent godteri osv, ting som fører til uren hud, så jeg tror nok det er livsstil/kosthold som har størst innvirkning.

Skrevet

har ingen formening om snus/røyk i forhold til dette, men med beskrivelsen din så er det første som slår meg at det kan være perioral dermatitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...