Gå til innhold

Veltrent overkropp, MEN...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest 123
Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg er en jente som i utgangspunktet har en veltrent og sterk overkropp. Jeg ser ikke overvektig ut oppe, men underkroppen er ille. Lårene mine disser, rompa mi er stor og jeg har en del celulitter.

Jeg trener fotball 5 ganger i uken, men som regel blir det 6 økter i uken på grunn av gym på skolen. Jeg har den siste måneden spist bare sunn mat, og sett at vekta går nedover, men dette synes absolutt ingenting på underkroppen, bare på overkroppen.

Jeg synes det er virkelig flaut å måtte gå på stranden med de lårene og den rumpa jeg har nå, og derfor lurer jeg om dere har noen forslag til hva jeg kan gjøre for først og fremst bli kvitt fett, men også stramme opp? Jeg trener styrke 2-3 ganger i uken, men er kanskje ikke veldig flink til å trene styrke på beina. Allikevel skjønner jeg ikke hvordan bare styrketrening kan hjelpe, det er jo selve flesket jeg vil ha vekk? Jeg er jo sterk i beina, og har muskler, det er bare det at det dekkes av fettet.

Jeg er klar over at det finnes noen andre tråder som denne, men der er det også omtrent bare anbefalt styrketrening, og jeg kan ikke forstå hvordan dette kan hjelpe på å få vekk løst fett som bare henger og slenger?

Mvh. jente 18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette med at fettet slipper forskjellige plasser når man går ned i vekt er en kjensgjerning. Vi har alle et utgangspunkt, og jeg vet forøvrig av mange som i motsetning til deg ergrer seg over at magefettet er det som sitter best.

For å kunne svare på spørsmålet ditt vil jeg tro og mene at styrketrening vil kunne gjøre at du vil oppnå målet ditt. Det er ikke sikkert lårene vil bli mindre, men de vil bli strammere. Du sier også noe om at du har spist sunt en måned, og at resultatene på overkroppen har kommet tydelig fram på denne tiden. Trolig vil også underkroppen følge etter i den påfølgende tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...