Gå til innhold

Irriterende hund!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette gjelder familiens hund. Hun er fryktelig irriterende! Har hatt henne i 8 år og er så klart glad i henne, men jeg kjenner det driver meg til vanvidd å ha dette dyret overalt. Har mange andre dyr hjemme, fra gnagere til katter, og er generelt glad i dyr, men hunden irriterer meg.

Hun slafser hele tiden, slikker seg hele tiden. Vanvittig ekkel lyd! Sitter på kveldene med oppgaver, og hører på en hund som slafser seg i skrittet i timesvis, det er til å spy av.

Også sitter hun hele tiden ved siden av meg, klistrer seg på som en klegg. Når noen ringer på døren går hun bananas, det blir mye lyd og støy for å si det sånn. Hun overfaller folk som kommer (ikke på en agressiv måte), det går aldri an å komme hjem etter jobb og skole uten å få en hoppende hund på seg. Det blir rett og slett for mye, vil ha fred! Hadde ønsket hun var litt roligere og litt mer i bakgrunnen.

Dessuten stinker hun! Helt grusomt... Har gjort all verdens for å bli kvitt det, men ånden er fra h*lvete.

Merker når jeg er på besøk hos andre uten hund hvor avslappende og herlig det er. Ingen som stresser rundt, røyter og stinker. Katter er så mye fredeligere, jeg elsker katter.

Skriver ikke dette fordi jeg trenger konkret hjelp med noe, men vil gi et annet bilde av de å ha hund. Mange misunner meg som har hund, men det er ikke så kjekt i hverdagen som man skulle tro. Nå finnes det roligere raser enn min (terrier), men generelt sett er det mye mas med hund.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmmm, 8 år gammel og stinkende ånde og hund som slikker mye... Har dere sjekker om hun har tannproblemer??? En hund skal ikke lukte vondt fra munnen (altså ikke colgate, men ikke sånn at man ikke kan ha lukten i nærheten...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, 8 år gammel og stinkende ånde og hund som slikker mye... Har dere sjekker om hun har tannproblemer??? En hund skal ikke lukte vondt fra munnen (altså ikke colgate, men ikke sånn at man ikke kan ha lukten i nærheten...)

Hun har vært sånn alltid. Har vært hos dyrlege og fått div. ting ifm det (skrapegreier, hundebein osv. Husker ikke detaljene). Hadde spesialmat også, som skulle hjelpe. Ingenting hjalp.

Jeg syns alle hunder lukter vondt, men hun her lukter ekstra i følge andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terriere er jo ikke akkurat de roligste rasene heller for å si det mildt.

Men jeg syns at du skisserer et veldig negativt syn på hund- og hundehold. Jeg forstår at du syns det er irriterende og sånt, men allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du dette seriøst??

at bikkja får lov å slafse i timer = dine feil

normal vask er ok,noe annet med besettelsesvasking-da distraherer du hunden,sjekker at det ikke er sår eller at hunden klør

Sikkel kan være pga kvalme eller rasespesifikt.

Stinker? Kan være pga foret eller magen. Merklig at vetrinær ikke følger opp eller er det du som ikke har? Kansje du er veldig negativt innstilt mot denne og alt da er feil... ?

Normalt med røyting da, 2 ganger i året. Andre mister hår pga mat,stress ,løpetid osv

At hun hopper er vel din egen feil,at du ikke har lært henne å ikke hoppe.Lær inn komando stå!

Noen hunder er som en skygge,følger eier over alt. Som oftes de mer små nervøse.Lær inn komando BLI så slipper du kansje skyggen.

Forresten synes jeg ikke du burde ha hund,når alt er så fryktelig feil

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terriere er jo ikke akkurat de roligste rasene heller for å si det mildt.

Men jeg syns at du skisserer et veldig negativt syn på hund- og hundehold. Jeg forstår at du syns det er irriterende og sånt, men allikevel.

Ja, det er sant. Kjenner ingen andre hunder som er så gira som min.

Jeg syns egentlig det er positivt å gi et annet bilde på det å ha hund. Kjenner mange som skaffer seg hund fordi de tror det er bare kosing og tur, kanskje børsting innimellom. Vel, det har sine negative og ekle sider å ha hund også.

Nylig kjøpte ei venninne av meg cocker spaniel valp fordi de er så søte. Selv om alle advarte henne. Nå etter et pr mnd fant hun ut at hund ikke var et rosenrødt eventyr likevel, og mest sannsynlig må valpen omplasseres. Utrolig trist for valpen. Litt avsporing, men jeg syns folk skal få lese både positive og negative sider ved å ha hund.

Etter å ha hatt denne familiehunden vet jeg at jeg aldri kommer til å skaffe meg egen hund i fremtiden. Og det er bra, fordi jeg passer ikke til å ha hund pga alt maset og stellet som følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mener du dette seriøst??

at bikkja får lov å slafse i timer = dine feil

normal vask er ok,noe annet med besettelsesvasking-da distraherer du hunden,sjekker at det ikke er sår eller at hunden klør

Sikkel kan være pga kvalme eller rasespesifikt.

Stinker? Kan være pga foret eller magen. Merklig at vetrinær ikke følger opp eller er det du som ikke har? Kansje du er veldig negativt innstilt mot denne og alt da er feil... ?

Normalt med røyting da, 2 ganger i året. Andre mister hår pga mat,stress ,løpetid osv

At hun hopper er vel din egen feil,at du ikke har lært henne å ikke hoppe.Lær inn komando stå!

Noen hunder er som en skygge,følger eier over alt. Som oftes de mer små nervøse.Lær inn komando BLI så slipper du kansje skyggen.

Forresten synes jeg ikke du burde ha hund,når alt er så fryktelig feil

Vet ikke om du har lest hele innlegget, for jeg skrev at det ikke er min hund, men familien sin. Er verken jeg som har kjøpt den eller har ansvar ifm veterinær eller oppdragelse. Men jeg vet det har blitt prøvd div. ting ifm stinkingen, uten at jeg husker detaljene.

Hun er godt oppdradd og lydig på flere områder, har gått på div kurs og drevet på meg utstilling, agility osv. Men å hindre henne fra å gire seg opp og overfalle alle som kommer hjem er nærmest umulig for en type som henne. Det er nok mulig, men ikke i en alder av 8 år. Har hatt fuglehunder tidligere, de var ikke sånn.

Uansett, poenget er at det er ekkelt og masete med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egentlig det er positivt å gi et annet bilde på det å ha hund. Kjenner mange som skaffer seg hund fordi de tror det er bare kosing og tur, kanskje børsting innimellom. Vel, det har sine negative og ekle sider å ha hund også.

Nylig kjøpte ei venninne av meg cocker spaniel valp fordi de er så søte. Selv om alle advarte henne. Nå etter et pr mnd fant hun ut at hund ikke var et rosenrødt eventyr likevel, og mest sannsynlig må valpen omplasseres. Utrolig trist for valpen. Litt avsporing, men jeg syns folk skal få lese både positive og negative sider ved å ha hund.

Etter å ha hatt denne familiehunden vet jeg at jeg aldri kommer til å skaffe meg egen hund i fremtiden. Og det er bra, fordi jeg passer ikke til å ha hund pga alt maset og stellet som følger med.

Jepp det er kanskje greit sånn sett. Det fins uansett ingen unnskyldning for de menneskene som kjøper en hund fordi den er "søt". Jeg tror få vet nettopp hvor stort et ansvar det er. Og det er fint og flott at du har innsett at hundehold kanskje ikke er noe for deg. Det skal sies at det kan hende denne hunden har fått en noe annerledes oppdragelse enn hva andre hunder får. Det er ikke så lett å "temme" en ivrig terrier, men det er mulig å oppdra en terrier til å ikke gå banans når dørklokka ringer. Disse smattelydene som du syns er irriterende ville kanskje ikke andre syns at er irriterende, men det er klart at hvis du syns det så er det bare sånn det er.

Jeg håper bare at du gir denne hunden den kjærligheten, omsorgen, mosjonen og ellers nødvendighetene den trenger selv om at du irriterer deg over den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du dette seriøst??

at bikkja får lov å slafse i timer = dine feil

normal vask er ok,noe annet med besettelsesvasking-da distraherer du hunden,sjekker at det ikke er sår eller at hunden klør

Sikkel kan være pga kvalme eller rasespesifikt.

Stinker? Kan være pga foret eller magen. Merklig at vetrinær ikke følger opp eller er det du som ikke har? Kansje du er veldig negativt innstilt mot denne og alt da er feil... ?

Normalt med røyting da, 2 ganger i året. Andre mister hår pga mat,stress ,løpetid osv

At hun hopper er vel din egen feil,at du ikke har lært henne å ikke hoppe.Lær inn komando stå!

Noen hunder er som en skygge,følger eier over alt. Som oftes de mer små nervøse.Lær inn komando BLI så slipper du kansje skyggen.

Forresten synes jeg ikke du burde ha hund,når alt er så fryktelig feil

Ok, så du mener du kan få en perfekt hund som ikke er ekkel eller gjør plagsomme ting? En hund som lukter roser, aldri røyter, aldri søler elelr skitner seg til, aldri gjør uønsket oppførsel... Hunder er hunder uansett, noen ting kan du endre og påvirke, men ikke alt. Det er ikke bare bare. Lære kommando for ditt og datt er lettere sagt enn gjort, hunder er dyr, ikke maskiner.

Jeg liker ikke hunder, syns de er rimelig too much på alle områder. Har hatt hund før, men innså etterhvert at det er litt for mye.

Derfor har jeg fisker heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du har lest hele innlegget, for jeg skrev at det ikke er min hund, men familien sin. Er verken jeg som har kjøpt den eller har ansvar ifm veterinær eller oppdragelse. Men jeg vet det har blitt prøvd div. ting ifm stinkingen, uten at jeg husker detaljene.

Hun er godt oppdradd og lydig på flere områder, har gått på div kurs og drevet på meg utstilling, agility osv. Men å hindre henne fra å gire seg opp og overfalle alle som kommer hjem er nærmest umulig for en type som henne. Det er nok mulig, men ikke i en alder av 8 år. Har hatt fuglehunder tidligere, de var ikke sånn.

Uansett, poenget er at det er ekkelt og masete med hund.

Huff, stakkars hund :( håper resten av familien din ikke har samme oppfattelsen..

Isåfall burde dere kanskje vurdere ett nytt hjem til h*n, hos noen som ønker ALT som følger med og ha en hund :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha herlig! Jeg hater også den ene familiehunden vår, hun lukter vondt og er utrolig irriterende på alle måter. Heldigvis bor jeg ikke hjemme lenger, men grøsser hver gang jeg ser den tispa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars hund :( håper resten av familien din ikke har samme oppfattelsen..

Isåfall burde dere kanskje vurdere ett nytt hjem til h*n, hos noen som ønker ALT som følger med og ha en hund :rodmer:

Hun får ikke dårlig behandling, selv om jeg syns hun er irriterende og ekkel.

Heldigvis forstår hun ikke hva jeg sier :P "Kan den jævla hunden holder opp med slafsingen", betyr ikke at jeg går og slår henne liksom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiehundene våre har fast plass i stuen hvor de skal ligge hele tiden, når de er inne vel og merke. Om de ikke klarer å bli der så har vi på dem bånd. Da unngår du at den følger etter deg og hopper på de som kommer på besøk. Om hun slikker seg så kan du jo si nei, hvis det blir for ille. Evt ha hunden ut akkurat når du skal sitte med oppgaver, hvis dette lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg usedvanlig glad i hunder, og gleder meg enormt til å få hund igjen, så er nok lett for meg å ta hundens parti, men...

Det at hun klenger er jo fordi hun vil ha oppmerksomhet og kos! Folka hennes (familien din) er kanskje på jobb hele dagen, hu går rundt og er ensom, og så når dere er hjemme vil hun jo omtrent sitte oppå dere fordi dere ENDELIG er der igjen! Hun vil ha oppmerksomhet og gjør det hun kan for å bli kost med. Selvsagt må det være mulig å si "gå og legg deg", eller vise hunden til plassen sin og gi en godbit når hun/han er flink og legger seg der om det blir mye mas. Men hun savner sikkert menneskene sine hele dagen.

Det at hun hopper opp og vil kose når noen kommer sier jo også noe om at hun er glad for besøk, og at hun ønsker dere velkommen hjem. Om dere er hjemme og andre kommer på besøk må det kunne gå an å si "sitt" og "bli" og evt holde henne i halsbåndet, la henne sitte mens folk klapper henne og så be dem ignorere henne hvis hun prøver å hoppe når de er ferdige med å hilse. Hunden vi hadde var veldig hoppete, men om man først hilste, og så tok hendene vekk, evt opp i lufta så han ikke kunne gå under hånda og prøve å bli klappa, og ignorerte ham, slutta han. Helt bemerkelsesverdig å se på. Hvis man prøvde å dytte han vekk ble det verre.

Den slikkinga på egen hud hele tida høres nesten OCD ut. Kanskje hunden har et psykisk problem som hun løser ved å slikke på ting? Hvis det er sånn at veterinæren ikke har funnet noe. Ellers kan det jo være tannstein eller at pinner sitter fast i munnen som skaper rotten/dårlig lukt.

Nå har jeg kommet med mange råd du egentlig ikke ville ha, men det var ikke helt til å unngå, merker jeg. Det er klart det er mye mas med å ha hund også, det vet jeg godt. Hadde familiehund i 14 år, og skal om noen år få hund igjen sammen med min kjære. Men det er mye styr med unger også, og man slutter ikke å kaffe seg begge deler likevel. Man har ikke bare solskinnsdager, men man har mange av dem også.

Skjønner det ikke er din hund, men hun er jo sikkert glad i deg. Hun vil ha oppmerksomhet og kos, hun kommer løpende med logrende hale for å møte deg når du kommer hjem og hun skjønner jo ikke at hun lukter vondt. Kanskje du burde kose litt med henne og snakke med henne noen ganger, ikke bare sende ut masse negativ energi som bare får henne til å prøve enda hardere - for å overbevise deg om at hun er bra nok og fortjener oppmerksomhet og kjærlighet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er mye styr med unger også, og man slutter ikke å skaffe seg begge deler likevel. Man har ikke bare solskinnsdager, men man har mange av dem også.

Helt enig.

Hvis jeg hadde skrevet om en lillesøster, fetter o.l. som er veldig irriterende, prøver å få oppmerksomhet hele tida, holder aldri kjeft, skjønner ikke at det er irriterende med kos og lek hele tida osv, så hadde nok TS tenkt at det ikke er barnet det er noe feil med.

Klart hunden er glad når familiemedlemmer kommer hjem, det er jo en del av flokken hennes! Og hun blir frustrert hvis hun ikke får hilst ordentlig, og da er det ikke rart om hun "klistrer seg på deg som en klegg". Hvis hunden stresser rundt hele tida som du beskriver er det noe feil med hundeholdet. For lite mosjon, for lite aktivisering, for mye kjedsomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden stresser rundt hele tida som du beskriver er det noe feil med hundeholdet. For lite mosjon, for lite aktivisering, for mye kjedsomhet.

njææ det der er jeg litt uenig i, nå er ikke jeg TS, men hunden til moren min den bor sammen med broren sin og de går tur tre ganger om dagen, ca 2-3timer hver dag med tre andre hunder. De er også med stefaren min på jobb flere ganger i uken og de er i mye aktivitet og frisk som en fisk. Alikevel er alltid hun ene hunden alltid hyper og slitsom, denne hunden er bare sånn.

Akkuratt som et slitsomt menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke helt forstå at noen faktisk hater hunden sin :klo:

Håper ikke dere skaffer dere ny hund i det minste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær henne respekt, det er ditt område (hun kan bare komme når du vil) Det er dine gjester, ikke hennes. osv. Er det noe galt med henne, urinveisinfeksjon, tatt for tidlig fra mamman el.l? Ånden kan være tannstein eller råtten mat mellom tenna.

Vi har også en ufattelig irriterende hund. hehe. Men er kjempeglad i henne uansett. Fr.bulldog slafser nok mer en vanlig, men jeg tror hun gjørs på og vaske seg når jeg spiser middag, hehe. Hun stinker død og fordervelse av munnen så vi pusser tennene hennes. Hun er stressa uten grunn og er ikke akkurat lur.. Hun er ko-ko etter mat og finner ALDRI rette plassen og gå på do. Men hun er den søteste i verden og kommer unna med alle sine særegenheter. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også hun er litt "på jobb" døgnet rundt og passer på deg og huset. Viss du "eier" huset ditt tror jeg kanskje hun roer seg ned og ikke stresser sånn? Ikke rart hun styrer på med alt det ansvaret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...