AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #1 Del Skrevet 31. mai 2011 Hennes på nynorsk, er det hennar? Hva med "henne"? Trærne(altså som i et tre), hva er det på nynorsk? Vannfontene, hva er det på nynorsk? Og "endorfinene"? Og "lille", som i liten? Og bugnende, som i bugnende trær? Og "bordet"? Altså som i et bord "Fristelsen"? "Hviskes", som i å hviske ut? Sommermodent? Problemer? Tilhørte? Antakeligvis? TUSEN TAKK! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kissi Skrevet 31. mai 2011 #2 Del Skrevet 31. mai 2011 http://decentius.hit.uib.no/lexin.html?ui-lang=nbo&dict=nbo-nny-maxi&checked-languages=N&checked-languages=Nny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 31. mai 2011 #3 Del Skrevet 31. mai 2011 Hennes på nynorsk, er det hennar? Hva med "henne"? Henne Trærne(altså som i et tre), hva er det på nynorsk? Trea Vannfontene, hva er det på nynorsk? Vassfontene Og "endorfinene"? -ane Og "lille", som i liten? vesle Og bugnende, som i bugnende trær? -ande Og "bordet"? Altså som i et bord bordet "Fristelsen"? Freistinga "Hviskes", som i å hviske ut? viske ut eller kviskre? I fall det siste: Vert kviskra, men ei omskriving ville kanskje fungere betre. Sommermodent? sommarmodent Problemer? utan -er Tilhørte? tilhøyrde Antakeligvis? finst ikkje på nynorsk, skriv om. TUSEN TAKK! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dobby Skrevet 31. mai 2011 #4 Del Skrevet 31. mai 2011 Antakeligvis -> Truleg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #5 Del Skrevet 31. mai 2011 Tusen takk, dere er engler:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 31. mai 2011 #6 Del Skrevet 31. mai 2011 Egentlig gjør jeg av prinsipp ikke andres lekser, men nynorsk er litt gøy, og etter spørsmålene å dømme trenger du trolig all den hjelp du kan få: Hennes på nynorsk, er det hennar? Ja Hva med "henne"? Ho Trærne(altså som i et tre), hva er det på nynorsk? Trea Vannfontene, hva er det på nynorsk? Springvatn Og "endorfinene"? Endorfina Og "lille", som i liten? Vesle Og bugnende, som i bugnende trær? Og "bordet"? Altså som i et bord Bordet "Fristelsen"? Freistinga "Hviskes", som i å hviske ut? Vert kviskra Sommermodent? Sommarmodent Problemer? Problem Tilhørte? Var eigd av ? Antakeligvis? Truleg TUSEN TAKK! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 31. mai 2011 #7 Del Skrevet 31. mai 2011 Tilhørte kan vel også være "tilhøyrde"? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 31. mai 2011 #8 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Litt sen, ja... Godt å se vi er enige Og Raven Emerald: Alt godt har skrevet tilhøyrde, og så vidt jeg forstår er hun veldig stødig i nynorsk! Endret 31. mai 2011 av Spinell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 31. mai 2011 #9 Del Skrevet 31. mai 2011 La ikke merke til det, bare skummet gjennom...lol... Men godt å se at jeg ikke har glemt alt jeg lærte på barneskolen. =P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dobby Skrevet 31. mai 2011 #10 Del Skrevet 31. mai 2011 For meg kjennest det meir naturleg å seie at noko "høyrer til", ikkje "tilhøyrer". Tilhøyrer er nok ikkje feil, men høyrer til kling betre på nynorsk (i alle fall i mine øyre). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå