Blackpuma Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Et enkelt spørsmål, men åh så vanskelig allikevel. Jeg tenker ikke nødvendigvis på kjæreste-emner, men det er jo litt det som står i tankene. Jeg for min del møter for lite gutter/menn til å kunne forelske meg, og dette er ganske plagsomt, for jeg føler ikke det er utseende eller personlighet som stopper meg, men rett og slett at jeg ikke møter noen aktuelle kandidater. Jeg ønsker meg også et større nettverk, og mer sosial "trening". Jeg er også nyinnflyttet i Oslo, og har få bekjentskaper her. Har noe familie, og en beste venninne, men uten om det har jeg ingen. Derfor føler jeg at jeg trenger flere venner, større nettverk. Jeg kunne godt ut alene, men er bare 19 år, så det er veldig begrenset hvor jeg kan gå ut, og de stedene jeg kan gå ut er ofte veldig harry eller rølpete eller sjekkete. Og hvordan blir man kjent med mennesker gjennom jobb? Joda, jeg blir kjent med dem, men hvordan tar man steget ut videre fra jobb til vennskap? Jeg føler meg bittelitt ensom for tiden, og selv om jeg trives godt i eget selskap, så mangler jeg noe. Og jeg har så lyst til å føle følelsene av forelskelse igjen. Jeg er ung, men har fortsatt opplevd og opplever for lite av sånt. Jeg føler alle rundt meg er forelsket i noen til en hver tid, mens jeg ikke har vært forelsket siden en eks-kjæreste for to-tre år siden. Vanskelig, og gir meg litt klump i halsen. Føler meg litt kald, og blir litt nervøs av det. Noen?
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Hvorfor ønsker du å være forelskett? Leder jo sansynligvis bare til sorg i lengden anyway. Neh, nyt livet nå å ta deg noen dypp med fingrene i stedet, godt for helsa. Får faen ikke mer morro enn du lager selv
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2011 #3 Skrevet 31. mai 2011 Man kan møte folk når man melder seg på et kurs/deltidsstudie/kveldsskole.Folk man studerer sammen med kan man gå ut med også, og begynne å bli kjent. Fra jobb til vennskap er vanskelig. Der forblir man ofte bare kollegaer, siden folk har sitt sosiale nettverk med venner, familie , unger, og forpliktelser på forhånd. Spesielt i Oslo jobber folk mye pga høy boligpris, så da har man lite tid til å være så sosial og inkludere nye folk fra jobben i det sosiale nettverket sitt.Det blir med en lønningspils og julebord, og det er det. Er min erfaring. Men du er 19, og hvis du tar et fag på feks Blindern ( noe lett noe som kan brukes til alt) ved siden av jobben din, så har du et godt utgangspunkt til å bli kjent med folk. Test ut studentmiljøene osv.
Blackpuma Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2011 Joda, slit med kjæreste, men også veldig deilig. Vil jo få de følelsene jeg også, føler innimellom at det ikke er noe håp når det gjelder sånt, siden jeg aldri blir betatt eller forelsket. Jeg skal starte på skole nå til høsten, så da kommer jeg nok til å få et stort fint nettverk, men dette er jo nesten tre måneder til.. Virker ikke som om jeg vil få så mange svar her, så finner nok ut av ting før eller siden
omelett Skrevet 31. mai 2011 #5 Skrevet 31. mai 2011 Meg i et nøtteskall. Bortsett fra at jeg er gutt da. Har desverre ingen råd, men kommer til å følge godt med i denne tråden
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #6 Skrevet 31. mai 2011 Hvis du vil ha potensielle kjæresteemner og venner du kan gå ut med er det beste å skaffe seg en lavbetalt sommerjobb i serviceyrket. Kjipt, såklart, men funker som bare det. Der jobber mange unge og utadvendte folk sammen, som liker å koble av etter jobb/i helger og som kompenserer for lav lønn og kjipe arbeidsforhold med et sosialt samhold.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2011 #7 Skrevet 1. juni 2011 Hvis du vil ha potensielle kjæresteemner og venner du kan gå ut med er det beste å skaffe seg en lavbetalt sommerjobb i serviceyrket. Kjipt, såklart, men funker som bare det. Der jobber mange unge og utadvendte folk sammen, som liker å koble av etter jobb/i helger og som kompenserer for lav lønn og kjipe arbeidsforhold med et sosialt samhold. Hvilket yrke er serviceyrket? Snakker vi badevakt, klesbutikk, stuepike, taxisjåfør, serveringshjelp eller hva snakker vi om da, egentlig?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå