AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Jeg lurer rett og slett på hvor usunt nudler er? Jeg vet jo at det ikke er spesielt mye næring i det, men er det mye dritt i det i tillegg? Er student og har ikke så god råd, samtidig liker jeg nudler. Problemet er bare at jeg gjerne skulle tatt av noen kilo, og trenger derfor ikke noe som jeg legger meg på av..
Gjest Consensio Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 (endret) Lurer jeg også på. Fikk litt noja av en butikkmedarbeider i en butikk her i byen (et sted jeg normalt aldri handler heldigvis), hvor jeg kom med 3 pakker med nudler og hun utbrøt; "Ja altså du vet at du like gjerne kan spise potetgull, for nudler er skikkelig usunt!" Faen til frekkhet Jeg skulle jo ikke en gang spise nudlene selv, jævla kjerring. så jeg har lurt litt på hvor usunt nudler egentlig er Endret 30. mai 2011 av Consensio 2
Gjest Blokkolokko Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Tviler sterkt på at det kan være så veldig usunt? Det er vel heller slik at det ikke er så spesielt "sunt" at det gjør noe..? :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Stemmer nok det, at nudler og potetgull kan sammenlignes hva kalorier angår. Null næring, bare tomme kalorier. Og mange.
chui Skrevet 30. mai 2011 #5 Skrevet 30. mai 2011 Jeg leste i avisen faktisk, for flere år siden, hvor de sammenlignet nudler med berlinerboller...
Micolina Skrevet 30. mai 2011 #6 Skrevet 30. mai 2011 (endret) Vært en tidligere tråd om det . Er også en sak i Aftenposten om det. Altså, 450 kalorier, mer enn en donuts. Men nå skal det sies at go'morgen yogurt inneholder oppimot 320 kalorier. Endret 30. mai 2011 av Micolina
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #7 Skrevet 30. mai 2011 Det som gjør nudler usunne, er at de forkokt, nærmere bestemt frityrstekt i herdet fett/ transfett. http://en.wikipedia.org/wiki/Instant_noodles Derav parallellen til potetgull. Bruker man i tillegg krydderposen som følger med, får man et måltid fullt av salt og MSG i tillegg til transfettet og de raske karbene, og dertil blottet for vitaminer, mineraler og fiber. 1
Gjest Silvermist Skrevet 30. mai 2011 #8 Skrevet 30. mai 2011 Det er veldig usunt, hvis jeg ikke husker feil er de typiske hurtignudlene forhåndsfritert i palmefett/olje.
Gjest Consensio Skrevet 30. mai 2011 #9 Skrevet 30. mai 2011 yikes, skal printe ut dette og ta det med til min venninne. Hun elsker nudler og kan spise det veldig, veldig ofte. Har bare brukt glassnudler selv, når jeg har laget asiatisk mat, men heldigvis så bruker jeg jo veldig lite av det at man knapt vet at det er der.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #10 Skrevet 30. mai 2011 Har bare brukt glassnudler selv, når jeg har laget asiatisk mat, men heldigvis så bruker jeg jo veldig lite av det at man knapt vet at det er der. Glassnudler blir noe helt annet, dvs mungbønnenudler. De er som navnet tilsier laget av bønner, faktisk, og er en helt "ren" råvare.
Fanta Exotic Skrevet 30. mai 2011 #11 Skrevet 30. mai 2011 Jeg spiser noen ganger NOKA nudlene til lunsj/middag. De er veldig gode og inneholder litt over 200 kcal. Syns de smaker kjempegodt, men trenger å koke litt lengre enn vanlige nudler. De er jo måltidserstattere, så inneholder mer nøring og vitaminer enn vanlige nudler
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #12 Skrevet 30. mai 2011 Fader heller. Jeg og elsker nudler. Men hjelper det at jeg spiser det smamen med kylling og grønnsaker? Eller vil jeg fortsatt gå opp i vekt pga alle de tomme kaloriene?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #13 Skrevet 30. mai 2011 Glassnudler blir noe helt annet, dvs mungbønnenudler. De er som navnet tilsier laget av bønner, faktisk, og er en helt "ren" råvare. Disclaimer: I følge Wikipedia, om vi nå skal stole på det, kan glassnudler inneholde tvilsomme blekningsmidler. http://en.wikipedia.org/wiki/Glass_noodles
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #14 Skrevet 30. mai 2011 Fader heller. Jeg og elsker nudler. Men hjelper det at jeg spiser det smamen med kylling og grønnsaker? Eller vil jeg fortsatt gå opp i vekt pga alle de tomme kaloriene? Det hjelper ikke på eventuelle kreftfremkallende effekter av oljen de er forhåndsfritert i, da, eller på hormonhermere fra plastemballasjen som muligens kan gå over i nudlene.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #15 Skrevet 30. mai 2011 Men jeg elsker jo nudler.. spesielt yumyum fra rema1000, kokt sammen med masse grønnsaker, mm! 1
Djungelvrål Skrevet 30. mai 2011 #16 Skrevet 30. mai 2011 Det er over 350 kalorier i en nudelpakke. (og man må gjerne ha to pakker for å bli mett) De inneholder hvitt mel og palmeolje (transfett)
Lista Skrevet 31. mai 2011 #17 Skrevet 31. mai 2011 Fader heller. Jeg og elsker nudler. Men hjelper det at jeg spiser det smamen med kylling og grønnsaker? Eller vil jeg fortsatt gå opp i vekt pga alle de tomme kaloriene? Du kan jo spise nudler til frokost, lunsj og middag uten å gå opp i vekt så lenge du forbruker flere kalorier enn du inntar.
matentusiasten Skrevet 31. mai 2011 #18 Skrevet 31. mai 2011 (endret) Det er dette som er verst med smaksforsterkeren MSG- den får dritt til å smake godt. Endret 31. mai 2011 av matentusiasten
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #19 Skrevet 31. mai 2011 Men jeg elsker jo nudler.. spesielt yumyum fra rema1000, kokt sammen med masse grønnsaker, mm! jeg og!!!!
Lykkelitenen Skrevet 1. juni 2011 #20 Skrevet 1. juni 2011 Anbefaler NOKA-nuddlene jeg også. De er dyrere, men de metter bedre, har høyere proteininnhold og er uten transfett. Smaker veldig godt og kan brukes som tilbehør eller spises alene Jeg kan fint klare meg på en pakke NOKA nuddler, med andre typer må jeg ha to...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå