Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi betaler 150 kr i mnd. Det var lagt frem et ønske om å øke dette til 200, men det nektet flertallet av foreldrene. Så barnehagen har ikke råd til et varmt måltid i uken, dessverre... :tristbla:

Så teit. Hva er 50 kr i måneden liksom, for at ungene skal få litt bedre mat i barnehagen??

Vi betaler 270 kr, og får lunch, et brød/fruktmåltid og varmmat en gang i uken. Frokost bringer vi selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi betaler 300 (økte fra 200 til 300 for et år siden)

De får lunch, frukt/knekkebrød måltid.

Fast varm mat 1 gang i uka.

Men barnehagen er flink til å gå ut på tur og da lages det ofte varm mat på bålet, slik at det blir mer en 1dag i uka m varmmat.)

Sunn god mat av fisk og grønnsaker. Vi er kjempefornøyde og synes det er innholdet og kvaliteten i maten som avgjør om hva matpengene skal koste pr. mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Da jenta vår begynte i bhg, var det 360 kr per mnd i kostutgifter. Frokost (brød), lunsj (ofte grøt), frukt og varm mat 1 dag i uka. Nå har de satt opp prisen, ser jeg på giroen vi får, så vi betaler ca 2800 totalt per mnd.

Det var spørrerunde om et ekstra varmt måltid i uken som ville koste nesten 200 kr ekstra per mnd. Dette stemte (heldigvis) de fleste foreldrene nei til - syntes det hørtes VELDIG dyrt ut - en femtilapp per uke for den ekstra dagen med varmmat.

Personlig har ikke vi behov for varmmat i barnehagen - hun spiser jo middag med oss hver eneste dag når hun kommer hjem likevel.

Gjest Annaires
Skrevet

Betaler 150kr tror jeg. Da får de lunsj tre dager i uken. Varmt måltid to ganger i mnd kanskje..

Skulle gladelig betalt noen hundrelapper mer om de hadde fått både frokost, lunsj og ettermiddagsmat hver dag, samt mer varmmat.

Gjest Gjest
Skrevet

Bet 108,-. Smørelunsj 2 ganger i uka, frukt hver dag, og varm mat ca 3 g i mnd.

Skrevet

Vi betaler 250 kr i mnd. Da er det frokost hver dag (havregrøt eller hjemmebane grovt brød med variert pålegg), varm lunsj hver dag samt knekkebrød og frukt på ettermiddagen. Vann å drikke, samt melk til de som ønsker ved frokosten. Veldig godt fornøyd med det :) privat barnehage forøvrig.

AnonymBruker
Skrevet

Vi betaler 200kr/mnd som inkluderer lunsj (leverpostei, makrell, gul- og brunost, agurk/tomat, kaviar, smøreost, brød og melk. Kvaliteten på brødet er så som så, bare helt vanlig kneip. Noen ganger knekkebrød i tillegg), varmmat en gang i uken (veldig fornøyd med denne menyen) og fruktsalat/vafler ved bursdager. Vi må ha med frokost, frukt og evt. mat til ettermiddagen dersom sen henting. Jeg hadde gledelig betalt mer for at de skulle få oftere varmmat og bedre brød/utvalg + frukt.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi betaler 300 i mnd, da er dette inkludert:

Frokost med vann, melk, biola og mye forskjellig pålegg, hjemmebakte rundstykker.

Lunsj, det samme som til frokost

Frukt/knekkebrød måltid kl: 14.00

Varm mat 2 ganger i uken, veldig ofte fisk.

1 gang i måneden har de sammlet bursdagsfeiring for dem som har fylt året den måneden og da får bursdagsbarna velge hva de skal spise av varmmat og de får is eller smudi.

I denne prisen er også bleiene barna bruker inkludert. De som har barn som ikke bruker bleier betaler 250 kr.

Er veldig fornøyd med denne ordningen:) Er en komunal barnehage.

I den barnehagen jeg jobber i derimot så betaler foreldrene 200 i mnd og da får barna frokost, lunsj og frukt til måltidet de har med selv til kl 14.00. Varm mat 1-2 ganger i uka og av pålegg: makrell i tomat, fiskepudding, kaviar og leverpostei, ikke veldig spennende med andre ord.

Skrevet

Jeg ser at vi er av dem som betaler mest, men så er maten i barnehagen veldig bra, de baker brødet selv og lager all maten i barnehagen, barna kan hjelpe til. Jeg synes absolutt det er verd litt ekstra i mnd.

Gjest Annaires
Skrevet

Jeg ser at vi er av dem som betaler mest, men så er maten i barnehagen veldig bra, de baker brødet selv og lager all maten i barnehagen, barna kan hjelpe til. Jeg synes absolutt det er verd litt ekstra i mnd.

Hadde gladelig betalt mye om barnehagen her hadde gjort som deres.

Skrevet

Vi betaler 250 per barn. De får varm lunch hver dag, samt frukt til ettermiddagsmåltidet.

Skrevet (endret)

Der jeg jobber er det 450,- for full plass.

Frokost med brød, havregrøt eller korn. Melk.

Lunsj:

Mandag er det bakedag, rundstykker/brød

Tirsdag er det havregrøt.

Onsdag er det fiske lunsj.

Torsdag er det smørrelunsj. Vi har turdag den dagen.

Fredag varmlunsj.

Så er det frukt og knekkebrød ca 14.15.

Vi har egen kok som lager alle maten. All mat er hjemmelaget og sunn. Ikke noe kunstige tilsettinger der.

Vi får mye forskjellig frukt, så barna får prøvd ut nye typer. Ikke bare eple og bananer. Jordbær, meloner og noen vil ha sitron og. :skratte:

Endret av meta2
Skrevet

Da jenta vår begynte i bhg, var det 360 kr per mnd i kostutgifter. Frokost (brød), lunsj (ofte grøt), frukt og varm mat 1 dag i uka. Nå har de satt opp prisen, ser jeg på giroen vi får, så vi betaler ca 2800 totalt per mnd.

Det var spørrerunde om et ekstra varmt måltid i uken som ville koste nesten 200 kr ekstra per mnd. Dette stemte (heldigvis) de fleste foreldrene nei til - syntes det hørtes VELDIG dyrt ut - en femtilapp per uke for den ekstra dagen med varmmat.

Personlig har ikke vi behov for varmmat i barnehagen - hun spiser jo middag med oss hver eneste dag når hun kommer hjem likevel.

50 kr for 1 måltid til 1 barn?? hvordan regner de ut den summen? Det skal være eget budsjett for kostpengene, det skal kun gå til mat og ikke noe annet...

Jobber selv i barnehage og vi lager havregrøt som frokost / varm lunsj en gang i blant. Til 25 barn bruker vi to pakker havregrøt, en del vann, litt salt, 1,5 L melk. Tilsammen koster jo dette rundt 70 kr for hele måltidet - 3 kr per barn!

Men barna elsker det jo :)

Synes det høres veldig drøyt ut med 200 kr ekstra for kun 1 ekstra varmt måltid i uken... Da skal de lage god mat. Toro tomatsuppe koster heller ikke stort...

Skrevet (endret)

I den ene barnehagen jeg jobber er vel matpengene 220-270 kr mnd. Er ikke helt sikker på beløpet faktisk. Full matordning. (småbarnsavdeling, det har kanskje noe å si for prisen?)

Frokost: brød/knekkebrød med pålegg og melk til drikke.

Lunch: smøremåltid med pålegg som gulost/brunost, tubeost, kaviar, makrell, morrpølse (ungenes helt klare favoritt), fårepølse, leverpostei, prim, kokt egg, majones, agurk og tomat. Noen ganger fiskepudding, rødbeter og sylteagurk.

Varmmat 1-2 ganger i uka (tomatsuppe med fullkornspasta, fiskesuppe, pølse og fullkornspasta, fiskepinner, pizza, havregrøt osv. Melk til drikke.

Lettmåltid kl 14: barnehagebakt knekkebrød (eller kjøpeknekkebrød), skiver eller yoghurt med havregryn. Frukt som eple, appelsin, banan, pære, druer, vannmelon og jordbær.

For en stund siden lagde ped.lederen vaffler fordi det var en del melk som måtte brukes opp. Om vi er på tur tar vi gjerne med varm kakao. En gang innimellom har vi juice til drikke. Ungene får være med å bake innimellom, da nevnte knekkebrød, rundstykker havrekjeks og til jul pepperkaker og julemenn.

Jeg synes kosten er ganske ok, selv om jeg gjerne hadde sett brødet av en litt bedre kvalitet, og kanskje enda litt mer grønnsaker til varmmåltidene.

Endret av fruBeist

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...