Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnehagen vurderer å sette opp matpengene pr mnd fra 250; - 270; eller 300; pr. mnd.

Hvor mye betaler dere i deres barnehage?

I vår barnehage inkluderer matpengene frokost, lunsj, skivemåltid + frukt, og varmmåltider ca 1 gang i uken -.

Skal i møte imorgen der dette skal bli diskutert så fint å vite hva andre betaler...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er vel mer viktig å se HVA de skal kjøpe når de får inn mer penger. Sunnere pålegg? Varm-mat oftere? Mer grønsker og frukt?

Synes det er så mye dårlig mat rundt omkring i norske barnehager..

Skrevet

Jeg har alltid betalt 200 per barn i matpenger. Da er maten noe "subsidiert" av barnehagen. Nå har rammebetingelsene endret seg ganske mye siden i fjor så jeg skal ikke se bort ifra at enkelte barnehager ser seg nødt til å ta betalt for det det faktisk koster for maten.

Skrevet

Det skal føres eget regnskap for maten og en kan ikke kreve mer enn til "selvkost" (de faktiske matutgiftene)

Gjest Gjest
Skrevet

Det skal føres eget regnskap for maten og en kan ikke kreve mer enn til "selvkost" (de faktiske matutgiftene)

Nesten så jeg skulle ønske bhg kunne dette, som de sliter økonomisk

Gjest Purple Haze
Skrevet

I barnehagen hvor jeg jobber, betaler ikke foreldrene matpenger i det hele tatt, det tas av barnehagens budsjett. Vi har smøremåltid 4 dager i uka, varm mat en dag.

Der jeg jobbet før, tok vi 200,- i måneden i matpenger.

AnonymBruker
Skrevet

Vi betaler 300 kr. Da får de frokost, lunsj (varm mat to ganger i uken), og frukt/knekkebrød på ettermiddagen + drikke til alle måltidene selvfølgelig.

Jeg synes ikke det er dyrt, de får god og sunn mat hver dag.

Gjest annemor30
Skrevet

Vi betaler 300 pr mnd.

Frokost: medbragt

Lunsj og frukt/knekkebrød måltid: barnehage.

Varm mat 1 gang pr. mnd.

Når det serveres frukt får de en halv hver. Ja, jeg er irritert på dette;) Dessuten er maten dønn usunn!

Skrevet

Mener vi betaler 220 kr i mnd (men er noe usikker for vi får redusert pris grunnet spes.ped og husker ikke hvor mye vi får redusert). For det får de varmmat 2 ganger i uken, de får frokost og lunsj, ofte med bakte grove rundstykker etc. De får frukt eller knekkebrød på ettermiddagen. Varmmat er alt fra havregrøt til kyllingwok, ofte fisk og de har et variert sunt innhold i påleggsbasen.

Skrevet

I min barnehage betaler foreldrene 400 i matpenger. Da er all mat inkludert, frokost, lunsj, frukt, brød på ettermiddagen..

Synes ikke det er dyrt heller, vi har fokus på sunt kosthold. Grovbrød, fullkorns produkter, varm lunsj koster...

AnonymBruker
Skrevet

i bhg hvor sønnen min går bet vi ca 270 kr i mnd. Vi får brødmåltid hver dag, med ganske beskjedent pålegg (syltetøy,ost,kaviar,leverpostei og makrell i tomat) og melk, varmt måltid 1 gang i uka(pasta,pasta pizza,pasta eller ostesmørbrød..) og 2-5 små biter med frukt halv tre sammen egen matpakke, men er det bursdag får de kake eller noe annet barnet ønsker seg. Ikke veldig sunt kosthold egentlig.. høres ut som du er heldig med både pris og måltid. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Har vel ikke så mye med trådens tema å gjøre, men følte bare for å nevne at den melken dere betaler for kan havne andre steder enn hos ungene deres. Jeg bor i nærheten av en barnehage, og står ved flere anledninger tidlig opp når tine bilen kommer. Den setter melken utenfor hovedinngangen til barnehagen, og det går nesten en time til den første av de ansatte kommer. Da hender det jeg benytter anledningen til å stjele et par liter. Har vel stjålet et par hundre liter tilsammen gjennom årenes løp. Sånn, der fikk dere vite hva dere mulgens er med til å betale for ;)

Skrevet

I barnehagen vår betaler man rundt 200kr i matpenger for full plass (tror jeg..) Det inkluderer et brødmåltid med melk og et måltid med frukt om dagen. Noen ganger har de varmmat i stede for brødmåltidet.

Skrevet

Barnehagen vurderer å sette opp matpengene pr mnd fra 250; - 270; eller 300; pr. mnd.

Hvor mye betaler dere i deres barnehage?

I vår barnehage inkluderer matpengene frokost, lunsj, skivemåltid + frukt, og varmmåltider ca 1 gang i uken -.

Skal i møte imorgen der dette skal bli diskutert så fint å vite hva andre betaler...

Er det privat barnehage? Jeg regner med at dere får en god begrunnelse for prisøkningen. Mange sparer inn til beinet nå. Har bla ikke økonomi til å bruke de vikarene det er behov for. Dersom barnehagen velger å sette opp matpengene for å fortsatt kunne ta inn vikar ved behov så betyr det at de tar barna på alvor.

Flott at de har kalt inn til møte om det. Noen sender bare ut brev og ferdig med det.

Skrevet

I min barnehage betaler foreldrene 400 i matpenger. Da er all mat inkludert, frokost, lunsj, frukt, brød på ettermiddagen..

Synes ikke det er dyrt heller, vi har fokus på sunt kosthold. Grovbrød, fullkorns produkter, varm lunsj koster...

Sånn skulle jeg ønske det var her også! :)

• Liker 1
Skrevet

Har vel ikke så mye med trådens tema å gjøre, men følte bare for å nevne at den melken dere betaler for kan havne andre steder enn hos ungene deres. Jeg bor i nærheten av en barnehage, og står ved flere anledninger tidlig opp når tine bilen kommer. Den setter melken utenfor hovedinngangen til barnehagen, og det går nesten en time til den første av de ansatte kommer. Da hender det jeg benytter anledningen til å stjele et par liter. Har vel stjålet et par hundre liter tilsammen gjennom årenes løp. Sånn, der fikk dere vite hva dere mulgens er med til å betale for ;)

STJELER DU MELK FRA BARN???? er det mulig å være så jævla tett i nøtten! SKAM DEG!!!! :kjempesinna::sinna::balltre:

• Liker 7
Skrevet

Vi betaler 200,- i mnd. For det får barna all drikke og frukt hver dag og to dager i uka får de frokost og lunch. Den ene lunchen er varm mat og den andre er smørelunch. Ellers så får de fruktsalat/grove vafler ol ved bursdager.

Skrevet

Vi betaler 350 kr i mnd. Da er frokost, lunsj, frukt og måltid kl. 15.oo inkludert. Det er varm mat hver dag (småbarnsavdeling), og alt er økologisk (Steinerbarnehage). Jeg (og snuppa) er godt fornøyd.

AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg til karma kommer og biter deg i ræva!

• Liker 6
Skrevet

Vi betaler 150 kr i mnd. Det var lagt frem et ønske om å øke dette til 200, men det nektet flertallet av foreldrene. Så barnehagen har ikke råd til et varmt måltid i uken, dessverre... :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...