addict Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Skal til gynekologen i morra og ta vevsprøve pga dårlige celleprøver som ikke blir bedre.. Er det vondt? Skal kanskje sette inn kobberspiral også.. Hva med det? Greit, jeg har født et barn, men jeg synes faktisk det er helt FORJÆVLI å sette inn den metall-greia bare.. Tanken på at de skal knipe av vev fra livmora mi (eller noe sånt) får meg til å vri meg bare vet tanken.. Jordmora fikk ikke sjekket åpning på meg under fødsel engang, fordi jeg synes det er så jævli ekkelt å kjenne at de romsterer oppi der.. Og spiral da.. Har ikke ord, er bare på gråten Kan noen fortelle meg nøyaktig hvordan dette foregår og hvordan dere opplevde det?
Gjest Lottiplott Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Jeg kan dessverre ikke komme med råd, men en klem for å roe nervene - det kan jeg hjelpe med!
~umulia~ Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Vet ikke om det hjelper men jeg syns ikke vevsprøve er spesielt vondt, kjennes ut som å bli skrapet med en butt negl omtrent Spiral er heller ikke vondt å få satt inn, kjenner det nesten ikke. Jeg fikk litt ubehag etterpå, som milde menssmerter omtrent. Varte vel kvelden ut omtrent. Letter sagt enn gjort, men det lønner seg nok å prøve å slappe av.
Personlig12 Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Off stakkars, vettu det er ikke ille i det hele tatt. Tanken på at noen tar en vevsprøve er vemmelig, men du kjenner faktisk ingenting. Å sette inn spiral kan være ubehagelig, men langt ifra vondt. Jeg lover deg, det er overhodet ingen smertefull opplevelse. Alltid ubehagelig og kanskje ydmykende å gå til gynokolog, men du må bar slappe av. Lukk øynene, ikke se på instrumentene, pust dypt inn og ut så er han ferdig før du vet ord av det. Lykke til kjære deg
Gjest Blondie65 Skrevet 30. mai 2011 #5 Skrevet 30. mai 2011 En gynekologisk undersøkelse med vevsprøve er ikke vondt - men som deg synes jeg ikke akkurat det er behagelig. Når det gjelder spiralen syntes jeg det var verre enn vevsprøver. Trøst deg med at en gyn. undersøkelse - om enn veldig lite festlig - er over på 10 minutter!
addict Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 31. mai 2011 Takk for svar Gruer meg som bare det...
FantasDick Skrevet 31. mai 2011 #7 Skrevet 31. mai 2011 Har tatt vevsprøve flere ganger og de fleste har jeg ikke kjent noenting! De gangene jeg har kjent noe som helst har det bare kjentes ut som at noe pirker litt borti, bare. Ikke noe å grue seg for! Hvordan det er å sette i spiral kan jeg ikke hjelpe med, men det er helt sikkert ikke vondt, kanskje litt ubehagelig? Men det er jo fort gjort! Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #8 Skrevet 31. mai 2011 Om jeg forstår deg riktig så skal du ta en biopsi av livmorhalsen? Du får bedøvelse. Noen har litt vondt etterpå, andre ikke. Noen blør etterpå, andre ikke. Lykke til! Det går alltid bedre enn man tror.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #9 Skrevet 31. mai 2011 Jeg synes også det er litt ubehagelig/ekkelt å ta vevsprøve. Spiral har jeg ikke prøvd, så det vet jeg lite om. Men noe som pleier å hjelpe meg i slike situasjoner, er å gi meg selv en belønning etterpå. F.eks. gå og shoppe litt, kjøpe en jakke, eller noe annet som man har hatt lyst på lenge. Så prøver jeg å konsentrere meg om det når jeg sitter/ligger der i stolen...
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2011 #10 Skrevet 31. mai 2011 Er det vanlige celleprøver det er snakk om her eller biopsi av livmorhalsen? For det er to helt forskjellige ting. Siden du sier at du har hatt celleforandringer som ikke bli bedre så høres det ut som biopsi du skal ha.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #11 Skrevet 1. juni 2011 er det biopsi, kan du forberede deg på lokalbedøvelses sprøyta...... det va helt førr jævli, men etter det gikk det greit.. ikke for å skremme, men forberede deg på hva du skal gjennom
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå