Gå til innhold

Føler meg egentlig mindre pen...


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

Hver gang jeg treffer på utenlandske folk på f.eks youtube eller omegle og sier jeg er norsk så er responsen alltid "Oi, da må du være blond og blåøyd og fryktelig søt!"

Nei... jeg har veldig mørkt hår og brune øyne, og er ikke så fryktelig "søt" at det gjør noe.

Jeg har fått det for meg at folk synes at et skandinavisk utseende er det folk vil ha. Blondt hår, blåe øyne, smale neser, atletiske kropper og alt det der. Selv har jeg litt skråe katteøyne som ikke er så veldig store, og har et noe asiatisk preg pga. høye kinnbein og øyefasongen. Jeg har ofte blitt spurt om jeg har spansk eller asiatisk blod i meg, og når jeg sier nei hører jeg ofte "Åja, men du ser ikke så norsk ut." Og det tolker jeg egentlig som negativt :sjenert:

Det var også en jente på barneskolen som likte å poengtere det på en ertende måte, så har vel egentlig vært ganske bevisst på mitt unorske utseende siden jeg var liten.

Ikke er kroppen min så veldig atletisk heller. Er formfull med litt fremtredende rumpe, og når jeg ser hvor typisk det er for norske jenter å være slank og høy blir jeg litt matt inni meg. Jeg kan ikke si jeg er noe særlig "eksotisk" heller siden jeg er norsk tvers igjennom og lys i huden, så... :sukk:

Jeg vet det er litt idiotisk å klage over dette siden Norge er fylt av både brunetter og blondiner og rødhårede og at vi alle er vakre på hver vår måte og blablabla, men jeg blir litt nedtrykt når gutta legger mest merke til blåøyde blondiner.

Dette var egentlig bare for å lufte tankene mine, men er det noen som føler det litt likt eller har en kommentar?

Og ikke kjeft på meg. Jeg hadde ingen intensjoner om å skape en krangletråd :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kaunis

Jeg vet det er litt idiotisk å klage over dette siden Norge er fylt av både brunetter og blondiner og rødhårede og at vi alle er vakre på hver vår måte og blablabla, men jeg blir litt nedtrykt når gutta legger mest merke til blåøyde blondiner. :ninja:

Blondt hår og blå auge er zzzzzzzzzzzz (har det sjølv). Hadde ikkje hatt i mot ein meir eksotisk-look sånn som du, ser for meg at du ser ut som ein kardashian, hehehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Så koselig sagt =) Men nei, jeg er nok ikke en Kardashian, hehe :gjeiper:

Jeg synes at blå øyne er kjempevakkert, men det er jo ofte sånn at man ofte vil ha det man selv ikke har. Sukker og åh-er meg over min venninnes isblåe øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondt hår og blå auge er zzzzzzzzzzzz (har det sjølv). Hadde ikkje hatt i mot ein meir eksotisk-look sånn som du, ser for meg at du ser ut som ein kardashian, hehehe.

I agree! Jeg er blondine selv, jukser med hårfarge for å bli brunette, det er så mye mer mystisk og elegant, synes jeg! Hver sin smak, så klart ;) Å se mer eksotisk ut enn en traust nordmann, ville jeg tatt som kompliment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si noe jeg, er høy, blond, atletisk og blåøyd... Men hvilke gutter mener du er det bare er interessert i oss? Ja, når jeg er i utlandet får jeg ganske så mye oppmerksomhet, men her i Norge syns jeg mine mørkhårede og brunøyede norske venninner får like mye hvis ikke mer oppmerksomhet fra gutta! Og de er så vakre med sine mørke øyne, mørkt hår og tydelig markerte øyenbryn.. :sjenert:

Jeg er egentlig litt misunnelig på dere jeg, som har et litt mer mystisk og spennende utseende, ofte er dere mer pene, mens jeg er alltid "bare" søt...

Men det har jo alltid vært sånn at man vil være det man ikke er, og ha det man ikke har, men prøv å godta deg selv som du er, da får du det mye bedre med deg selv :) Du høres svært pen ut i mine øyne, og jeg er sikker på at det er flere som misunner ditt utseende, og mange gutter som finner deg attraktiv :) Guttene har forskjellig smak de også, og sånn jeg har opplevd er det de beste gutta som ikke går etter hårfarge og øyenfarge, men din egen spesielle sjarm pga personlighet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh.. og så da? Om man ikke er blond , blå øyne og potetnese?

Jeg ser heller ikke så norsk ut. En gang på politihuset ble jeg spurte om jeg skulle til flyktningkontoret. Nei, jeg har ikke iraner-nese eller noen slike karakteristikker.

Tror nok du gjør dette til noe værre enn det det er. Om dette er din største bekymring her i livet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i et miljø som flommer over av ekte og uekte blondiner. Jeg trives super godt med å være "hun mørke" jeg. Jeg blir husket, og jeg blir lagt merke til! Og det blir helt sikkert du også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg skal ikke si noe jeg, er høy, blond, atletisk og blåøyd... Men hvilke gutter mener du er det bare er interessert i oss? Ja, når jeg er i utlandet får jeg ganske så mye oppmerksomhet, men her i Norge syns jeg mine mørkhårede og brunøyede norske venninner får like mye hvis ikke mer oppmerksomhet fra gutta! Og de er så vakre med sine mørke øyne, mørkt hår og tydelig markerte øyenbryn.. :sjenert:

Jeg er egentlig litt misunnelig på dere jeg, som har et litt mer mystisk og spennende utseende, ofte er dere mer pene, mens jeg er alltid "bare" søt...

Men det har jo alltid vært sånn at man vil være det man ikke er, og ha det man ikke har, men prøv å godta deg selv som du er, da får du det mye bedre med deg selv :) Du høres svært pen ut i mine øyne, og jeg er sikker på at det er flere som misunner ditt utseende, og mange gutter som finner deg attraktiv :) Guttene har forskjellig smak de også, og sånn jeg har opplevd er det de beste gutta som ikke går etter hårfarge og øyenfarge, men din egen spesielle sjarm pga personlighet :)

Dette er ganske interessant lesing. Har alltid sett på en atletisk kropp og blondt hår som det optimale, men nå ser jeg jo at nordmenn er ganske forskjellige på hva de ser på som pent.

Jo, tror jeg bare må godta meg selv som jeg er å være fornøyd med det jeg har. Guttene blir jo mer modne de også, og håper jeg treffer på en fyr som liker det mørke håret mitt og den rundere rumpa mi ( :fnise:) , hehe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Åh.. og så da? Om man ikke er blond , blå øyne og potetnese?

Jeg ser heller ikke så norsk ut. En gang på politihuset ble jeg spurte om jeg skulle til flyktningkontoret. Nei, jeg har ikke iraner-nese eller noen slike karakteristikker.

Tror nok du gjør dette til noe værre enn det det er. Om dette er din største bekymring her i livet..

Det er ikke det verste i livet mitt, og som nevnt var dette mest bare for å lufte tanker jeg av og til grubler over. Men du må huske på at vi lever i et ganske overfladisk samfunn, og da er det ikke sjelden vi tenker over ting vi ikke liker med oss selv og ting vi skulle ha hatt annerledes. I et land dominert av blondiner og blåe øyne og forventninger til et skandinavisk utseende føler jeg meg litt annerledes og mindre pen fra tid til annen, og det er det ikke noe jeg kan gjøre med.

Pluss at jeg er ganske ung - da har man som regel ikke verdens største selvtillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ganske interessant lesing. Har alltid sett på en atletisk kropp og blondt hår som det optimale, men nå ser jeg jo at nordmenn er ganske forskjellige på hva de ser på som pent.

Jo, tror jeg bare må godta meg selv som jeg er å være fornøyd med det jeg har. Guttene blir jo mer modne de også, og håper jeg treffer på en fyr som liker det mørke håret mitt og den rundere rumpa mi ( :fnise:) , hehe =)

Det er jo et hyggelig kompliment til oss det da, men det er nok ikke den hele sannheten, og det er bra synes jeg :) Smaken er som baken, den er delt ;)

Jeg er hundre prosent sikker, helt sant, at du finner noen som liker deg akkurat som du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det verste i livet mitt, og som nevnt var dette mest bare for å lufte tanker jeg av og til grubler over. Men du må huske på at vi lever i et ganske overfladisk samfunn, og da er det ikke sjelden vi tenker over ting vi ikke liker med oss selv og ting vi skulle ha hatt annerledes. I et land dominert av blondiner og blåe øyne og forventninger til et skandinavisk utseende føler jeg meg litt annerledes og mindre pen fra tid til annen, og det er det ikke noe jeg kan gjøre med.

Pluss at jeg er ganske ung - da har man som regel ikke verdens største selvtillit.

Det virker som om jeg har ganske like trekk som deg, men jeg har aldri følt med mindre pen enn blonde. Jeg har også vært ung =) Men det er kanskje vanskeligere å prøve å ha en rasjonell tankegang som yngre, hvis man lar alt komme inn i tankene og påvirke negativt.

Er jo også greit å ikke se ut som "alle" andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det verste i livet mitt, og som nevnt var dette mest bare for å lufte tanker jeg av og til grubler over. Men du må huske på at vi lever i et ganske overfladisk samfunn, og da er det ikke sjelden vi tenker over ting vi ikke liker med oss selv og ting vi skulle ha hatt annerledes. I et land dominert av blondiner og blåe øyne og forventninger til et skandinavisk utseende føler jeg meg litt annerledes og mindre pen fra tid til annen, og det er det ikke noe jeg kan gjøre med.

Pluss at jeg er ganske ung - da har man som regel ikke verdens største selvtillit.

Jeg synes ikke bare at du virker pen, men jeg synes du virker smart og reflektert også :) Believe it! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Jeg synes ikke bare at du virker pen, men jeg synes du virker smart og reflektert også :) Believe it! :jepp:

Åh, det var hyggelig sagt =) Jeg tror nok selvfølelsen blir bedre med alderen. Om noen år blir jeg nok mer komfortabel. Det virker i hvert fall slik ut ifra hva kvinner skriver her på forumet. At man liksom lærer seg å bruke det man har. Det er jo til syvende og sist ikke sunt å drømme om et utseende man aldri kan få, så... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du høres veldig pen ut, både utenpå og inni! :klemmer:

Åh.. og så da? Om man ikke er blond , blå øyne og potetnese? Jeg ser heller ikke så norsk ut. En gang på politihuset ble jeg spurte om jeg skulle til flyktningkontoret. Nei, jeg har ikke iraner-nese eller noen slike karakteristikker. Tror nok du gjør dette til noe værre enn det det er. Om dette er din største bekymring her i livet..

Sorry, men :hoho: Nå måtte jeg le høyt. Uff, jeg hadde blitt sinna. :kose:

Dette er ganske interessant lesing. Har alltid sett på en atletisk kropp og blondt hår som det optimale, men nå ser jeg jo at nordmenn er ganske forskjellige på hva de ser på som pent. Jo, tror jeg bare må godta meg selv som jeg er å være fornøyd med det jeg har. Guttene blir jo mer modne de også, og håper jeg treffer på en fyr som liker det mørke håret mitt og den rundere rumpa mi ( :fnise:) , hehe =)

Har inntrykk av at gutter liker brunetter bedre, når de blir menn. ;) Dessuten er det mange menn som foretrekker en rund rumpe. Jeg har sånn flat liten sak, og jeg trener den mange ganger i uka i håp om at at den skal bli rund. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk blondt hår og blågrå øyne men farger håret lysebrunt. Jeg har også mange ganger hørt at jeg ikke ser veldig norsk ut pga spesiell øyeform (øyeformen min peker nedover inderst mot nesa også er de små) Har også veldig høye kinnben. Har slutta å bry meg da, er heller litt stolt over å ikke se ut som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blond og blåøyd er BOOOORING. Tror vi gutta er så dritlei av blondiner etterhvert, at det skal du i hvert fall ikke bekymre deg for!

Mye mer spennende med ei som ser eksotisk ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sort hår, brune øyne og olivenhud. Jeg ser ikke det grann norsk ut, og har flere ganger blitt tatt for å være italiensk eller spansk. Jeg synes det er kjempegøy! Liker å se eksotisk og litt mystisk ut, og jeg føler i hvert fall at det tiltrekker gutta også.

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk norsk er jo halvlangt flatt kommunegrått hår og en hudtone som verken er gylden eller porselen, samt svært lite markerte ansiktstrekk. Gjesp. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også brunt hår, er litt brun i huden, kort og litt lubben, men har en fin kropp med store pupper og sprettrumpe :fnise:

Og jeg synes du høres helt nydelig ut! Jeg synes brunetter med mørke trekk er mye finere enn lyse, blonde jenter! Såklart er vi jo fine på hver sin måte, men di jentene jeg ser opp til, ser ut slik som du gjør :) og det er nok ikke Alle guttene (som du sier) som legger merke til høye, slanke, blonde og blåøyde jenter, det er nok bare noe du tror. Alle har hver sin smak :sexy: så ikke tenk så mye på dette du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...