Suzy Skrevet 1. juni 2011 #21 Skrevet 1. juni 2011 Men jeg savner flere svaralternativer. F.eks, ja, i nåværende forhold ja, i tidligere forhold nei, aldri vært utro Nei, ikke i nåværende forhold. Det vil, mener jeg gi et bedre bilde. Man kan ha vært utro en gang i et tidligere forhold, og angret, og aldri vært eller kan tenke seg å være det igjen. Enig med deg
daemonia Skrevet 1. juni 2011 #22 Skrevet 1. juni 2011 Hadde vi begge vært ærlige og åpne med hverandre fra dag1 så hadde vi kansje droppet å satse på hverandre pga nettopp uenigheter om utroskap og grenser. Og nettop sånn har jeg valgt ut hvilken mann jeg ville satse på Var heldig og fant en som har samme syn på blant annet utroskap som meg. Etter min mening er alt intime som hører til i et forhold noe som kun skal være mellom meg og han. Jeg har prøvd å se for meg om det egentlig hadde vært så fælt, og bare ved tanken på at jeg eller han skulle kysset noen andre blir jeg kvalm. Men som sagt, det er en ganske annen alvorlighetsgrad enn ved å faktisk ha sex med noen andre eller dele annen form for intimitet eller følelser med noen andre.
Gjest HankMoody Skrevet 1. juni 2011 #23 Skrevet 1. juni 2011 Men som sagt, det er en ganske annen alvorlighetsgrad enn ved å faktisk ha sex med noen andre eller dele annen form for intimitet eller følelser med noen andre. Men, igjen rent hypotetisk: Hadde du kysset en annen mann, du var "dum" og angret umiddelbart. Du fortalte det sporenstreks til din partner og han tilga deg. Ville du klasifisert det som utroskap? Hva om du blir singel og møter en ny mann, og han spør deg har du vært utro tidligere. Ja eller nei! Hva blir svaret? Husk at denne mannen kan potensiellt velge deg bort pga hvilke assosaisjoner han selv gjør ift til ordet utroskap.
daemonia Skrevet 1. juni 2011 #24 Skrevet 1. juni 2011 Hadde du kysset en annen mann, du var "dum" og angret umiddelbart. Du fortalte det sporenstreks til din partner og han tilga deg. Ville du klasifisert det som utroskap? Hva om du blir singel og møter en ny mann, og han spør deg har du vært utro tidligere. Ja eller nei! Hva blir svaret? Husk at denne mannen kan potensiellt velge deg bort pga hvilke assosaisjoner han selv gjør ift til ordet utroskap. Jeg hadde følt meg utro i så fall ja. Jeg kan glatt svare nei om jeg skulle bli skilt en gang, fordi jeg gjør ikke ting som jeg definerer som utroskap, eller som jeg vet at mannen min ville definert som utroskap. Utro eller ikke utro er et valg man tar, ikke noe som bare skjer. Man setter seg i situasjoner som gjør det mulig av helt egen fri vilje.
Gjest HankMoody Skrevet 1. juni 2011 #25 Skrevet 1. juni 2011 Jeg kan glatt svare nei om jeg skulle bli skilt en gang, fordi jeg gjør ikke ting som jeg definerer som utroskap, eller som jeg vet at mannen min ville definert som utroskap. Utro eller ikke utro er et valg man tar, ikke noe som bare skjer. Man setter seg i situasjoner som gjør det mulig av helt egen fri vilje. Jeg hadde også svart nei på det spørsmålet, men med et relativt annet utgangspunkt enn deg
daemonia Skrevet 1. juni 2011 #26 Skrevet 1. juni 2011 Jeg hadde også svart nei på det spørsmålet, men med et relativt annet utgangspunkt enn deg Så moralen i vår lille diskusjon må jo da være at hvis noen spør, så definer utroskap først, for så å komme til poenget, litt som i en skoleoppgave?
chikako Skrevet 1. juni 2011 #27 Skrevet 1. juni 2011 Aldri vært utro, og kommer heller aldri til å være det. Bank i bordet! 1
Gjest Vidar Skrevet 1. juni 2011 #28 Skrevet 1. juni 2011 Jeg har,etter mange problemer i tenårene og først nå har jeg begynt å lære meg å si nei, når jeg er utro skader jeg først og fremst meg selv også. Så fælt det er å hate seg selv,å bli kvalm av seg selv. Spessielt siden jeg elsker gutten min så mye<3 Du trenger ikke nødvendigvis være det. Mange gutter (inkl meg selv) fantaserer om at kjæresten skal få pikk av en annen mann. Når dama mi er på jenteturer krysser jeg fingrene mine i håp om at hun skal få fremmed pikk mellom beina
Gjest HankMoody Skrevet 1. juni 2011 #29 Skrevet 1. juni 2011 Så moralen i vår lille diskusjon må jo da være at hvis noen spør, så definer utroskap først, for så å komme til poenget, litt som i en skoleoppgave? Moral schmoral Hvis noen spør ansikt til ansikt så har man vel mulighet til å brodere og drodle litt rundt dette "stygge farlige monsteret" vi ynder å kalle utroskap. En poll med 2 alternativer for å lage en statistikk om folk er utro eller ei!? Tviler på om det gir noe særlig korrekt bilde av virkeligheten gitt. Redsel for utroskap er litt som frykt for edderkopper, noen arter er relativt farlige, men stort sett går det greit
Gjest HankMoody Skrevet 1. juni 2011 #30 Skrevet 1. juni 2011 Aldri vært utro, og kommer heller aldri til å være det. Bank i bordet! Hvorfor bank i bordet? Hvis du er så skråsikker, så er det vel ingen grunn til å tro at det skal gå troll i ord!
Gjest Heloise Skrevet 1. juni 2011 #31 Skrevet 1. juni 2011 Hvor vanlig er det å være utro blant dere i forumet? Jeg har ikke for vane å være utro. Spørsmålet i pollen var om man har vært eller ikke vært utro tidligere. Hvis du vil vite om folk er utro ofte burde du lage en annen poll. Jeg har vært utro tidligere, men det betyr ikke at jeg er det ofte eller akter å være det igjen. Dessuten var det ikke snakk om "forhold på si'", men engangstilfelle. Jeg har aldri vært utro mot kjæresten min.
chikako Skrevet 1. juni 2011 #32 Skrevet 1. juni 2011 (endret) Hvorfor bank i bordet? Hvis du er så skråsikker, så er det vel ingen grunn til å tro at det skal gå troll i ord! Uansett hvordan jeg ordlegger meg om det her inne så kommer det jammen en kommentar på det uansett Nei, jeg kommer ikke til å være utro. Men læll. Endret 1. juni 2011 av chikako
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2011 #33 Skrevet 1. juni 2011 Utroskap har så mange forskjellige definisjoner... Man eier jo ikke kvinner lenger og noen tenner på å se dama si bli pult, eller et kvinnen tenner på det selv
spinnwild Skrevet 1. juni 2011 #34 Skrevet 1. juni 2011 Jeg avslutter heller et forhold, enn å være utro. 1
Janis Skrevet 1. juni 2011 #35 Skrevet 1. juni 2011 Har aldri vært utro, og kommer ikke til å gjøre det heller. Om jeg skulle ha lyst til det, så er det noe galt i forholdet i utg.punktet. Da er det å avslutte det, eller fikse opp i det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå