Gå til innhold

Utro?


oslom

Har du vært utro?  

97 stemmer

  1. 1. Har du vært utro?

    • Ja.
      28
    • Nei.
      69


Anbefalte innlegg

Hvor vanlig er det å være utro blant dere i forumet?

"Avstemmingen" er anonymisert så du kan trygt stemme.

Endret av oslom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har,etter mange problemer i tenårene og først nå har jeg begynt å lære meg å si nei, når jeg er utro skader jeg først og fremst meg selv også. Så fælt det er å hate seg selv,å bli kvalm av seg selv.

Spessielt siden jeg elsker gutten min så mye<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har,etter mange problemer i tenårene og først nå har jeg begynt å lære meg å si nei, når jeg er utro skader jeg først og fremst meg selv også. Så fælt det er å hate seg selv,å bli kvalm av seg selv.

Spessielt siden jeg elsker gutten min så mye<3

Takk for utfyllende svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mer vanlig enn man tror. Men det er ikke alle som vil inrømme det. har selv vært utro flere ganger, men det har vært fordi jeg ikke så noe framtid i forholdet, vet at det ikke er noen unnskyldning, men jeg trengte på en måte et påskudd for min egen del for å gjøre det slutt. Synes allikevel at det er forkastelig og har slitt med syyyykt dårlig samvittighet. Har valgt å ikke fortelle mine partnere at jeg har vært utro for å slippe bråk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fable

Niks, jeg klarte fint å vente til jeg var ute av forholdet.

Selv om jeg ikke ville være med mannen lengre, så så jeg ikke noe vits i å spytte han i trynet av den grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var skremmende nær en gang hvor jeg vurderte det sterkt, men problemstillingen ble så stor at jeg gjorde det eneste jeg kunne: Fortalte min kjære om hva jeg slet med, da jeg ikke stolte nok på meg selv.

Spesielt at den tristeste tiden i vårt forhold var noe jeg påførte meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birry93

Nei. Så lenge jeg er i et fast forhold, er jeg tro mot kjæresten min, og forventer det samme av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboren min og jeg har en knulle fritt avtale. Så forteller vi hverandre hva vi har opplevd i ettetid. Jett og det blir mye god puling av det? Utroskap basert på avtale er best. Sexlivet bir som nytt etter on omgang med fremed kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fable

Samboren min og jeg har en knulle fritt avtale. Så forteller vi hverandre hva vi har opplevd i ettetid. Jett og det blir mye god puling av det? Utroskap basert på avtale er best. Sexlivet bir som nytt etter on omgang med fremed kjøtt.

Det er ikke utroskap når begge er enige om at det er greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har aldri vært utro. Jeg rydder opp hjemme først om den problemstillingen skulle dukke opp. Utroskap er lavmål, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankMoody

Utroskap er et begrep som generelt betegener det å ikke være tro mot et løfte eller en forpliktelse.

Har du da en avtale om at det er greit å ha sex med andre, er det ikke utroskap. Skulle være relativt enkelt å skjønne såpass.

Spørsmålet er vel heller, hvor mange har gitt hverandre et løfte eller en forpliktelse om å ikke være utro, og hva innebærer det i praksis for hvert enkelt menneske/par?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor vanlig er det å være utro blant dere i forumet?

"Avstemmingen" er anonymisert så du kan trygt stemme.

Nei, jeg har aldri vært utro, og kommer heller aldri til å være det. Hvis jeg ikke er fornøyd eller ikke har nok med mannen min så sørger jeg heller for å avslutte ekteskapet før jeg finner en ny. Man har da littegranne respekt både for seg selv og partnern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap er et begrep som generelt betegener det å ikke være tro mot et løfte eller en forpliktelse.

Har du da en avtale om at det er greit å ha sex med andre, er det ikke utroskap. Skulle være relativt enkelt å skjønne såpass.

Spørsmålet er vel heller, hvor mange har gitt hverandre et løfte eller en forpliktelse om å ikke være utro, og hva innebærer det i praksis for hvert enkelt menneske/par?

Det spørsmålet du stiller der er jo akkurat det samme som i avstemmingen, bare annerledes formulert. Spørsmålet er jo faktisk: Har du vært utro? Og de som svarer går selvfølgelig ut fra sin egen definisjon, ikke utelukkende om noen generelt har hatt sex med andre eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankMoody

Det spørsmålet du stiller der er jo akkurat det samme som i avstemmingen, bare annerledes formulert. Spørsmålet er jo faktisk: Har du vært utro? Og de som svarer går selvfølgelig ut fra sin egen definisjon, ikke utelukkende om noen generelt har hatt sex med andre eller ikke.

Rent hypotetisk, hvis du og jeg blir kjærester. Hva forventer du av meg i forhold til andre kvinner?

Er jeg utro hvis jeg kysser en annen mann/kvinne?

Er jeg utro hvis jeg deler en intim samtale med en annen mann/kvinne?

Er jeg utro hvis jeg lover deg å spare 10.000 kroner, mens bak din rygg bruker disse på søl?

Hvis alle skal svare på spørsmålet "har du vært utro?", så blir det jo passe meningsløst da mottaker legger sin egen tolkning til grunn for akkurat hva avsenderen egentlig har gjort!

Endret av HankMoody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rent hypotetisk, hvis du og jeg blir kjærester. Hva forventer du av meg i forhold til andre kvinner?

Er jeg utro hvis jeg kysser en annen mann/kvinne?

Er jeg utro hvis jeg deler en intim samtale med en annen mann/kvinne?

Er jeg utro hvis jeg lover deg å spare 10.000 kroner, mens bak din rygg bruker disse på søl?

Hvis alle skal svare på spørsmålet "har du vært utro?", så blir det jo passe meningsløst da mottaker legger sin egen tolkning til grunn for akkurat hva avsenderen egentlig har gjort!

Utroskap for meg er hvilken som helst ting som er "kjæresteting" som skjer utenfor forholdet. Kyssing, sex, roting, og alt annet fysisk og følelsesmessig. Men jeg ville ikke skilt meg pga et kyss, men tro meg, mannen hadde ikke fått glemme det med det første!

Det jeg forventer av mannen min er kun meg, eller ikke meg i det hele tatt.

Når det kommer til økonomi så er det noe ganske annet og antakeligvis ikke det de aller fleste legger i utroskap i en slik diskusjon. Men forbanna hadde jeg blitt om han hadde drukket opp 10.000 kroner. Men det er vel egentlig noe som hører til under generelt respektløst?

Utroskap som i sex eller et følelsesmessig forhold til andre enn meg ville vært mye verre enn å drikke opp et par tusenlapper uansett i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært utro.

Men jeg savner flere svaralternativer.

F.eks, ja, i nåværende forhold

ja, i tidligere forhold

nei, aldri vært utro

Nei, ikke i nåværende forhold.

Det vil, mener jeg gi et bedre bilde. Man kan ha vært utro en gang i et tidligere forhold, og angret, og aldri vært eller kan tenke seg å være det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankMoody

Utroskap for meg er hvilken som helst ting som er "kjæresteting" som skjer utenfor forholdet. Kyssing, sex, roting, og alt annet fysisk og følelsesmessig. Men jeg ville ikke skilt meg pga et kyss, men tro meg, mannen hadde ikke fått glemme det med det første!

Det jeg forventer av mannen min er kun meg, eller ikke meg i det hele tatt.

For meg er ikke et kyss nødvendigvis nok til at noe skal bli definert som utroskap. Det tok ikke lang tid før du mener jeg har vært utro, mens jeg mener jeg ikke har vært det i vår lille hypotetiske romanse :)

Hadde vi begge vært ærlige og åpne med hverandre fra dag1 så hadde vi kansje droppet å satse på hverandre pga nettopp uenigheter om utroskap og grenser.

Endret av HankMoody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankMoody

Jeg har ikke vært utro.

Men jeg savner flere svaralternativer.

F.eks, ja, i nåværende forhold

ja, i tidligere forhold

nei, aldri vært utro

Nei, ikke i nåværende forhold.

Det vil, mener jeg gi et bedre bilde. Man kan ha vært utro en gang i et tidligere forhold, og angret, og aldri vært eller kan tenke seg å være det igjen.

Godt svar, du er inne på noe fornuftig her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...