Gå til innhold

forbrede mat...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

om noen timer så får jeg besøk, og jeg skal etterhvert også lage middag for de.. men for at jeg skal slippe å stå på kjøkkene lenge så tenkte jeg kanskje å gjøre noen forbredelser..

hvis jeg kutter opp poteter, purre, løk, paprika, gulrøtter for så å legge det i slike fryseposer i kjøleskapet.. vil det da holde seg i noen timer?

samme med buljong, går det greit å lage den for så å la den stå i kjøleskapet til middagen skal lages?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går fint å lage det på forhånd ja.. potetene derimot bør legges i vann ellers blir de brune.. Purre, løk, paprika og gulerøtter holder seg helt fint i fryseposer eller vanlige poser også.. Buljongen klarer seg helt fint i kjøleskapet :)

Lykke til..

Skrevet

Det går fint å lage det på forhånd ja.. potetene derimot bør legges i vann ellers blir de brune.. Purre, løk, paprika og gulerøtter holder seg helt fint i fryseposer eller vanlige poser også.. Buljongen klarer seg helt fint i kjøleskapet :)

Lykke til..

tusen takk for svar :)

Gjest Spinell
Skrevet

Enig med Linvei.

Litt etter smak og behag, kanskje, men når det gjelder paprikaen, synes jeg det kommer litt an på hva den skal brukes til. Skal den være "naturell" i en salat, ville jeg ventet med å kutte den opp fordi den kan bli litt dvask av å ligge ferdig oppskåret, men hvis den skal kokes/stekes spiller det ikke så stor rolle.

Skrevet

Enig med Linvei.

Litt etter smak og behag, kanskje, men når det gjelder paprikaen, synes jeg det kommer litt an på hva den skal brukes til. Skal den være "naturell" i en salat, ville jeg ventet med å kutte den opp fordi den kan bli litt dvask av å ligge ferdig oppskåret, men hvis den skal kokes/stekes spiller det ikke så stor rolle.

alt skal kokes :) jeg liker å eksperimentere litt med mat og smaker, så da er det kjekt når mamma kommer og kan være forsøkskanin ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...