Ciara Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Hei! Nå streiker PCen min for ørtende gang. Jeg får feilmelding om at windows ikke fungerer, og blir automatisk logget inn som gjest på PCen, noe som gjør at jeg ikke får tilgang til dokumentene mine (takk og pris for at jeg også har lagret dem eksternt). Dette bare føyer seg inn i rekken av problemer. Både jeg og mannen min har "alltid" hatt Dell bærbar, uten at vi forstår hvorfor. Etter et halvt års bruk er batterkapasiteten lik null, og må være tilkoblet strøm hele tiden. Problemer som jeg har nå. Det tar en evighet før maskinen starter opp. Kort sagt: Jeg må ha ny bærbar data, og det skal ikke være Dell Jeg bruker data til surfing og tekstbehandling stort sett. Vil ha en som er pålitelig og lite styr med. Noen anbefalinger?
KaDust Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Når det kommer til bærbar så foretrekker jeg Asus. God kapasitet, god avkjølning (har aldri opplevd at pc'en jeg har nå blir varmere enn meg selv), godt batteri osv osv. 1
hegejenta30 Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Dell lager supre pc'r de! Men da må du legge deg på business maskiner og de koster nok litt mer enn hva du har tenkt å bruke... Selv er jeg veldig fornøyd med HP. Asus og Acer har jeg bare hatt problemer med, så ville ikke anbefalt deg det. Det jeg ville sett etter i en PC er om den er kjapp, alstå har en god prosessor, har en del RAM (bør ha over 4 Gb). Hvor stor harddisk den har er igrunn ikke så viktig (det klarer seg med 120 Gb) - det fins jo eksterne harddisker som er supre til backup. Når du er ute å titter, løft pc'n i ene hjørnet når den står med skjermen oppe. Da ser du hvor solid den er. De som ikke er solide vil nemlig føles myke og du ser at de buer seg. Mitt beste tips er å ikke kjøpe noen av de billigste pc'ene - du får nemlig det du betaler for. Legg minimum 4-5000 kr i en ny pc og du vil få en super maskin!
Dubbedingsen Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Har hatt samme problemer med min PC og har hatt den inne til rens etc. uten at det virker. Hadde samme problem med den hadde før det også og begge kjøpt på Elkjøp så nå går til en butikk som kun selger data og sånt. De vet bedre tror jg om hvilke PC som er best etter hver enkelt bruker.
KaDust Skrevet 30. mai 2011 #5 Skrevet 30. mai 2011 Jeg skjønner ikke hvordan folk har gode erfaringer med HP. Jeg har altså hatt 5 forskjellige HP pc-er og alle har det blitt problemer med i løpet av 3-4 måneder. Og de har jo utrolig dårlig vifte, så man må regne med at pc'en skrur seg av pga varme etter en time eller to (Nå prater jeg av egen erfaring og søsters erfaring). Ettersom jeg er gamer så må jeg ha en stabil PC, og Asus er kåret til å være best i test på dette området. Det merkes i hvertfall, har så langt ikke hatt et eneste problem min pc, og selvom den står på hele dagen så blir den hverken varm eller treg. Men det er jo veldig smak og behag. Anbefaler deg mest at du går til en forretning og spør om hvilke pc'er som blir anbefalt for kun tekstbehandling og surfing. Forhør deg litt hos fagfolk som har peiling. Her vil du nok mest få hva folk er vant med selv - og det er ikke alltid det er det beste. Men i hvertfall, hverken jeg eller pappa har hatt noe problemer med Asus. Han var Dell-bruker før, og jeg var HP-bruker.
KaDust Skrevet 30. mai 2011 #6 Skrevet 30. mai 2011 (Når det er sagt, så har HP utrolig gode stasjonære pc'er, mens Asus har ikke fult så brae stasjonære.)
Ciara Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 30. mai 2011 Dell lager supre pc'r de! Men da må du legge deg på business maskiner og de koster nok litt mer enn hva du har tenkt å bruke... Selv er jeg veldig fornøyd med HP. Asus og Acer har jeg bare hatt problemer med, så ville ikke anbefalt deg det. Det jeg ville sett etter i en PC er om den er kjapp, alstå har en god prosessor, har en del RAM (bør ha over 4 Gb). Hvor stor harddisk den har er igrunn ikke så viktig (det klarer seg med 120 Gb) - det fins jo eksterne harddisker som er supre til backup. Når du er ute å titter, løft pc'n i ene hjørnet når den står med skjermen oppe. Da ser du hvor solid den er. De som ikke er solide vil nemlig føles myke og du ser at de buer seg. Mitt beste tips er å ikke kjøpe noen av de billigste pc'ene - du får nemlig det du betaler for. Legg minimum 4-5000 kr i en ny pc og du vil få en super maskin! Det er ikke så viktig hva den koster så lenge det er en som faktisk varer en del år. Dell'en jeg har i dag kostet 5500, men har vært crap likevel, så jeg kan godt bruke en del mer enn det. Ellers takk for tips.
Ciara Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 30. mai 2011 Ser dere er uenige om HP og Asus... Da blir jeg allerede forvirret. Hadde håpet på en udiskutabel anbefaling
KaDust Skrevet 30. mai 2011 #9 Skrevet 30. mai 2011 (endret) Nå er det sånn at de største kjedene (og forsåvidt nerdene her jeg jobber, og jeg jobber med systemutvikling, testing og programmering på data) sier at HP har noe mindre stabile bærbarer. Det er de stasjonære HP'ene som er å satse på. Og at det er omvendt med Asus. Asus'ene er litt mer stabile i bærbaren. Og etter flere problemer med mange HP'er, og ingen problemer med en Asus, så tørr jeg å si meg enig i meningene på kontoret her. :gjeiper: Men hør i en forretning. Kan jo være du passer bedre til noe helt annet enn hverken Asus eller HP. (Uansett ble jeg alltid anbefalt å kjøpe meg Asus når jeg hadde en ustabil shit HP-data når jeg gamet. Gamergutta var lei av at jeg falt ut hele tiden iom at jeg var en betydelig spiller i DPS-rekka. ) Endret 30. mai 2011 av KaDust
Duplex Skrevet 30. mai 2011 #10 Skrevet 30. mai 2011 Jeg fikk skikkelig lyst på Asus da jeg så den testet. Kanskje noe for deg også?
Gjest hogwash Skrevet 30. mai 2011 #12 Skrevet 30. mai 2011 Mine + venners erfaringer: -HP: Kjøper du billig laptop IKKE kjøp HP. Legger du derimot litt mer penger i det har jeg bare hørt positivt. (med unntak av KaDust akkurat nå) -Acer: har selv en mini, to andre i nær familie har også rimelige laptop'er herfra, med kun gode erfaringer for oss alle. -Asus: Her tør jeg ikke uttale meg, de jeg kjenner har svært forskjellige erfaringer. -Dell: Som med HP, legg i litt hvis du skal kjøpe dell. Ellers har jeg hørt mye bra om fujitsu og lenovo, men blir litt for tynt grunnlag...
Micolina Skrevet 31. mai 2011 #13 Skrevet 31. mai 2011 Jeg har en kompis som er veldig flink til å sammenligne hardware på datamaskiner. Her er en han anbefaler. Vet dette sikkert ikke sier deg noe, men denne maskinen har siste generasjon Intel Sandy Bridge prosessor, og GT 540M skjermkort (veldig mange andre datamaskiner til samme pris har prosessorer som er 2år gamle osv og mye dårligere skjermkort). (Denne er også anbefalt om du heller vil ha Asus)
KaDust Skrevet 31. mai 2011 #14 Skrevet 31. mai 2011 Lenovo er de mest stabile pc'ene laget. Jeg har en Lenovo T400 ThinkPad på jobben, og det er den eneste dataen vi kan bruke for å kjøre jobbene her. :gjeiper: Men trodde de kun ble solgt til bedrifter som holdt på med systemutvikling, programmering osv osv for har aldri sett de i en butikk.
Gjest hogwash Skrevet 31. mai 2011 #15 Skrevet 31. mai 2011 Lenovo er de mest stabile pc'ene laget. Jeg har en Lenovo T400 ThinkPad på jobben, og det er den eneste dataen vi kan bruke for å kjøre jobbene her. :gjeiper: Men trodde de kun ble solgt til bedrifter som holdt på med systemutvikling, programmering osv osv for har aldri sett de i en butikk. http://www.mpx.no/k/kl.aspx?bn=11156&mfr=LENOVO
herpassion Skrevet 31. mai 2011 #16 Skrevet 31. mai 2011 Da ville jeg ha sagt at MacBook er det beste alternativet. Har ikke gitt meg noen problemer hittil, og jeg bra også pc, men den er stadig ulydig. Må si at Apple sine produkter går til høyden for meg... MacBook er dyrere ja, men varer mye lenger enn en vanlig bærbar pc..
Ciara Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #17 Skrevet 31. mai 2011 Macbook har jeg lurt på, men skal ærlig innrømme at det er mye pga designet. Jeg har aldri brukt mac før og er litt engstelig for det () - er det mye nytt å sette seg inn i? Men det kan absolutt være verdt det hvis jeg får et bedre produkt som varer... Elers mange andre interessante tips her som jeg skal sjekke opp. Takk for tips alle sammen
KaDust Skrevet 31. mai 2011 #18 Skrevet 31. mai 2011 Åja, hoggy. Lenovo er en bra pc hvertfall, men den har ikke det peneste designet om du er ute etter noe pent, ciara. :gjeiper:
herpassion Skrevet 31. mai 2011 #19 Skrevet 31. mai 2011 Macbook har jeg lurt på, men skal ærlig innrømme at det er mye pga designet. Jeg har aldri brukt mac før og er litt engstelig for det () - er det mye nytt å sette seg inn i? Men det kan absolutt være verdt det hvis jeg får et bedre produkt som varer... Elers mange andre interessante tips her som jeg skal sjekke opp. Takk for tips alle sammen MacBook er mye bedre til alt.. Min Mac har aldri klikket, eller noen ting.. Jeg sølte 0,5 liter med isteden over den, men bare den fikk tørket litt var den like bruka les igjen. Om det er mye å sette seg inn i? Tja, det går veldig fort. Edt finnes også fullt av tutorials på apple.com. Jg har kine hatt min i 1,5 år, og den har aldri kræsja. En venn av meg har hatt sin i 7 år, og det er samme tilstand der. Jeg har hatt andre pcer, men de har kun holdt 1,5-2 år. Så når jeg endelig bestemte mye for å invistere i ny, er jeg glad for at jeg valgte macbook.. Mac er ikke SÅ forskjellig fra pc som folk skal ha det til, ting blir lagret annerledes osv, men ingenting man ikke kan klare..
Benedicte22 Skrevet 31. mai 2011 #20 Skrevet 31. mai 2011 MacBook er mye bedre til alt.. Min Mac har aldri klikket, eller noen ting.. Jeg sølte 0,5 liter med isteden over den, men bare den fikk tørket litt var den like bruka les igjen. Om det er mye å sette seg inn i? Tja, det går veldig fort. Edt finnes også fullt av tutorials på apple.com. Jg har kine hatt min i 1,5 år, og den har aldri kræsja. En venn av meg har hatt sin i 7 år, og det er samme tilstand der. Jeg har hatt andre pcer, men de har kun holdt 1,5-2 år. Så når jeg endelig bestemte mye for å invistere i ny, er jeg glad for at jeg valgte macbook.. Mac er ikke SÅ forskjellig fra pc som folk skal ha det til, ting blir lagret annerledes osv, men ingenting man ikke kan klare.. Nettopp!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå