Gå til innhold

Jeg sover så dårlig

Fremhevede innlegg

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg er så lei av dette nå :Gjesp:

Hver natt sover jeg omtrent 5 timer i snitt. Det spiller ingen rolle om jeg har fri dagen etterpå, jeg sover lite likevel. 5 timer er sikkert plenty for mange, men for meg så holder det ikke i det hele tatt.

I tillegg våkner jeg minst én gang hver natt, sliter med å klare å sove når jeg legger meg osv. Jeg er så lei av det nå, for jeg går rundt å er konstant trøtt og sliten. Hver dag når jeg kommer hjem fra jobb vil jeg bare kollapse på sofaen å bli sittende til jeg kan legge meg, for jeg er helt utslitt.

Så hva feiler det meg? Hva kan jeg gjøre med dette? Jeg vil ha tilbake en normal døgnrytme før jeg blir gal av dette :natti:

Videoannonse
Annonse
Gjest Tjoms
Skrevet

Først og fremst er det greit å ta seg en tur til legen for å sjekke om du kan mangle vitaminer/mineraler. Ellers så har jeg det samme problemet som deg, har hatt det siste 10 årene, og blir ikke helt klok på hvordan jeg skal løse problemet. Var for lyd, så blir vekket av naboer, fuglekvitter o.l hele tiden.

Det kan være indre stress/uro som også kan være årsak til søvnproblemer. Jeg har tro på alternativ behandling i form av hypnose, EFT o.l, men jeg har ikke fått testet det ut enda.

Gjest Raindrops
Skrevet

Ja, jeg tror egentlig det er stress som gjør det, i tillegg til at jeg sover veldig lett (vekkerklokken min er mobilen min på lydløs med kunn vibrering). Merker det hver gang jeg våkner at jeg allerede er stresset, og helt ovrbevist om at jeg har forsovet meg eller noe :gjeiper: Hadde bare vært greit å fått en god natts søvn.

Gjest Tjoms
Skrevet

du må finne ut hvor stresset ditt kommer fra og håndtere det, så vil du trolig få sove langt bedre. Yoga, meditiasjon, pusteteknikker/avspenninsøvelser o.l er veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...