Gå til innhold

195,- for resept


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er vanlig pris? Ble lettere sjokkert egentlig ettersom hun bare skrev ut resepten uten å se katten eller snakke noe særlig med oss. Skulle ha resept på frontline til katten, og har nettopp byttet dyreklinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på om det er vanlig pris? Ble lettere sjokkert egentlig ettersom hun bare skrev ut resepten uten å se katten eller snakke noe særlig med oss. Skulle ha resept på frontline til katten, og har nettopp byttet dyreklinikk.

Hvor mye skulle du hatt betalt for å ha ansvar for liv og helse hos et menneske eller dyr du ikke hadde undersøkt?

Tatt i betraktning 6 års utdannelse, studielån, at de fleste dyrleger i smådyrpraksis tjener mindre enn en nyutdannet sykepleier......I tillegg kommer kostnader til det å drive en dyreklinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.. Frontline, et flåttmiddel som selges respetfritt i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg var dyrt. Jeg hentet nettopp en resept for medisin til katt (resepten varer fire ganger), og betalte 90 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det var dyrt. Litt OT, men vet dere om vanlige leger kan skrive ut resept til dyr? Tenker på ting som flåttmiddel og ormekur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min resept var for kun èn pakke på 3 pipetter.

Tviler litt på om at leger kan skrive ut slike resepter, men det skader vel ikke å spørre de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun dyrleger kan ikke skrive ut resepter til dyr. http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19980427-0455.html

:klo: Skulle det være et "ikke" mindre i den setningen?

Finleste ikke loven, men fant ikke noe om at kun dyrleger kan skrive ut resepter for dyr. Kunne du sitert et relevant avsnitt hvis du vet hvor det står? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde i England før, der startet dyrlegene å ta betalt for resepter for frontline etc fordi alle kjøpte det på nett (hvor det var mye billigere) så de tapte penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler aldri for resepter hos min dyreklinikk. 195 kr er hårreisende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En heller symbolsk sum på resepter er jo greit (for å ikke "skremme" folk bort), men jeg syns slike ting som flåttkur, og ormekur skulle være reseptfritt, slik det var for en stund siden. Det er kurer folk flest trenger tildels ofte, og det virker bare som et pengesluk når man må til veterinæren å betale for resepten, så på apoteket og betale enda mer for selve kuren. Jeg vet når hunden og katten min trenger disse kurene, og trenger faktisk ikke en veterinærs samtykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...