Lizz84 Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Jeg trenger litt tips og ideer til spørsmål og aktiviteter jeg kan ha med i en natursti jeg skal arrangere. Aktivitetene må passe for alle, både gående og for de i rullestol. Spørsmålene må være tilpasset både barn og voksne. Blir superglad for litt hjelp!
Gjest Spinell Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Skal det være lag med både barn og voksne blandet? I så fall kan det være noen rene "barnespørsmål" og noen "voksenspørsmål". Hvis ikke må du lage veldig generelle oppgaver a'la: a) Gjett avstanden fra A til B (sett opp to merker) b) Gjett hvor mange erter det er i glasset (tell opp og fyll et syltetøyglass med tørkede erter) Dersom du har blandede lag, står du litt friere: Bilde av dyrespor: hvilket dyr har gått her? Tekst fra en barnesang, der du har fjernet et ord: hvilket ord mangler? Bilder av flagg: hvilket land hører flaggene til? Bilde av en kjent sopp (f.eks kantarell eller rød fluesopp): er denne soppen a)Giftig b)En god matsopp c)Spiselig, men har skarp smak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå