Gå til innhold

P-piller?!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! :D

Jeg har nettopp startet på p-pillen, for første gang vel og merke, og idag er jeg på min tiende pille. Jeg vet at om man starter på første dag av mensen så er man sikker fra dag én, men jeg tok min første pille den fjerde eller femte dagen under mensen. Så spørsmålet mitt er om jeg er sikker mot graviditet i dag ettersom jeg er på min tiende pille?

Jeg trodde det var så at om man begynte en annen dag under mensen enn den første, så var man ikke sikker før den åttende pillen, og DA kunne man droppe kondomet. Men overalt på nettet så står det så random information; En plass står det at man må vente sju dager, en annen plass står det åtte dager og en tredje står det hele to uker?

Noen erfaringer? Kjæresten min og jeg hadde sex i dag og jeg er livredd for at jeg egentlig måtte ha ventet 14 dager før pillene startet å virke!!

Sorry for et litt rotete innlegg, og jeg takker på forhånd for svar.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legen min sa at jeg var sikker etter 8 dager, så jeg tror nok det går helt fint at du har hatt sex og at du er sikker :)

Skrevet

Dette står i pakningsvedlegget ditt, og på de aller,aller fleste merker er det åttende dag man er sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...