Gå til innhold

Hva er en matsnobb?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort og godt; hva er en matsnobb?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fable
Skrevet

En som for eksempel ikke håndterer halvfabrikata....eller ketchup.

Ikke fordi de ikke liker smaken, det er helt greit.

Men fordi de er bare rent og helt imot det fordi de er snobber =D

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En matsnobb er en som ser ned på andre som ikke er like feinschmeckere som dem selv og gjør narr av folk som bruker halvfabrikata.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En som kun kan spise gris fra Grøstad og kylling fra Stange osv. Og som passer på å poengtere det ofte.

• Liker 3
Skrevet

Folk som tykkjer bruk av buljong ikkje kvalifiserar til heimelaga mat, og som blir dødeleg fornærma viss nokon ber om ketsjup på maten ;)

Generelt folk som ser ned på dei som ikkje brukar like mykje tid på kjøkkenet som dei sjølv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mulig det er snobbete å spise Grøstadgris og Stangekylling, men bare om man spiser det kun fordi det er Grøstadgris og Stangekylling. Og derfor må poengetere det ofte.

Selv spiser jeg bare Grøstadgris og Stangekylling, men det er bare fordi det smaker best. :)

• Liker 1
Skrevet

En som kun kan spise gris fra Grøstad og kylling fra Stange osv. Og som passer på å poengtere det ofte.

Det ser ikke jeg på som matsnobberi. Det viser heller at personen vektlegger dyrevelferd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Matsnobb" er det en som ikke kan lage mat kaller en som kan det.

Bare sånn for å følge opp den nyanserte tonen i tråden.

• Liker 7
Skrevet

Hellstrøm?

Neida. Jeg liker egentlig ikke ordet "snobb" i noen sammenhenger, fordi jeg forstår det egentlig ikke. Folk har så ulike oppfatninger av hva som er en "snobb". For min del gir det ordet meg ingenting, det har liksom ingen betydning.

AnonymBruker
Skrevet

Mulig det er snobbete å spise Grøstadgris og Stangekylling, men bare om man spiser det kun fordi det er Grøstadgris og Stangekylling. Og derfor må poengetere det ofte.

Selv spiser jeg bare Grøstadgris og Stangekylling, men det er bare fordi det smaker best. :)

Tillegg: Jeg spiser økologisk kjøtt så langt det lar seg gjøre. Mye på grunn av smak, men faktisk aller mest på grunn av dyrevelferd. :) Glemte det i farta.

Det ser ikke jeg på som matsnobberi. Det viser heller at personen vektlegger dyrevelferd.

Nettopp. :Nikke: Men Stangekylling er ikke økologisk, det er kun Holte gård som har økologiske kylling i Norge (så vidt jeg vet). Men en kylling fra Stange gård har nok hatt det langt bedre enn en gjennomsnittlig priorkylling som selges helgrillet for 29,90 likevel.

"Matsnobb" er det en som ikke kan lage mat kaller en som kan det.

Bare sånn for å følge opp den nyanserte tonen i tråden.

Ja, det er vel igrunn det jeg også ofte har tenkt. Og som på et vis er blitt bekreftet gjennom enkelte av svarene til nå.

TS

• Liker 2
Gjest Spinell
Skrevet

En matsnobb er en som er nedlatende overfor andres matpreferanser fordi h*n synes sine egne preferanser er mye bedre (og den eneste riktige, må vite).

• Liker 8
Skrevet

æsj, må slutte med det da ser jeg. klask i trynet til meg. men greit å bli vekket :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...